Elandrir Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 Hei, Lurer på om noen har noe kunnskap om dette. Min far er 76 og hadde prostatakreft for 10 år siden med operasjon og stråling. i fjor tok han CT pga. forhøyede psa-verdier og de mente de kunne se en liten flekk i skulderen. De ventet 6 mnd, tok nye bilder og han har fått en sterk engangsdose med stråling da han har en kreftkul i skulderen. Resultatet av dette skal de se på i slutten av denne måneden. For 2-3 uker siden startet han å få vondt i hoftene og nå sier han at han har veldig vondt, særlig på høyre side og det går ned i benet. Han er hellig overbevist om at dette er kreft. Noen som har noen formening om det kan spre seg så fort hos eldre? Han har ikke noe vondt fra skulderen og kreft utvikler seg vel generelt saktere hos eldre? Jeg synes det høres mer ut som nerver i klem. Han skal ta nye bilder i morgen, bare vil høre andres tanker:-)
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #2 Skrevet 10. mai 2018 3 minutter siden, Elandrir skrev: Hei, Lurer på om noen har noe kunnskap om dette. Min far er 76 og hadde prostatakreft for 10 år siden med operasjon og stråling. i fjor tok han CT pga. forhøyede psa-verdier og de mente de kunne se en liten flekk i skulderen. De ventet 6 mnd, tok nye bilder og han har fått en sterk engangsdose med stråling da han har en kreftkul i skulderen. Resultatet av dette skal de se på i slutten av denne måneden. For 2-3 uker siden startet han å få vondt i hoftene og nå sier han at han har veldig vondt, særlig på høyre side og det går ned i benet. Han er hellig overbevist om at dette er kreft. Noen som har noen formening om det kan spre seg så fort hos eldre? Han har ikke noe vondt fra skulderen og kreft utvikler seg vel generelt saktere hos eldre? Jeg synes det høres mer ut som nerver i klem. Han skal ta nye bilder i morgen, bare vil høre andres tanker:-) Kreftforeningen har en telefonlinje der du kan ringe gratis og spørre om ting rundt ktreft. Tror det er sykepleiere som svarer. Uansett, der kan du være langt mer konkret enn her med info fordi de har taushetsplikt. Anbefaler deg å spørre der. Anonymkode: f191d...220 2
Elandrir Skrevet 10. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kreftforeningen har en telefonlinje der du kan ringe gratis og spørre om ting rundt ktreft. Tror det er sykepleiere som svarer. Uansett, der kan du være langt mer konkret enn her med info fordi de har taushetsplikt. Anbefaler deg å spørre der. Anonymkode: f191d...220 Takk😊 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #4 Skrevet 10. mai 2018 5 minutter siden, Elandrir skrev: Takk😊 Fint å kunne være til hjelp. Anonymkode: f191d...220
Elandrir Skrevet 10. mai 2018 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: bor han hjemme? Anonymkode: 99db0...bf4 Ja, han bor hjemme og klarer seg selv.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #7 Skrevet 10. mai 2018 16 minutter siden, Elandrir skrev: Ja, han bor hjemme og klarer seg selv. Ok. Jeg er ikke lege, men det er ikke utenkelig. Din far er gammel og tydelig klar i hodet. Hjelp han med å støtte på godt og vondt. Så lar dere legene gjøre jobben. Anonymkode: 99db0...bf4
Elandrir Skrevet 10. mai 2018 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Jeg er ikke lege, men det er ikke utenkelig. Din far er gammel og tydelig klar i hodet. Hjelp han med å støtte på godt og vondt. Så lar dere legene gjøre jobben. Anonymkode: 99db0...bf4 Ja, jeg har et veldig godt og nært forhold til min far, så jeg støtter han så godt jeg kan. Men, jeg har sagt til han at vi må vente og høre hva legene sier og ikke ta alle sorger på forskudd. Dette innlegget var mer for min egen del. Mistet moren min for 15 år siden, døde til slutt av skjelettkreft (også litt derfor han er engstelig) Synes bare det er rart det ikke var synlig på bilder om det har spredd seg såpass at han har så vondt nå.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #9 Skrevet 10. mai 2018 1 minutt siden, Elandrir skrev: Ja, jeg har et veldig godt og nært forhold til min far, så jeg støtter han så godt jeg kan. Men, jeg har sagt til han at vi må vente og høre hva legene sier og ikke ta alle sorger på forskudd. Dette innlegget var mer for min egen del. Mistet moren min for 15 år siden, døde til slutt av skjelettkreft (også litt derfor han er engstelig) Synes bare det er rart det ikke var synlig på bilder om det har spredd seg såpass at han har så vondt nå. Din mor og far er mest sannsynlig ikke i slekt? Kreft kan spre seg kjapt hos svake(eldre), men det er ikke sikkert. Om han er i form og har lyst å bevege seg så motiver han opp. Viss han tror at det skyldes ryggen så er det bare å be han opp. Få han ut. Kan ikke se noen negative ting ved det. Anonymkode: 99db0...bf4 1
Elandrir Skrevet 10. mai 2018 Forfatter #10 Skrevet 10. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Din mor og far er mest sannsynlig ikke i slekt? Kreft kan spre seg kjapt hos svake(eldre), men det er ikke sikkert. Om han er i form og har lyst å bevege seg så motiver han opp. Viss han tror at det skyldes ryggen så er det bare å be han opp. Få han ut. Kan ikke se noen negative ting ved det. Anonymkode: 99db0...bf4 Hehe, neida:-) Referansen der var at jeg husker hvor ille det var for henne på slutten. Er vel ikke annet å gjøre enn å vente på svar fra legene. Takk for svar:-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå