Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg prøver å legge en slags plan for årene etter videregående, og har kommet frem til at jeg sannsynligvis vil ta et år på folkehøgskole før jeg begynner på studier. Jeg går på musikklinje på vgs nå, og vil gjerne gå på en musikkrelatert linje på folkehøgskole også. Både Toneheim og Romerike virker som gode skoler, men det er vanskelig å finne svar på alle spørsmålene mine gjennom nettsidene deres - derfor tenkte jeg det kunne være lurt å forhøre seg litt her. Jeg lurer blant annet på følgende:

1. Er det veldig stort fokus på klassisk musikk på Toneheim? Jeg vet de har jazzlinje, men jeg tror ikke den er helt for meg - er det da i hovedsak klassisk som er alternativet?

2. Musikk og teater-linjen på Romerike virker veldig spennende, men jeg har egentlig ingen erfaring med musikaler eller skuespill - kun musikk. Er kunnskap og erfaring om skuespill/teater nødvendig for å gå på den linja, eller holder det med et ønske om å gjøre noe nytt, jobbe kreativt og utvide komfortsonen?

3. Jeg har prøvd å forstå meg på lyd- og musikklinja på Romerike. Hvordan er balansen mellom lydtekniske fag og fag direkte knyttet til å utøve musikk selv? Jeg vil gjerne lære litt om musikkproduksjon, men det er i hovedsak det å prakitisere som musiker jeg er interessert i. 

4. Dersom jeg plutselig skulle finne ut at jeg vil prøve å komme meg opp og fram i norsk musikkbransje - hvilken skole vil gi meg best utgangspunkt?

Setter stor pris på alle svar! Dersom noen har andre erfaringer å dele, og for eksempel vil fortelle litt generelt om disse skolene, er det også av stor interesse! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...