Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på et jobbintervju for en assistentstilling i helsevesenet (sykehus). Jeg aner ikke hva lønnen ligger på eller hva jeg kan vente meg. Noen som har peiling på hva oppstartlønnen er? Evt hva jeg kan forvente meg/bør kreve?

Jeg har ingen ansenitet fra helsevesenet fra før.

Blir veldig takknemlig for svar

Anonymkode: 6551f...436

Skrevet

140-150kr/timen

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, boblevann skrev:

140-150kr/timen

Okei! Tusen takk for kjapt svar :) 

Skrevet

Null stress :) lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, boblevann skrev:

Null stress :) lykke til!

Takk! Tror jeg har gode sjanser på jobben, så jeg håper det beste! Bare greit å være noenlunde forberedt om temaet lønn skulle komme opp. Har ikke lyst til å be om for mye eller for lite og framstå som uforberedt på grunn av det

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på et jobbintervju for en assistentstilling i helsevesenet (sykehus). Jeg aner ikke hva lønnen ligger på eller hva jeg kan vente meg. Noen som har peiling på hva oppstartlønnen er? Evt hva jeg kan forvente meg/bør kreve?

Jeg har ingen ansenitet fra helsevesenet fra før.

Blir veldig takknemlig for svar

Ans fra hele arbeidslivet ditt teller med :D så har du 10 års ans så får du lønn etter det.

AnonymBruker
Skrevet

293 500 når du starter helt fra scræth, uten noe som helst erfaring. 

Anonymkode: 8a463...158

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Shinee skrev:

Ans fra hele arbeidslivet ditt teller med :D så har du 10 års ans så får du lønn etter det.

Så hvis du har jobbet som bilmekaniker i 10 år får man like høy lønn som en ufaglært som har jobbet i yrket i 10 år?

Skrevet

Jeg jobber riktig nok på sykehjem, men jeg tjener 152,47,- timen + tillegg på kveld, helg og helligdag 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så hvis du har jobbet som bilmekaniker i 10 år får man like høy lønn som en ufaglært som har jobbet i yrket i 10 år?

ja sånn jeg har forstått det ja. jeg har kun jobbet innenfor helse hele veien men andre kolleger har jobbet med helt andre ting og får lønn etter antall år i arbeidslivet

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik det fungerer. All jobb er å anse som annsinitet også 1 år år barn

Anonymkode: 5f81d...277

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Shinee skrev:

ja sånn jeg har forstått det ja. jeg har kun jobbet innenfor helse hele veien men andre kolleger har jobbet med helt andre ting og får lønn etter antall år i arbeidslivet

Da går det andre veien også da? Hvis jeg begynner som bilmekaniker i morgen får jeg like høy lønn som en ufaglært som har vært der i 10 år? 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da går det andre veien også da? Hvis jeg begynner som bilmekaniker i morgen får jeg like høy lønn som en ufaglært som har vært der i 10 år? 

godt mulig, tror unasett kanskje at du ville fått mindre. all arbeid skal belønnes uten om fagbrev og utdanninger også

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt forskjell her. Kommunehelsetjenesten tar ikke med all tidligere yrkeserfaring for å beregne ansiennitet. Det gjør spesialisthelsetjenesten (sykehus).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte med 154 kr, og har nå 160 kr timen.

Anonymkode: 27609...463

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke timelønn, men jeg har 298000kr i året (om det hadde vært 100% stilling). Jeg er 1.årsstudent. I tillegg er det kvelds-, natt- og helgetillegg. Pluss bonus på 24000 kr i året. Håper lønnen går litt opp som 2.årsstudent. 

Anonymkode: 92426...0be

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke timelønn, men jeg har 298000kr i året (om det hadde vært 100% stilling). Jeg er 1.årsstudent. I tillegg er det kvelds-, natt- og helgetillegg. Pluss bonus på 24000 kr i året. Håper lønnen går litt opp som 2.årsstudent. 

Jeg har forresten over 10 års ansiennitet

• 2 år senere...
Skrevet

En pleiemedarbeider har 140kr i timen. Blir rundt 19000kr brutto pr mnd i 100% stilling. Og jobben er et slit for kropp og psyke.

Anonymkode: 5f81d...277

Skrevet

Hadde sommerjobb som pleieassistent på kommunalt sykehjem i sommer uten noe tidligere relevant erfaring, og hadde 164 kr i timen.

Anonymkode: 2fb88...a6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...