AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Del Skrevet 10. mai 2018 Sliter med ryggsmerter, spesielt på natterstid når jeg har ligget i ro noen timer. Smertene går på en måte over i magen på en mer diffus måte. Litt vanskelig å forklare. Noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt det? Er grusomt ubehagelig og til tider vet jeg ikke hvordan jeg skal ligge. Hjelper noen ganger å liggepå magen med knærne i brysthøyde på hver side av kroppen. Tips? Anonymkode: 5205f...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #2 Del Skrevet 10. mai 2018 Jeg har hatt det den siste uken. Hele magen kjentes til slutt som et digert hovent blåmerke. For meg hjalp det å ligge på siden med en pute som støtte, så jeg ikke kom nedi med hverken mage eller rygg. Anonymkode: a6118...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #3 Del Skrevet 10. mai 2018 Mann / kvinne? Undersøkt for urinveisinfeksjon? Forstoppelse? Smerter i tilknytning til eggløsning/mens? -> endometriose. Anonymkode: 5352f...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #4 Del Skrevet 10. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har hatt det den siste uken. Hele magen kjentes til slutt som et digert hovent blåmerke. For meg hjalp det å ligge på siden med en pute som støtte, så jeg ikke kom nedi med hverken mage eller rygg. Anonymkode: a6118...31e Jeg fikk det forresten etter å ha feilbelastet korsryggen, Anonymkode: a6118...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #5 Del Skrevet 10. mai 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sliter med ryggsmerter, spesielt på natterstid når jeg har ligget i ro noen timer. Smertene går på en måte over i magen på en mer diffus måte. Litt vanskelig å forklare. Noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt det? Er grusomt ubehagelig og til tider vet jeg ikke hvordan jeg skal ligge. Hjelper noen ganger å liggepå magen med knærne i brysthøyde på hver side av kroppen. Tips? Anonymkode: 5205f...cf7 Jeg fikk plutselig vondt slik hver natt. Fikk tatt gastroskopi og påvist magekatarr. Anonymkode: 9deb0...a37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #6 Del Skrevet 10. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mann / kvinne? Undersøkt for urinveisinfeksjon? Forstoppelse? Smerter i tilknytning til eggløsning/mens? -> endometriose. Anonymkode: 5352f...239 Kvinne, nei ikke undersøkt for uvi, men er 99% sikker på at det ikke er det. Ikke forstoppet heller. Hatt smertene i et par måneder. Trodde først at jeg var gravid mtp smertene i magen, men er ikke det. Som sagt smertefullt natterstid, og det er vondt uansett hvordan side jeg ligger på. Anonymkode: 5205f...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #7 Del Skrevet 10. mai 2018 Jeg har noe som ligner det du beskriver. Har vært usikker på om det kommer fra ryggen og går innover i magen, eller omvendt. Kjentes lenge ut som kun ryggen, og etterhvert magen. Viste seg at jeg har crohns og alle tarmene er fortykket, så er fra magen det gjør vondt. Kanskje gjøre en ultralyd av magen? Anonymkode: 26b46...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #8 Del Skrevet 10. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har noe som ligner det du beskriver. Har vært usikker på om det kommer fra ryggen og går innover i magen, eller omvendt. Kjentes lenge ut som kun ryggen, og etterhvert magen. Viste seg at jeg har crohns og alle tarmene er fortykket, så er fra magen det gjør vondt. Kanskje gjøre en ultralyd av magen? Anonymkode: 26b46...aee Jeg har også tenkt tanken på motsatt ja. Jeg har vært redd for kreft, da min far dødd av tarmkreft. Er under utredning i forhold til det, mest for å utelukke grunnet arv. Tok u den forbindelse ul i januar, hvor det ikke blr sett noe unormalt. Anonymkode: 5205f...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyJuggernaut Skrevet 10. mai 2018 #9 Del Skrevet 10. mai 2018 Høres ut som når jeg hadde nyrebekkenbetennelse. Men det var vondt hele tiden, men merket det best når jeg slappet av. Men dette blir jo bare gjetting, du må dra legen å få hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #10 Del Skrevet 10. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også tenkt tanken på motsatt ja. Jeg har vært redd for kreft, da min far dødd av tarmkreft. Er under utredning i forhold til det, mest for å utelukke grunnet arv. Tok u den forbindelse ul i januar, hvor det ikke blr sett noe unormalt. Anonymkode: 5205f...cf7 Ikke så vanlig, men hvis du først skal ta sigmoidoskopi (jeg gjorde det for å utelukke tarmkreft), be heller om full koloskopi så du slipper å evt. gjøre det to ganger om de senere vil ta koloskopi (har nå tatt begge deler selv -.-). Hos meg så de noe på UL som gjorde at de ville sjekke inni, så ofte kan man jo se tegn på UL da. Uansett, lurt å sjekke! Anonymkode: 26b46...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #11 Del Skrevet 10. mai 2018 Jeg har også slike smerter. Har hatt det i mange år nå og de kommer 9 av 10 ganger om natten, en sjeldent gang sent på kvelden. Veldig vondt, er oppå på 8 i smerteskalaen hvis jeg sammenlikner det med min tøffeste fødsel. Jeg klarer ikke komme meg ut av senga for å ta smertestillende, egentlig ok mtp at ingentig jeg har prøvd har hjulpet heller. Jeg har sjekket magen med ultralyd og mr. Det er en cyste med vann på venstre nyre og tyktflytende væske i gallen men ingenting av det tilsier at jeg skal ha slike smerter på begge sider ettersom legene sier. Anonymkode: a972c...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #12 Del Skrevet 11. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også slike smerter. Har hatt det i mange år nå og de kommer 9 av 10 ganger om natten, en sjeldent gang sent på kvelden. Veldig vondt, er oppå på 8 i smerteskalaen hvis jeg sammenlikner det med min tøffeste fødsel. Jeg klarer ikke komme meg ut av senga for å ta smertestillende, egentlig ok mtp at ingentig jeg har prøvd har hjulpet heller. Jeg har sjekket magen med ultralyd og mr. Det er en cyste med vann på venstre nyre og tyktflytende væske i gallen men ingenting av det tilsier at jeg skal ha slike smerter på begge sider ettersom legene sier. Anonymkode: a972c...582 Du har ikke gallesteinsanfall da? Hvis du har væske i gallen? Det kan jo være en sten som tetter? Hos meg sa de at det var vanskelig å se gallestein. Anonymkode: 26b46...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #13 Del Skrevet 11. mai 2018 Uavhengig av kjønn bør du gå til lege. Anonymkode: 0bc55...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #14 Del Skrevet 11. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uavhengig av kjønn bør du gå til lege. Anonymkode: 0bc55...e9c Legger bare til. Har du hatt endring i avføring? Anonymkode: 0bc55...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #15 Del Skrevet 11. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke gallesteinsanfall da? Hvis du har væske i gallen? Det kan jo være en sten som tetter? Hos meg sa de at det var vanskelig å se gallestein. Anonymkode: 26b46...aee De kunne ikke se noen. Anonymkode: a972c...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #16 Del Skrevet 11. mai 2018 Har du for myk madrass? Det kan være så enkelt som at du har feil madrass. Jeg har hatt samme problemet, og det kommer som regel hvis jeg ligger på magen på for myk madrass. Da må jeg ligge akkurat slik du beskriver for å lindre. Hvis du sover på for myk madrass vil det legge press på ryggmuskulaturen, som så vil gjøre vondt. Dette lindres ved å bytte stilling, gjerne til en som er stikk motsatt (ligge på magen strekker ryggen, når du ligger i fosterstilling krummer du den. Hvis du sover på ryggen og madrassen er for myk vil hoftene komme for lavt, da strekker du også ryggen, og krumming vil lindre). Mitt ubehag sitter også i ryggen og frem mot magen - logisk egentlig, siden musklene går hele veien rundt, og smerter fra ryggen godt kan kjennes i magen Så mitt tips er å bytte liggestilling, bytte madrass, eller trene mer kjernemuskulatur. Alle de tingene hjelper meg Det trenger ikke være noe mer avansert eller farlig enn det! Anonymkode: 3b67f...41d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #17 Del Skrevet 11. mai 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Sliter med ryggsmerter, spesielt på natterstid når jeg har ligget i ro noen timer. Smertene går på en måte over i magen på en mer diffus måte. Litt vanskelig å forklare. Noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt det? Er grusomt ubehagelig og til tider vet jeg ikke hvordan jeg skal ligge. Hjelper noen ganger å liggepå magen med knærne i brysthøyde på hver side av kroppen. Tips? Anonymkode: 5205f...cf7 Utelukk alvorlige magelidelser Tren kjernemusklatur, både tøyelighet og styrke - har du mye vondt så trener du type 3-4 ganger i uka og tøyer daglig. Bytt seng Gjennomfør alle tre, uavhengig av resultat av noen av punktene. Anonymkode: e3843...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå