Gå til innhold

Svarer du i telefonen når bekjente ringer deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gla` i mennesker
Skrevet

Hvor godt må du kjenne en person for å svare i telefonen? (Du vet at det er vedkommende bekjent som ringer, pga mobil og lagret (og glemt?) nummer)

Det har skjedd meg et par ganger at jeg har ringt folk jeg bare har møtt èn gang og sånt, og enkelte tar aldri telefonen, ikke engang når jeg har ringt fire-fem ganger... da tar jeg hintet og ringer ikke mer... for å si det sånn...

Synes det er litt trist :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de egentlig ikke vil ha "nye" venner, så skjønner jeg ikke hvorfor de gav deg nummeret i utgangspunktet. tar telefonen så sant det ikke er hemmelig nummer som ringer, de telefonene liker jeg ikke.

Skrevet

Tar telefonen hvis det ikke er skjult nummer, er lei av tlf-selgere.. Hvis jeg er opptatt eller ikke har lyden på, får jeg ikke tatt tlf.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Hei,

når du har gitt ut nummer til noen, så regner man faktisk med at det er ok å ringe?

hmm :klø:

Skrevet

Man tar da tlf om man har gitt nr. sitt til noen??? Merkelig...

Gjest Madam Felle
Skrevet

jeg svarer alle telefoner, og syns det er direkte uhøflig å ikke ta telefonen. Uansett om det er skjult eller ikke skjult nummer, for mange av mine venner har skjult nummer.

Gjest Anonymous
Skrevet

svarer alltid telefonen når jeg hører den. Skrur av lyden av og til når jeg trenger å "koble av", men hører jeg den sorterer jeg ikke hvem jeg svarer. Svarer også på ukjente numre. Aldri opplevd problemer med det.

Gjest TomKrus
Skrevet

Prater vi om det motsatte kjønn, og utveksling av telefonnummer på byen eller etter en ons? I så fall er personen ikke spesielt interessert i bli kjent med nye mennesker likevel, og nekter enten å svare eller har gitt deg et feil telefonnummer.

Gjest Anonymous
Skrevet
jeg svarer alle telefoner' date=' og syns det er direkte uhøflig å ikke ta telefonen. Uansett om det er skjult eller ikke skjult nummer, for mange av mine venner har skjult nummer.[/quote']

jeg syns at det kan være uhøfflig å ringe fra skjult nr jeg (les tlf.selgere).

Skrevet
jeg svarer alle telefoner' date=' og syns det er direkte uhøflig å ikke ta telefonen. Uansett om det er skjult eller ikke skjult nummer, for mange av mine venner har skjult nummer.[/quote']

Det er da ikke uhøflig å ikke ta tlf. Jeg velger selv når jeg vil være tilgjengelig. Gidder ikke være så avhengig av mobilen døgnett rundt, det er slitsomt.Ingen av de jeg kjenner ringer fra skjult nummer, og hvis jeg har tatt tlf er det innpåslitne selgere, og da gidder jeg ikke ta den. Hvis folk skjuler nr sitt, så ikke regn med at jeg tar den :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke akkuratt lite som er uhøfflig i madam felles øyne :hoho:

Skrevet

Jeg tar mer eller mindre alltid telefonen hvis lyden er på og jeg registrerer at den ringer. Har den på lydløs hvis jeg skal koble av,...

Har både familie og slekt med skjult nummer, så selv om det ringer så vet jeg på en måte hvem det er uansett. (Er ikke plaget av telefonselgere etter at jeg registrerte meg i B-reg.)

enkelte tar aldri telefonen, ikke engang når jeg har ringt fire-fem ganger... da tar jeg hintet og ringer ikke mer...

Trenger du virkelig ringe så mange ganger for å ta hintet? :klø:

Det holder å ringe en gang, og. legge igjen en melding,... ;)

Skrevet

Jeg tar alltid tlf så lenge jeg ikke er opptatt.

Skrevet

Tar alltid telefonen jeg, også fra skjult nummer. Alle som ringer meg fra jobben, ringer fra skjult nummer, så da synes jeg det er greit å ta den. Ikke ofte det er selgere heller, har bare opplevd det to-tre ganger, faktisk.

Hvis jeg vil være i fred, skrur jeg av lyden eller skrur telefonen helt av. Og så skrur jeg alltid av om natten. På jobb har jeg også lyden avskrudd, da tar jeg den kun hvis jeg ikke er opptatt med noe annet.

Skrevet

Jeg synes skjult nr. er en uting og tar konsekvent ikke slike telefoner som kommer til meg. Vil de meg noe så får de legge igjen beskjed.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Om det ringer på mobilen med skjult nummer -Hva er det du er redd for? da du ikke tar den..

Skrevet

Fordi det som regel er selgere som ringer.

Har reservert meg og heldigvis så kommer slike telefoner sjeldent ...

Lurer på en ting - hvorfor har voksne folk skjulte nr. i det hele tatt ?

En ting at sønnene mine har hatt det i perioder hvor de ringer til jenter - men jeg lurer på hvorfor voksne mennesker er så redde for å vise nr. sitt når de ringer til noen ?

Skrevet

Tanten min har det, og hun sier at det skyldes at de har gammel sentral og ISDN (eller noe slikt). Jeg vet ikke helt, men det virker som at hun egentlig ikke vil ha det.

Skrevet

Lurer på en ting - hvorfor har voksne folk skjulte nr. i det hele tatt ?

Min mor har hemmelig nummer hos opplysningen og dermed skjult nummer på mobilen. Grunn?

Pappa får telefoner konstant, og når hans telefon er opptatt prøver folk å ringe på mammas for så å be om å få snakke med pappa,...Dette ble hun drittlei av og gikk til anskaffelse av hemmelig nummer.

(Har hun ikke skjult nummer på mobilen er vitsen med hemmelig nummer borte,..)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg svarer alltid telefonen med mindre jeg er opptatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...