Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola
Skrevet

Som moderatorer jobber vi med å holde Kvinneguidens forum ryddig for regelbrudd, og med å tilrettelegge for et godt diskusjonsmiljø for brukerne våre. Vi følger med på hva som foregår i de ulike forumrommene og får også flere innspill fra brukere om hvordan forumet fungerer.

På bakgrunn av dette innfører vi nå et prøvetiltak på forumrommet "Aktuelle saker og politikk" for en periode, hvor vi skrur av muligheten for å benytte seg av AnonymBruker-funksjonen. Minner samtidig om følgende regelpunkt, som også vil omfatte tråder som hører hjemme på "Aktuelle saker og politikk": 

Sitat

* Tråder som passer bedre i et annet underforum vil bli flyttet. Dersom en tråd er startet som AnonymBruker og hører hjemme i et underforum som er stengt for anonyme, vil tråden bli slettet.

Minner samtidig om retningslinjene for underforumet.

Tekola.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd. Det er det forumet jeg som oftest har brukt her inne, og det kommer jeg nå til å slutte med. Ikke fordi jeg ikke kan stå for mine meninger (regner med der argumentet vil komme), men fordi man ikke er så anonym som man tror under nick, og ergo vil venner/bekjente/fiender se hvor jeg står politisk (såvidt jeg vet er dette fortsatt en privatsak), hva jeg mener om aktiv dødshjelp, og mitt syn på innvandring. Ting jeg kanskje ikke er så interessert i at f.eks sjefen skal vite om meg.  

For min del begynner nå KG å gå tom for spikre å slå i kista. Men kanskje like greit å få seg andre hobbyer etterhvert. :) 

• Liker 23
Gjest Winza
Skrevet

Vurderer dere å innskrenke det på andre plasser som TV og film?

Gjest Tekola
Skrevet
12 minutter siden, Winza skrev:

Vurderer dere å innskrenke det på andre plasser som TV og film?

Nei.

Tekola, teamleder.

Skrevet
9 timer siden, Tekola skrev:

På bakgrunn av dette innfører vi nå et prøvetiltak på forumrommet "Aktuelle saker og politikk" for en periode, hvor vi skrur av muligheten for å benytte seg av AnonymBruker-funksjonen

Tekola, teamleder.

Yay!! Håper den blir borte for godt! Men valgte kategori synes jeg er et naturlig sted å begynne «nedtrappingen» :nordvesta:

Nå er vi ett steg nærmere drømmen - at AB-funksjonen blir fjernet fra hele KG, med tilbakevirkende kraft! :mynona:

(Dvs at navnene bak alle anonymiserte poster plutselig skulle bli synlige... Ikke at jeg tror det noengang blir å skje, men jeg hadde digget det!)... :Nikke:

• Liker 8
Skrevet
9 timer siden, Petra75 skrev:

Synd. Det er det forumet jeg som oftest har brukt her inne, og det kommer jeg nå til å slutte med. Ikke fordi jeg ikke kan stå for mine meninger (regner med der argumentet vil komme), men fordi man ikke er så anonym som man tror under nick, og ergo vil venner/bekjente/fiender se hvor jeg står politisk (såvidt jeg vet er dette fortsatt en privatsak), hva jeg mener om aktiv dødshjelp, og mitt syn på innvandring. Ting jeg kanskje ikke er så interessert i at f.eks sjefen skal vite om meg.  

For min del begynner nå KG å gå tom for spikre å slå i kista. Men kanskje like greit å få seg andre hobbyer etterhvert. :) 

Ja da passer du kanskje ikke for aktuelle saker og politikk da.

For forumet er for mennesker som står for sine meninger, og ikke for mennesker som skal ha hemmeligheter for alle sine omgivelser og som ikke klarer å stå for det en mener.

Jeg synes det er kjempebra at man må stå frem med nick.

• Liker 8
Gjest Winza
Skrevet
34 minutter siden, Lord Friendzone skrev:

Yay!! Håper den blir borte for godt! Men valgte kategori synes jeg er et naturlig sted å begynne «nedtrappingen» :nordvesta:

Nå er vi ett steg nærmere drømmen - at AB-funksjonen blir fjernet fra hele KG, med tilbakevirkende kraft! :mynona:

(Dvs at navnene bak alle anonymiserte poster plutselig skulle bli synlige... Ikke at jeg tror det noengang blir å skje, men jeg hadde digget det!)... :Nikke:

Håper virkelig at du tuller her. Å gjøre alle anonyme innlegg slik at brukernavnene vises ville vært et brudd på personvernet til brukerne på kg, folk på kg har postet masse private og personlige ting som de ikke vil ha knyttet til brukeren sin. Hadde dem gjort noe så sykt så ville ganske mange brukere slettet seg selv for godt og alle inkludert meg ville mistet all respekt for forumet...

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Så bra, det var en god nyhet :blomst:

Skrevet

Dette er et godt tiltak som jeg tror vil føre til større seriøsitet og dermed mer aktivitet

• Liker 13
Skrevet

FANTASTISK! :nordvesta:  Nå fikk jeg lyst til å diskutere :P

• Liker 10
Skrevet

Det jeg gleder meg aller mest til er å slippe de menneskene som ikke kan bruke brukernavn av hensyn til sine "venner/bekjente/fiender". Hvis noen diskuterer med meg så er det meg dem diskuterer med og ikke en eller annen fetter som kanskje kan lese tråden en gang i fremtiden.

Og det andre gledelige, - blir å slippe de menneskene som ikke kan si ærlig hva de mener om aktiv dødshjelp og innvandring uten å være anonyme!

Til slutt det tredje jeg gleder meg til, - det er å slippe de menneskene som kun kan være politisk ærlige som anonyme brukere, fordi de er redd for at et brukernavn skal bli koblet til dem via venner. Venner skal ikke vite hva de mener politisk. Jeg kaller sånne mennesker falske bløffmakere, - hvis en venn av meg har en mening med meg og en annen som anonym, - ja da er ikke det mye særlig til venn.

Gleder meg for fjerde gang å bli kvitt slike mennesker.

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, Winza skrev:

Håper virkelig at du tuller her. Å gjøre alle anonyme innlegg slik at brukernavnene vises ville vært et brudd på personvernet til brukerne på kg, folk på kg har postet masse private og personlige ting som de ikke vil ha knyttet til brukeren sin. Hadde dem gjort noe så sykt så ville ganske mange brukere slettet seg selv for godt og alle inkludert meg ville mistet all respekt for forumet...

Selvfølgelig mener jeg ikke at det hadde vært en fornuftig ting å gjøre, og selvfølgelig innser jeg at noe sånt aldri blir å skje. Det var bare en slags «drømmevisjon» fra en som aldri poster anonymt, men som ofte har irritert seg over krasse brukere som gjemmer seg bak anonymiteten.

• Liker 1
Gjest PeleWasShite
Skrevet

Bra tiltak. Burde egentlig fjernes over hele fjøla. For de som evt er bekymret for anonymiteten sin, er det bare å lage seg en ny, mer anonym, profil.

Gjest Winza
Skrevet
1 minutt siden, Happy-Face skrev:

Hvis dere ikke liker denne funksjonen, hvorfor er dere egentlig her på Kvinneguiden da? :klo: 

Hva med å bli aktive på noen andre nett-samfunn, og la Kvinneguiden være i fred?

Hvem prater du til?

Gjest Winza
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Happy-Face skrev:

Det er jo flere i denne tråden som har skrevet hvor positivt de mener at det er når den anonym-greia forsvinner fra "aktuelt og politikk" og at dette er et bra tiltak som burde gjøres over hele Kvinneguiden.

Samtidig som det finnes andre fora / sosiale medier på internett som aldri har hatt noen slik anonym-funksjon. Så hvorfor kan ikke de som klager over anonym-bruker her på Kvinneguiden, heller hoppe over til noen andre nettsteder isteden for å forandre på Kvinneguiden? 

Folk har rett til å ytre sine meninger :) 

Endret av Winza
Skrevet

Hvis kg hadde slått ned på dårlig oppførsel, trakassering og mobbing, hadde det ikke vært noe større behov for å være anonym. Men enkelte brukere synes å være fredet, og det hjelper ikke uansett hvor mye man rapporterer.

• Liker 16
Gjest Winza
Skrevet
1 minutt siden, Fylkesfyrsten skrev:

Hvis kg hadde slått ned på dårlig oppførsel, trakassering og mobbing, hadde det ikke vært noe større behov for å være anonym. Men enkelte brukere synes å være fredet, og det hjelper ikke uansett hvor mye man rapporterer.

Enig. 

Skrevet

Et nick er jo i prinsippet like anonymt som "anonym-knappen". Jeg har brukt anonym-knappen mest for å slippe alle varslene hver gang noen liker eller svarer på et innlegg. (Aner ikke om det mulig å skru av, har ikke satt meg inn i det men kommer til å gjøre det nå).

• Liker 2
Gjest Winza
Skrevet
Happy-Face skrev (På 12.5.2018 den 14.58):

Jeg synes bare det er litt merkelig når folk klager over denne anonyme funksjonen, og ønsker den fjernet fra hele forumet her.

Men hvis de ikke liker den funksjonen, så kan de vel heller hoppe over til noen andre forum som ikke har noen slik greie? 

At man ikke liker funksjonen er ikke synonymt med at man ikke liker forumet. 

pinnelinn skrev (På 12.5.2018 den 14.56):

Et nick er jo i prinsippet like anonymt som "anonym-knappen". Jeg har brukt anonym-knappen mest for å slippe alle varslene hver gang noen liker eller svarer på et innlegg. (Aner ikke om det mulig å skru av, har ikke satt meg inn i det men kommer til å gjøre det nå).

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...