Lava Anne Skrevet 13. mai 2018 #41 Skrevet 13. mai 2018 Hvorfor slutter man ikke med AB på Skråblikk og generalisering? 3
Gjest Winza Skrevet 13. mai 2018 #42 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, Lava Anne skrev: Hvorfor slutter man ikke med AB på Skråblikk og generalisering? Det og aktuelle saker er jo ganske like egentlig
Lava Anne Skrevet 13. mai 2018 #43 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, Winza skrev: Det og aktuelle saker er jo ganske like egentlig Trodde det var mer på Skrå og Gen at det meste av hetsen var, men det er mulig jeg har sett feil! 1
Gjest Nematocera Skrevet 13. mai 2018 #44 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, Winza skrev: Diskusjon er langt i fra dødt, er masse aktivitet der. Er medlem der Utfordring: prøv Diskusjon.no 1 mnd uten KG med AB-funksjon som krykke
Gjest Winza Skrevet 13. mai 2018 #45 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, Nematocera skrev: Utfordring: prøv Diskusjon.no 1 mnd uten KG med AB-funksjon som krykke Jeg var der fast i over 1 år for en tid tilbake Det er aller mest aktivitet i , film/serier spill og data delene av forumforsiden
Gjest Raiu Skrevet 13. mai 2018 #46 Skrevet 13. mai 2018 48 minutter siden, Winza said: Jeg var der fast i over 1 år for en tid tilbake Det er aller mest aktivitet i , film/serier spill og data delene av forumforsiden Så de delene av forumet som ikke er så kontroversielle og man kan si sin mening uten å bli plaget for det senere? Hm...
Gjest Winza Skrevet 13. mai 2018 #47 Skrevet 13. mai 2018 7 minutter siden, Raiu skrev: Så de delene av forumet som ikke er så kontroversielle og man kan si sin mening uten å bli plaget for det senere? Hm... Det er veldig få plasser på diskusjon hvor man kan være anonym
Millimani Skrevet 14. mai 2018 #48 Skrevet 14. mai 2018 On 11.05.2018 at 7:48 AM, Tekola said: Som moderatorer jobber vi med å holde Kvinneguidens forum ryddig for regelbrudd, og med å tilrettelegge for et godt diskusjonsmiljø for brukerne våre. Vi følger med på hva som foregår i de ulike forumrommene og får også flere innspill fra brukere om hvordan forumet fungerer. På bakgrunn av dette innfører vi nå et prøvetiltak på forumrommet "Aktuelle saker og politikk" for en periode, hvor vi skrur av muligheten for å benytte seg av AnonymBruker-funksjonen. Minner samtidig om følgende regelpunkt, som også vil omfatte tråder som hører hjemme på "Aktuelle saker og politikk": Minner samtidig om retningslinjene for forumrommet. Vi vil gjerne ha tilbakemeldinger fra alle brukere av forumrommet om hvordan dere opplever at dette fungerer. Enten her i tråden, eller på PM til moderatorteamet. Denne endringen vil innføres i løpet av dagen i dag (fredag 11. mai). Tekola, teamleder. Supert! Dette burde vært gjort i flere forum-rom. Telletråder og ordleker, for eksempel, hva er vitsen med AB-funksjonen der? On 11.05.2018 at 7:56 AM, Petra75 said: Synd. Det er det forumet jeg som oftest har brukt her inne, og det kommer jeg nå til å slutte med. Ikke fordi jeg ikke kan stå for mine meninger (regner med der argumentet vil komme), men fordi man ikke er så anonym som man tror under nick, og ergo vil venner/bekjente/fiender se hvor jeg står politisk (såvidt jeg vet er dette fortsatt en privatsak), hva jeg mener om aktiv dødshjelp, og mitt syn på innvandring. Ting jeg kanskje ikke er så interessert i at f.eks sjefen skal vite om meg. For min del begynner nå KG å gå tom for spikre å slå i kista. Men kanskje like greit å få seg andre hobbyer etterhvert. Sitter du med KG på jobb? Det gjør faktisk jeg også Hvorfor slutte fordi man ikke kan være anonym? Det må da være mye bedre å kunne vise seg fram litt, tilkjennegi hvem man er og hva man står for, og du viser jo ikke nicket ditt til noen andre uten at du absolutt vil det selv. Blir jo mye mer ryddig å være her når det ikke er så mange anonyme On 11.05.2018 at 1:01 PM, Happy-Face said: Den ENESTE fordelen som Kvinneguiden har (som ingen andre debatt-forum har) er jo nettopp denne funksjonen med Anonym Bruker. Hvis denne funksjonen fjernes her for godt, så kommer nok en god del medlemmer til å forsvinne de også... Nye medlemmer kommer til, og forumet blir mer seriøst. Medlemmer som allerede er her bør klare å holde forumet aktivt uansett. På tide at denne endringen kom, håper det vil gjelde i flere rom også etter hvert. On 12.05.2018 at 9:19 PM, Shapeshift said: Ikke for oss som ikke kan være med lengre. Alle kan være med. Det er helt opp til hver enkelt. At dere som ikke tør å poste under nick skal forsvinne bare fordi forumet blir mer seriøst er feigt. Samtidig beviser det kanskje hvor mange "troll" det er her inne, da de antakelig forsvinner. 7
Petra75 Skrevet 14. mai 2018 #49 Skrevet 14. mai 2018 13 minutter siden, Millimani skrev: Supert! Dette burde vært gjort i flere forum-rom. Telletråder og ordleker, for eksempel, hva er vitsen med AB-funksjonen der? Sitter du med KG på jobb? Det gjør faktisk jeg også Hvorfor slutte fordi man ikke kan være anonym? Det må da være mye bedre å kunne vise seg fram litt, tilkjennegi hvem man er og hva man står for, og du viser jo ikke nicket ditt til noen andre uten at du absolutt vil det selv. Blir jo mye mer ryddig å være her når det ikke er så mange anonyme Nye medlemmer kommer til, og forumet blir mer seriøst. Medlemmer som allerede er her bør klare å holde forumet aktivt uansett. På tide at denne endringen kom, håper det vil gjelde i flere rom også etter hvert. Alle kan være med. Det er helt opp til hver enkelt. At dere som ikke tør å poste under nick skal forsvinne bare fordi forumet blir mer seriøst er feigt. Samtidig beviser det kanskje hvor mange "troll" det er her inne, da de antakelig forsvinner. Nei, jeg sitter som regel ikke med KG på jobb. Og hvorfor jeg er imot å fjerne ab-funksjonen har jeg forklart til det kjedsommelige - det er bare å søke opp en av de ørtenhundreognittiåtte trådene om emnet. 4
Gjest Winza Skrevet 14. mai 2018 #50 Skrevet 14. mai 2018 Happy-Face skrev (På 14.5.2018 den 13.51): Så det kommer påstander om at det bare skal være en "midlertidig" greie. Om ett par uker (eller måneder) så har folk flest bli vant til at det ikke er mulig å bruke den anonyme funksjonen der. Dermed kan funksjonen fjernes permanent, uten at brukerne legger merke til det. Veldig snikete de folkene som styrer forumet her... Alt vi kan gjøre er å se hva som skjer.
Shapeshift Skrevet 14. mai 2018 #51 Skrevet 14. mai 2018 3 hours ago, Millimani said: Alle kan være med. Det er helt opp til hver enkelt. At dere som ikke tør å poste under nick skal forsvinne bare fordi forumet blir mer seriøst er feigt. Samtidig beviser det kanskje hvor mange "troll" det er her inne, da de antakelig forsvinner. Vi forsvinner ikke fra forumet, men velger å kun poste der man kan poste som AB. Det finnes mange argumenter for å poste som AB, og ingen av de går ut på å kunne trolle eller oppføre seg dårlig mot andre brukere. Tror jeg snakker for mange når jeg sier at det hadde vært bedre å prøve ut en lavere terskel for å blocke/slette brukere som poster som AB og oppfører seg dårlig. Selv har jeg aldri trollet, vært ufin eller skrevet noe som kan rapporteres. Kan hende jeg har vært litt krass i noen innlegg men da har det vært berettiget og grundig forklart hvorfor.. f.eks når noe er dyremishandling (var vel en som slo hunden sin over nesen med kjetting det var snakk om). Har også foreslått tidligere at de som ikke oppfører seg som AB kunne mistet retten til å skrive som AB for en periode, men dette var visst ikke mulig på det tidspunktet. Hadde vært fint om moderatorene kunne prøvd å finne andre alternativ, slik at vi alle kan fortsette å være aktiv på hele forumet. Synes fjerning av AB funksjonen blir kollektiv straff pga noen få som skaper kvalme og det er ganske surt når man er svært aktiv selv. 5
Lord Friendzone Skrevet 14. mai 2018 #52 Skrevet 14. mai 2018 9 minutter siden, Shapeshift skrev: Vi forsvinner ikke fra forumet, men velger å kun poste der man kan poste som AB. Det finnes mange argumenter for å poste som AB, og ingen av de går ut på å kunne trolle eller oppføre seg dårlig mot andre brukere. Tror jeg snakker for mange når jeg sier at det hadde vært bedre å prøve ut en lavere terskel for å blocke/slette brukere som poster som AB og oppfører seg dårlig. Selvsagt er det mange som kun bruker AB i ærlige hensikter, men det å kunne provosere uten å sverte sitt rykte er helt klart et motiv for noen. Lavere terskel for å utestenge eller slette brukere hadde jeg ønsket velkommen. 9 minutter siden, Shapeshift skrev: Selv har jeg aldri trollet, vært ufin eller skrevet noe som kan rapporteres. Kan hende jeg har vært litt krass i noen innlegg men da har det vært berettiget og grundig forklart hvorfor.. f.eks når noe er dyremishandling (var vel en som slo hunden sin over nesen med kjetting det var snakk om). Noen ganger har jeg følt at brukere (vanligvis anonyme) har gått inn for å provosere meg, og da synes jeg det må være lov å bite litt fra seg. Så må gjerne moderatorene fjerne innleggene fra begge partene, men i slike tilfeller synes jeg det bør være lavere terskel for å dele ut advarsler til den som *innledet* angrepet. Selv om begge strengt tatt skulle bryte regelverket i kampens hete. 2
brainstorm Skrevet 14. mai 2018 #53 Skrevet 14. mai 2018 Jeg håper man ser ironien i å be folk om tilbakemeldinger på anonym bruker-funksjonen, i et underforum der det ikke er lov å svare som anonym. Da kan man ikke forvente balanse i svarene. Jeg antar at det dessverre er alle rasistene som er problemet på aktuelle saker. Man kunne med fordel opprettet et underforum om innvandring, og stengt for anonyme der. 8
Gjest Winza Skrevet 14. mai 2018 #54 Skrevet 14. mai 2018 6 minutter siden, brainstorm skrev: Jeg håper man ser ironien i å be folk om tilbakemeldinger på anonym bruker-funksjonen, i et underforum der det ikke er lov å svare som anonym. Da kan man ikke forvente balanse i svarene. Jeg antar at det dessverre er alle rasistene som er problemet på aktuelle saker. Man kunne med fordel opprettet et underforum om innvandring, og stengt for anonyme der. Det er vanlig at man tar slike diskusjoner på ris og ros
Shapeshift Skrevet 14. mai 2018 #55 Skrevet 14. mai 2018 1 hour ago, Lord Friendzone said: Noen ganger har jeg følt at brukere (vanligvis anonyme) har gått inn for å provosere meg, og da synes jeg det må være lov å bite litt fra seg. Så må gjerne moderatorene fjerne innleggene fra begge partene, men i slike tilfeller synes jeg det bør være lavere terskel for å dele ut advarsler til den som *innledet* angrepet. Selv om begge strengt tatt skulle bryte regelverket i kampens hete. Du kan også bare ignorere det helt, det er nok mer irriterende for de som troller enn om du lar deg provosere. Quote Jeg antar at det dessverre er alle rasistene som er problemet på aktuelle saker. Man kunne med fordel opprettet et underforum om innvandring, og stengt for anonyme der. Jeg vil gjerne diskutere innvandring, rasisme bør det være nulltoleranse for, så da bør man heller blokkere de som kommer med ekstreme meninger eller snakker nedlatende om minoriteter. Problemet er at det skal være" greit "å være ufin og frekk og diskutere med en bruker, så blir denne blokket og så kan man lage en ny.. men å diskutere saklig som AB er ikke greit fordi noen ødelegger. Det er helt sikkert enkelte frekke troll som ikke gidder å lage en ny bruker, og det er kjempefint, men ved å fjerne alle AB mister man også mange gode innspill. Forstår at dette er en prøveperiode, og om aktiviteten synker håper jeg moderatorene kan vurdere å prøve ut å ha en svært lav terskel for å blokke brukere som skriver som AB i underforum som er plaget av trolling og hets. (Gjerne i sosial prat også) 2
Lord Friendzone Skrevet 14. mai 2018 #56 Skrevet 14. mai 2018 2 minutter siden, Shapeshift skrev: Du kan også bare ignorere det helt, det er nok mer irriterende for de som troller enn om du lar deg provosere. Det kan hende, men jeg foretrekker å få klarhet i ting. Kanskje var det litt rom for misforståelser, selv om disse aggressive ABene trolig bare gjør seg vanskelige. At jeg velger å sette folk på plass betyr ikke nødvendigvis at jeg har latt meg provosere - ofte er slike innvendinger for dustete til å kunne tas seriøst eller bli fornærmet av... 1
Drizzt Skrevet 20. mai 2018 #57 Skrevet 20. mai 2018 En positiv overraskelse. Kanskje blir vi kvitt useriøse brukere og personangrep anonmyt? Jeg er iallefall lei av å lese tråder med flere sider AB diskusjoner hvor man mister helt tråden mellom brukerne og hvem som skrev hvor og mener hva eller tirader med personangrep bak AB knappen. 7
NordicViking Skrevet 4. juli 2018 #58 Skrevet 4. juli 2018 Det er blitt mye mindre støy i forumet, og jeg håper at AB-funksjonen forsvinner for godt. 8
Fremhevede innlegg