AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 Hei Er i 30 årene, det er akkurat blitt slutt med den jeg var sammen med. Så har det seg slik at jeg har dårlig sædkvalitet og det kan være det vil være behov for hjelp med å få barn :/ Tar dette veldig tungt. Skal liksom begynne å leite etter en ny å være sammen med, vil jo ha familie. Hvordan og når bør dette taes fram i ett forhold ? Er jo ikke akkurat noe du vil si på første date, å du vil jo ikke føre noen baklyset heller. Det er en stund siden testen ble tatt,å det var ikke den beste perioden med kosthold og festing når testen ble tatt. men man må jo gå ut ifra at den er dårlig enda. Mister jo all lyst til å finne seg noen også , når det er som det er. Det føles veldig lite mann dessverre :/ Takk for alle råd Anonymkode: 1f188...439
Juni15 Skrevet 11. mai 2018 #2 Skrevet 11. mai 2018 Dette bør tas opp på samme tid som spørsmålet «Ønsker du barn?»-spørsmålet. Har ingen fasit på når disse tingene bør diskuteres, men som du sier må man verken ta det for tidlig eller for sent. Forøvrig er det sånn at når en kvinne passerer 30/35 år, så begynner jo hennes sjanser å bli mindre i forhold til barn også. Så tenker at du ikke skal føle på deg at det er kjipt på grunn av din spermkvalitet. Jeg har selv en samboer med permanent dårlig spermkvalitet, og han tok den beskjeden tyngst. Vi er nå i gang med assistert befruktning, og venter på resultatet av første forsøk 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #3 Skrevet 11. mai 2018 Enig med siste avskriver. Mannen min har ikke problemer med sædkvalitet, men han er bærer av en arvelig sykdom som gjorde at jeg alltid har visst at det måtte bli ivf på oss. Jeg ble forelsket i mannen, ikke forelsket i en potensiell far. Dårlig sæd kan være lettere enn dårlig egg... Lykke til! Anonymkode: 8b48a...791 3
Gjest Sisti Skrevet 12. mai 2018 #4 Skrevet 12. mai 2018 Hvor dårlig kvalitet er det snakk om, da? Sånn at prøverør også kan bli vanskelig, eller god nok til at prøverør kan fungere? Mest sannsynlig er det sistnevnte altså, og det er jo faktisk ingen krise. Hvis du ikke vet, kan det kanskje være lurt å snakke med en lege, slik at du får sortert tankene? Ta det opp når spørsmålet om barn dukker opp. Fordelen med at du vet dette på forhånd er at når du en gang skal prøve å få barn, vil dere ha rett på hjelp med en gang, uten å måtte prøve ett år først. Mange menn med dårlig sædkvalitet oppdager det jo ikke før etter et år med prøving. Dette er dessverre ikke en uvanlig problemstilling, og sædkvaliteten er generelt i befolkningen på vei ned. Du er altså ikke alene, og dette sier ingenting om hvor mye mann du er. I dag finnes heldigvis god hjelp, både offentlig og privat.
Ny Bruker Skrevet 12. mai 2018 #5 Skrevet 12. mai 2018 Spørs hvor dårlig sædkvalitet er og hva som er grunnen. Du kan jo forbedre kvaliteten allerede nå. Ta en sjekk hos anrolog. Kanskje du har en betenelse som kan kureres med antibiotike. Eller hormonforstyrrelse som kan behandles med hormonkur på noen mnd.. Eller ugunstig livsstil (trange bukser, varmesete, sauna, røyking, alkohol). Kontakt dr. Purvis i Oslo. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #6 Skrevet 13. mai 2018 18 timer siden, Ny Bruker skrev: Spørs hvor dårlig sædkvalitet er og hva som er grunnen. Du kan jo forbedre kvaliteten allerede nå. Ta en sjekk hos anrolog. Kanskje du har en betenelse som kan kureres med antibiotike. Eller hormonforstyrrelse som kan behandles med hormonkur på noen mnd.. Eller ugunstig livsstil (trange bukser, varmesete, sauna, røyking, alkohol). Kontakt dr. Purvis i Oslo. Dr. Purvis? Sorry, måtte bare Anonymkode: 55393...0d5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #7 Skrevet 13. mai 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Dr. Purvis? Sorry, måtte bare Anonymkode: 55393...0d5 ? Anonymkode: a706b...a0b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #8 Skrevet 13. mai 2018 assistert befruktning er jævlig vanskelig å få offentlig. de er ekstremt opphengt i psykisk helse. Anonymkode: 1b377...f30
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #9 Skrevet 13. mai 2018 Det er noe man tar opp når man er på vei til å bli kjærester. Gjør du ingen tiltak for å forbedre sædkvaliteten din? Som å slutte å snuse, røyke, spise sunnere og gå på vitaminer og medisiner? Anonymkode: 5c6e5...af9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå