Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okai, det var kanskje en merkelig overskrift, men jeg skal forklare.

Jeg er ganske høy, derfor er det en god avstand mellom øynene og føttene mine. Ergo: jeg har aldri brydd meg noe særlig med å stelle føttene. :tunge1:

Men nå ser jeg at det er så mange stilige sandaler o.l som kommer til sommeren! Så det jeg lurer på er egenlig hva dere gjør for å holde føtter og tær representable? F.eks neglene? (Til nå så har jeg bare skamklipt, slik at det er lenge til neste gang... ja, jeg er ekkel, veeeet det... :ler: )

Hjelp mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det jeg gjør:

Jeg skrubber heler og der hvor tørr hud finnes en gang i uken, men først gir jeg de fotbad slik at huden skal mykne opp. Da bruker jeg grønnsåpe i vannet.

Etter de er skrubbet bruker jeg pimpsten på det området hvor jeg har skrubbet.

Når jeg klipper de så klipper jeg aldri helt ned. I tillegg så filer jeg dem :oops:

Også lakker jeg de i enten hvit farge, lyslys rosa, blank, eller blank med litt hvitt i.

Gjest Daniella_
Skrevet
Det jeg gjør:

Jeg skrubber heler og der hvor tørr hud finnes en gang i uken, men først gir jeg de fotbad slik at huden skal mykne opp. Da bruker jeg grønnsåpe i vannet.

Etter de er skrubbet bruker jeg pimpsten på det området hvor jeg har skrubbet.

Når jeg klipper de så klipper jeg aldri helt ned. I tillegg så filer jeg dem :oops:

Også lakker jeg de i enten hvit farge, lyslys rosa, blank, eller blank med litt hvitt i.

Ja, det var meg som plutselig ikke var logget inn :-?

Skrevet

mkai!

Takk for tips! Får skrubbe litt i dusjen i dag etter trening da. Eneste som er kjedelig er at den ene foten er ennå grønn/gul etter en forstuing av foten (selv om det er fire uker siden!! :o )

Hvor får du kjøpt pimpstein forresten? Og hvorfor grønnsåpe, av alle ting?!

Skrevet

Pimpsten får du kjøpt på noen parfymerier, tror Body Shop har det i hvertfall. Kan også hende de har det på apoteket?

Hvorfor grønnsåpe? Aner ikke... Lukter jo godt, da :) Men fotsalt i vannet er minst like effektivt for å løse opp hard hud.

Jeg pleier å skrubbe over tåneglene med en neglebørste når jeg dusjer, for å fjerne eventuell død hud rundt neglene.

DA blir føttene fiiine! :rosasmil:

Gjest Daniella_
Skrevet

Jeg bruker grønnsåpe for å mykne opp huden, men det finnes andre ting på markedet som også som mykner opp :)

Skrevet

Grønnsåpe er skånsomt mot miljøet og huden :)

(hvertfall det jeg har blitt fortalt)

Skrevet

Jeg har så innmari store neglebånd på tåneglene, de kryper langt innpå neglen, og jeg synes ikke det blir noe fint om de skyves nedover, de er jo der.... Blir dette bedre om man bruker neglebørste?

Guri, nå hørtes det jammen ut som jeg hadde noen lekre tottiser, dere.... :roll: Kanskje jeg burde ta et raid i kveld?

Skrevet
Jeg har så innmari store neglebånd på tåneglene, de kryper langt innpå neglen, og jeg synes ikke det blir noe fint om de skyves nedover, de er jo der.... Blir dette bedre om man bruker neglebørste?  

Neglebørsten vil myke opp og fjerne noe av det overflødige neglbåndet, ja. Men pass på å bruk en myk børste, ellers gjør en bare vondt verre.

Gjest Seleena
Skrevet

.. eller rett og slett oppsøk ein fotterapeut/pleiar og sei du vil ha sommarføtter :D

Skrevet

Gjorde det i fjor, men må ærlig talt si jeg ble kjempeskuffa. Hun skulle være SÅ bra, men når neglelakken ser ut som den er tatt på med en venstrehånd med 5 tommeltotter, så.....

Skal prøve børstetrikset, og går for å fylle i karet nå!

Skrevet

jeg har også sånne teite neglebånd...

Men nå står altså pimpstein og myk neglebørste på handlelista til i morgen! Grønnsåpe tror jeg at jeg har i kjøkkenskapet :ler:

kanskje jeg skal kjøpe meg en fil også....bruker dere de samme som brukes på fingerneglene? Eller finnes det filer som er beregnet på tånegler?

Ble mange spørsmål her, men jeg henviser bare til signaturen min.. :tunge1:

Skrevet

Jeg bruker samme type fil på tåneglene som på fingerneglene, men tåneglene krever gjerne en noe grovere fil. Ta en tur på et parfymeri og kjøp en fil med forskjellig grovhet på begge sidene. Jeg synes i hvertfall de er kjekke, så slipper jeg å ha flere filer liggende å flyte rundt i huset.

Gjest Anonymous
Skrevet

sandaler og stygge føtter er grusomt. Mørke negler og hard ud. for meg så må jeg bare ha to fotbeh før sandalsesongen. Så må en pleie føttene hele sesongen. Også resten av året.

Gjest Anonymous
Skrevet

Sett bena i vannet etter du har kokt poteter. saligjørende for bena. Så pisker du en eggehvite og smører inn bena etterpå med. La det virke en halvtime før skylling. Eggehvite er bra for ansiktet også.

Skrevet

Tusen takk for det gode tipset om å bruke en myk børste

I går satt jeg bena i grønnsåpevann, og skrubbet tærne med en myk neglebørste. Da løsnet mesteparten av neglebåndene, og det var lett å få tærne pene.

Så nå har jeg fine sandalføtter, selv om det er støvlettvær her enda... ;)

Mange takk!!!!!!!!!!!!!

Skrevet
Sett bena i vannet etter du har kokt poteter. saligjørende for bena. Så pisker du en eggehvite og smører inn bena etterpå med. La det virke en halvtime før skylling. Eggehvite er bra for ansiktet også.

eeeh...? seriøst? Hørtes mer ut som en kokebokoppskrift!! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...