Gå til innhold

Spiser på ledninger.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har oppdaga i en lang periode at ene hunden min spiser på ledninger. Jeg vet ikke hvem av de tre det er men har en stor anelse på hvem det er. Alle hundene mine har fylt tre år så er ingen valper eller unghunder her. Må jeg ha henne alltid i bur? Jeg er imot bur bruk men ser samtidig ingen annen mulighet da det er ledninger overalt i huset. Jeg har prøvd lenge nok og håpet at hun vokser det fra seg men nå når jeg ser enda en gang ledninger som er bitt på så vurderer jeg burbruk over en lang periode når hun er voksen. Jeg hadde hun i bur mens hun var valp siden hun gjorde det også i unghund perioden. Oppdaga det flere ganger. Så var hun i bur til hun fylte tre år. Nå fortsetter hun. Og nå ser jeg ingen håp siden hun er godt voksen og en som er over tre år er ferdig med unghund perioden. Jeg synes dette er en trist beslutning å ta men jeg har ingen andre steder å ha henne. På do er det altfor trangt. Og der er vaskemaskina og tørketrommelen uansett. Må hun ha livslang burbruk? Jeg vurderer dette helt seriøst nå. Har prøvd i tre år. Håpet hun hadde fått en karamell sånn at hun har lært og sluttet men hun bare fortsetter. Men dette er livsfarlig og brannfarlig og veldig farlig for alle og enhver. Hva gjør jeg? Er bare lei meg.

Anonymkode: 46c65...111

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd kompostgjerder men hun klatrer opp over dem. Så det går ikke. Jeg har heller ikke plass siden dette blir en permanent vedtak. Når hun fortsetter så lenge og så mange ganger og aldri lærer så ser jeg ingen annen utvei. Trist.

AnonymBruker
Skrevet

Mente over at jeg vet hvem det er. Men at jeg ikke vet 100 prosent at det kun er 3 åringen min som gjør dette. Kan hende det er en annen luring også som jeg ikke vet. Men jeg har jo oppdaga flere ganger at hun gnager mens jeg er våken også. Mens jeg driver med dataen eller tv-en eller lager mat eller er sammen med ungene. Må hun følges etter som en kronisk valp på åtte uker? 

AnonymBruker
Skrevet

Mente treåringen som er hunden og ikke en treåring som ett barn.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du få utebur med et koselig hubdebur i? 

Anonymkode: e7771...a3d

AnonymBruker
Skrevet

Hundehus* 

Anonymkode: e7771...a3d

AnonymBruker
Skrevet

Bikkja aner ikke sine arme råd. Orker rett og slett ikke å leve med deg mer.

Anonymkode: a123b...385

Skrevet

Du kan jo gjøre som kanineiere: Skjul alle ledninger, kjøp kabelskjulere, og legg ellers alle ledninger bak/under møbler o.l. Begrens evt området hundene går på, og gi dem noe annet å gnage på når du er borte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bikkja aner ikke sine arme råd. Orker rett og slett ikke å leve med deg mer.

Anonymkode: a123b...385

Spar deg 

Anonymkode: 5e678...e29

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å smøre go negl på de ledningene som er mest utsatt?

Anonymkode: 2c2ee...7e4

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp ledning/kontaktskjulere på clas ohlson. sørg for at alle ledninger langs lister etc er festet godt til veggen. Smør på middel som smaker vondt. Kanskje viktigst av alt er å trene på å la ting være i fred, da har du noe spennende som hun liker, så får hun ros når hun vet at det er der men ikke tar det (finnes masse videoer på youtube og tips).

Anonymkode: 3cf08...289

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd å smøre ledningene som må være tilgjengelig med eddik?

Anonymkode: ef669...27c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...