Gå til innhold

Gardiner i tillegg til lamellgardiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lamellgardiner i stuen men jeg begynner å syns det er litt "kaldt". Har lyst på sånne helt tynne/lyse gardiner i tillegg (hvis jeg klarer å bestemme meg for farge da...). Stuen er hvit med en grå fondvegg og lamellene er også hvite. Blir dette "too much" eller kan jeg ha begge deler?

Og HVIS jeg har gardiner i tillegg til lammeller, MÅ jeg da ha det på alle vinduer? Vi har noen store vinduer og noen små. Det er helst de store jeg ønsker gardiner til.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en merkelig kombinasjon, synes jeg. Jeg har alltid sett på lamellgardiner like mye som et designelement som solskjerming, og tynne lette gardiner mot stramme lamellgardiner ser jeg for meg ville bli skikkelig stilkræsj. 

Og så googlet jeg litt, og fant dette som jeg synes funker veldig bra. :) Mens dette ikke funker i det hele tatt etter min mening og smak.

Så det er tydeligvis fullt mulig, men må gjøres med omhu. 

Anonymkode: 11bb2...c1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I eksempel nr 2 over er det for å være ærlig ikke kombinasjonen mellom gardiner og lameller som er problemet for meg, men stilen for øvrig (inkludert gardinstengene). 

Jeg tenkte, som personen over, først at det ikke hørtes helt riktig ut med lameller + gardiner, men slik du beskriver stua di høres den i overkant fargeløs ut. Da kan noen lette gardiner gjøre rommet varmere. Jeg tror det kan gå helt fint å ha gardiner på bare de store vinduene. Lamellene vil føre til at det er en helhet likevel. 

Anonymkode: 6afc3...113

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...