Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte å levere MVA-meldingen i tide. Betalte MVA for 2017 godt innen fristen og trodde derfor at dette er gjort (gjøres en gang per år, så jeg husket feil). Nå fikk jeg tvangsmulkt og tilleggsskatt for manglende levering av mva-meldingen. Er det noe vits i å klage? Det er jo riktig at jeg glemte å levere papirene i tide, men samtidig ble jo selve MVA beløpet betalt godt innen for fristen og i sin helhet.

Anonymkode: 727d4...d36

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg glemte å levere MVA-meldingen i tide. Betalte MVA for 2017 godt innen fristen og trodde derfor at dette er gjort (gjøres en gang per år, så jeg husket feil). Nå fikk jeg tvangsmulkt og tilleggsskatt for manglende levering av mva-meldingen. Er det noe vits i å klage? Det er jo riktig at jeg glemte å levere papirene i tide, men samtidig ble jo selve MVA beløpet betalt godt innen for fristen og i sin helhet.

Du kan alltids «klage», men ikke forvent at kravet blir ettergitt. 

Anonymkode: 90d48...72f

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ingen vits i å klage. Du fikk vel varsel om manglende innsendt oppgave før tvangsmulkten begynte å løpe?

Anonymkode: ba1a1...0e4

AnonymBruker
Skrevet

Skatteetaten er ikke et privat selskap som kan tape på å miste deg som kunde, så de følger reglene slavisk.

Anonymkode: 5f600...6bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ingen vits i å klage. Du fikk vel varsel om manglende innsendt oppgave før tvangsmulkten begynte å løpe?

Anonymkode: ba1a1...0e4

Fikk varsel i posten den 30. april men i brevet stod det at tvangsmulkten begynte å løpe fra 11. april. Vår feil igjen. Vi flyttet i september og endret adressen i Folkeregisteret, men glemte at det skal endre manuelt også i Brreg.

Takk for alle svar. Jeg fikk bekreftet det jeg selv tenkte. Jeg ser jo at det er straffen for mendlende innsending ikke for manglende innbetaling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...