AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 Jeg jobber i restaurant, vi gikk konkurs ifjor og ble kjøpt av ny eier og ting har forandret seg. den nye eieren har prøvd å gjøre ting bedre men helt siden vi ble kjøpt av han så har ting blitt verre. Hans ideer fungerer ikke helt, maten har gått opp i prisen og mange kunder har klaget, det har blitt mye uenigheter mellom ansattene og daglige lederen; og nå sliter vi veldig mye med salg. Restauranten er nesten alltid tomt, det er ingenting å gjøre og vi selger rundt bare 10.000. jeg vil ikke at vi skal gå konkurs igjen og stenge for godt, jeg trives med kollegaene mine og selveste restauranten; jeg vil hjelpe og komme med noen ideer slik at vi kan selge mer. Hva kunne vi gjort bedre? Hvordan selge mer? Anonymkode: 8eea0...111
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #2 Skrevet 11. mai 2018 Man kan alltids gjøre et forsøk på å foreslå for å gjøre ting bedre, men min erfaring er at ledere uansett ikke tar det inn. De er seg selv på godt og vondt, og takler sjelden (konstruktiv) kritikk - selv om de aldri så mye proklamerer at "her er det høy takhøyde og åpent for kritikk og diskusjon". Som regel er det bare bullshit. Jeg ville prøvd en gang, og går det ikke da, så ville jeg ha sluttet. Ingen vits i å sitte i et synkende skip, for du kan banne på at lederen begynner å skylde på ansatte når det går dårlig. Slik er arbeidslivet i dag, så da må man bare passe på seg selv og sørge for at man til enhver tid jobber hos "the winning team" slik at forholdene er bedre. Anonymkode: ac8f1...3c0 1
HenrikFosse Skrevet 22. mai 2018 #3 Skrevet 22. mai 2018 Snakk med lederne og kom med innspill! Dere kan jo prøve å markedsføre mer hvis det ikke kommer så mange inn i utgangspunktet.
spinner Skrevet 22. mai 2018 #4 Skrevet 22. mai 2018 Snakk med kollegene dine og diskuter om dere skal kjøpe opp konkursboet når ny eier går overende. Hvis dere står klar vil bostyrer være interessert i en smidig overgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå