AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 Kort oppsummert har jeg datet en del menn i løpet av de siste årene. Det har så og si alltid gått i nettdating (dessverre, jeg vet det er dumt). Og av en eller annen grunn ender jeg ofte opp med personer som akkurat har kommet ut av et forhold, eller som ikke er over eksen. Dette går jo dårlig.. Og det gjør meg så deprimert.. blir avvist gang på gang. (Noen ganger ender det opp med at jeg må dumpe dem først, fordi jeg innser at det ikke går den veien jeg ønsker). Mine siste 4-5 relasjoner har vært sånn. Har mange ganger tenkt om det er noe galt med meg. Jeg har spurt venninner og bekjente, bedt dem være ærlige, men de sier at det ikke er noe galt med meg. Jeg får stadig høre at jeg er pen, også er jeg nok en veldig snill og kanskje litt for godtroende person (til tider). Men nå har jeg bestemt meg for å ta en pause i datingen, og evaluere meg selv først. Jeg føler meg helt ødelagt av dette. Det skal nevnes at jeg også har avvist en god del som har vært interessert i meg, så det går begge veier også.. Jeg har jo også nå etter hvert innsett at jeg kanskje har vært litt "desprat" etter å finne meg en kjæreste. (Ikke "desperat" som i at jeg viser det med min oppførsel, egentlig liker jeg alltid å gå sakte frem), men mer som i det at jeg egentlig ikke har brydd meg om vi egentlig passer sammen, men mer som i "disse viser interesse, nå blir jeg forelska". Er det noen andre som har lignende erfaringer? Eller råd? Anonymkode: 90056...4ba
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #2 Skrevet 10. mai 2018 Blir du ikke kjent med de før du utvikler følelser for de? Bruk god tid på å bli kjent uten noen seksuelle undertoner og forventninger. Spør om deres syn på forhold, når de sist var i et forhold, hvorfor det tok slutt osv. Spør om de ønsker seg kjæreste, er følelsesmessig og praktisk klar for kjæreste eller om de bare vil ha selskap eller tar ting som det kommer (som betyr at de bare vil ha sex og oppmerksomhet og ingen forpliktelser og følelser). Hold igjen følelsene dine til du faktisk kjenner personen og tankene hans! Det er sikkert ikke deg det er noe galt med, du kan jo ikke noe for at de nettopp er ute av et forhold, det er tilfeldig at det er deg de treffer etter det, så du er uheldig, men det kan nok være at du opplever å bli såret så mye av det fordi du legger følelser i det altfor tidlig og begynner å få forestillinger om han som en kjæreste før du egentlig kjenner han tvers gjennom så godt. Anonymkode: 72340...aee
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #3 Skrevet 10. mai 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir du ikke kjent med de før du utvikler følelser for de? Bruk god tid på å bli kjent uten noen seksuelle undertoner og forventninger. Spør om deres syn på forhold, når de sist var i et forhold, hvorfor det tok slutt osv. Spør om de ønsker seg kjæreste, er følelsesmessig og praktisk klar for kjæreste eller om de bare vil ha selskap eller tar ting som det kommer (som betyr at de bare vil ha sex og oppmerksomhet og ingen forpliktelser og følelser). Hold igjen følelsene dine til du faktisk kjenner personen og tankene hans! Det er sikkert ikke deg det er noe galt med, du kan jo ikke noe for at de nettopp er ute av et forhold, det er tilfeldig at det er deg de treffer etter det, så du er uheldig, men det kan nok være at du opplever å bli såret så mye av det fordi du legger følelser i det altfor tidlig og begynner å få forestillinger om han som en kjæreste før du egentlig kjenner han tvers gjennom så godt. Anonymkode: 72340...aee Takk for fint svar! Jeg prøver å bli kjent med dem først. Men jeg kan dessverre ofte bli forelsket fort. Det har i hvert fall vært tendensen min. Det dumme er at jeg i de senere relasjonene mine har begynt å spørre dem og hva de ser etter, og de har ofte sagt at de ser etter et forhold. Jeg forstår at det kan jo hende de ikke er så interessert i et forhold med meg (som de finner ut av etter hvert), men så kommer det dessverre frem senere at de ikke er over eksen, eller akkurat er ute av et forhold. Jeg føler mange kanskje ikke forteller meg sannheten. Men du har rett. Jeg prøver å ikke få forestillinger om fremtiden, men noen ganger løper fantasiene litt løpsk Føler det på en måte er lett å si at jeg er uheldig, for det er jeg jo. Men når det gjentar seg gang på gang.. jeg vet ikke, jeg. Da føler jeg at det er noe jeg må ta tak i ved meg selv.. Om det er meg som person, mønsteret jeg følger, eller ja, hva det kan være. Anonymkode: 90056...4ba
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #4 Skrevet 10. mai 2018 Det forundrer meg at jeg er mer kritisk til kjøp av hund og hest, enn det kvinner er til menn(ikke kjøp selvsagt). Jeg vil ha det beste av det beste, og dere tar de som vil ha dere. Funky. Anonymkode: 03d09...22f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #5 Skrevet 11. mai 2018 Jeg pleier å tenke at mennesker som er i visse relasjoner, og kommer i dem ofte, har noen greier med seg selv som gjør at de tiltrekker seg sånne folk. Se litt inn i deg selv, og finn ut av hva du egentlig burde ta tak i, iforhold til deg selv. F.eks, selvbilde, selvtillit, andre følelser og relasjoner. Det meste bunner i slikt. Tidligere har jeg bare tiltrukket meg mannfolk som har vært på kanten av psykopatiske/narssisistiske, og det er fordi jeg er en utrolig snill jente som bryr meg mer om andre enn meg selv. Nå har jeg jobba mye med meg selv, og kan fortsatt tiltrekke meg slike mennesker, men ikke i så stor grad, fordi jeg gidder ikke bli med på hjernespillene deres. Anonymkode: fd303...93e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #6 Skrevet 11. mai 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å tenke at mennesker som er i visse relasjoner, og kommer i dem ofte, har noen greier med seg selv som gjør at de tiltrekker seg sånne folk. Se litt inn i deg selv, og finn ut av hva du egentlig burde ta tak i, iforhold til deg selv. F.eks, selvbilde, selvtillit, andre følelser og relasjoner. Det meste bunner i slikt. Tidligere har jeg bare tiltrukket meg mannfolk som har vært på kanten av psykopatiske/narssisistiske, og det er fordi jeg er en utrolig snill jente som bryr meg mer om andre enn meg selv. Nå har jeg jobba mye med meg selv, og kan fortsatt tiltrekke meg slike mennesker, men ikke i så stor grad, fordi jeg gidder ikke bli med på hjernespillene deres. Anonymkode: fd303...93e Hei! Ja, jeg tror du har helt rett. Jeg har god selvtillit på mange ting, men selvbildet er kanskje litt dårligere. Jeg tror også at det er der det ligger. Men jeg er også en sånn person som kan tiltrekke meg manipulerende/narssistiske personer, fordi jeg også er som deg, snill og tenker på andre. Kan jeg spørre om hvordan du klarte å jobbe med deg selv? Så bra du har fått det til! Jeg tror det også er viktig å gjenkjenne et mønster, og å gjennomskue disse typene før man kommer i en for nær relasjon med dem. Men noen ganger er ikke det lett, heller. Men det er viktig (har jeg etter hvert/nå lært) å kjenne sin egen verdi. Før fant jeg meg i for mye, men ikke nå lengre! Dater jeg igjen, og jeg merker at en person har manipulerende trekk - da løper jeg. Anonymkode: 90056...4ba
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #7 Skrevet 11. mai 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Det forundrer meg at jeg er mer kritisk til kjøp av hund og hest, enn det kvinner er til menn(ikke kjøp selvsagt). Jeg vil ha det beste av det beste, og dere tar de som vil ha dere. Funky. Anonymkode: 03d09...22f Yes.. prøver å endre på det, for å si det på den måten Anonymkode: 90056...4ba
Skorstein Skrevet 15. mai 2018 #8 Skrevet 15. mai 2018 På 11.5.2018 den 11.45, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å tenke at mennesker som er i visse relasjoner, og kommer i dem ofte, har noen greier med seg selv som gjør at de tiltrekker seg sånne folk. Se litt inn i deg selv, og finn ut av hva du egentlig burde ta tak i, iforhold til deg selv. F.eks, selvbilde, selvtillit, andre følelser og relasjoner. Det meste bunner i slikt. Tidligere har jeg bare tiltrukket meg mannfolk som har vært på kanten av psykopatiske/narssisistiske, og det er fordi jeg er en utrolig snill jente som bryr meg mer om andre enn meg selv. Nå har jeg jobba mye med meg selv, og kan fortsatt tiltrekke meg slike mennesker, men ikke i så stor grad, fordi jeg gidder ikke bli med på hjernespillene deres. Anonymkode: fd303...93e Hva gjorde de og sa de til deg ?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #9 Skrevet 15. mai 2018 På 11.5.2018 den 0.08, AnonymBruker skrev: Kort oppsummert har jeg datet en del menn i løpet av de siste årene. Det har så og si alltid gått i nettdating (dessverre, jeg vet det er dumt). Og av en eller annen grunn ender jeg ofte opp med personer som akkurat har kommet ut av et forhold, eller som ikke er over eksen. Dette går jo dårlig.. Og det gjør meg så deprimert.. blir avvist gang på gang. (Noen ganger ender det opp med at jeg må dumpe dem først, fordi jeg innser at det ikke går den veien jeg ønsker). Mine siste 4-5 relasjoner har vært sånn. Har mange ganger tenkt om det er noe galt med meg. Jeg har spurt venninner og bekjente, bedt dem være ærlige, men de sier at det ikke er noe galt med meg. Jeg får stadig høre at jeg er pen, også er jeg nok en veldig snill og kanskje litt for godtroende person (til tider). Men nå har jeg bestemt meg for å ta en pause i datingen, og evaluere meg selv først. Jeg føler meg helt ødelagt av dette. Det skal nevnes at jeg også har avvist en god del som har vært interessert i meg, så det går begge veier også.. Jeg har jo også nå etter hvert innsett at jeg kanskje har vært litt "desprat" etter å finne meg en kjæreste. (Ikke "desperat" som i at jeg viser det med min oppførsel, egentlig liker jeg alltid å gå sakte frem), men mer som i det at jeg egentlig ikke har brydd meg om vi egentlig passer sammen, men mer som i "disse viser interesse, nå blir jeg forelska". Er det noen andre som har lignende erfaringer? Eller råd? Anonymkode: 90056...4ba Har samme problemet selv, men gjennomskuer de før det skjer noe, det hjelper å være så ærlig og åpen du bare kan, er han falsk og ute etter å bruke deg så stikker han, hvis du sier klart og tydelig ifra, kanskje ikke alle. Var en som klarte å kjøre meg skikkelig i grøfta, jeg som alltid har vært var på sånt. Har møtt utrolig mange falske og som ikke har orden egentlig på noen ting. Man blir jo ødelagt som du sier. Er på randen selv, men hva skal man gjøre ? Melde seg ut av samfunnet, det går ikke. Er vel bare å dytte i seg piller hvis det skulle bli ille. Anonymkode: d04e2...7a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå