AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 Om sommeren: Hva er riktig? Før/etter påtatt solkrem? Anonymkode: f4d32...73c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #2 Skrevet 11. mai 2018 Om sommeren er det bedre å ha parfyme i håret. Dette er dels fordi man ikke skal ha parfyme på hud som utsettes for sol og delvis fordi parfymen blir borte for fort når man blir varm og svetter. Det sa ihvertfall min franske tante. Anonymkode: af7d9...45f 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #3 Skrevet 11. mai 2018 Det er ikke særlig lurt ta parfyme på huden, da du kan få skjolder i huden. På sommeren bruker jeg kun parfyme på kveldstid, fordi jeg syns det blir for mye lukt med parfyme, hårprodukter og solkrem. Anonymkode: 002c5...693 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #4 Skrevet 11. mai 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Om sommeren er det bedre å ha parfyme i håret. Dette er dels fordi man ikke skal ha parfyme på hud som utsettes for sol og delvis fordi parfymen blir borte for fort når man blir varm og svetter. Det sa ihvertfall min franske tante. Anonymkode: af7d9...45f Parfyme blir mer tydelig når man er varm og svetter. Ikke blir raskere borte, nei. Det er en grunn til at sommerparfymer er friske og ''Aquatics'', fordi å ha skikkelig vinterparfyme-noter på sommeren blir for voldsomt. Men altså: isolert sett: parfyme FØR eller ETTER solkrem er spørsmålet. 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke særlig lurt ta parfyme på huden, da du kan få skjolder i huden. På sommeren bruker jeg kun parfyme på kveldstid, fordi jeg syns det blir for mye lukt med parfyme, hårprodukter og solkrem. Anonymkode: 002c5...693 Du mener man ikke skal bruke parfyme generelt sett? Det var nå ikke spørsmålet. Anonymkode: f4d32...73c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #5 Skrevet 15. mai 2018 Ha parfyme i håret, heller. Eventuelt litt på håndleddene. Anonymkode: 7ec35...5d0
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #7 Skrevet 16. mai 2018 På 11.5.2018 den 12.11, AnonymBruker skrev: Parfyme blir mer tydelig når man er varm og svetter. Ikke blir raskere borte, nei. Det er en grunn til at sommerparfymer er friske og ''Aquatics'', fordi å ha skikkelig vinterparfyme-noter på sommeren blir for voldsomt. Men altså: isolert sett: parfyme FØR eller ETTER solkrem er spørsmålet. Du mener man ikke skal bruke parfyme generelt sett? Det var nå ikke spørsmålet. Anonymkode: f4d32...73c Du skal ikke bruke parfyme på huden i solen. Kombinasjonen av sol og parfyme kan gi permanente pigmentflekker, noe de færreste har lyst på. (Kjønn er selvsagt irrelevant her.) Anonymkode: a9cb2...245
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #8 Skrevet 16. mai 2018 På 11.5.2018 den 12.11, AnonymBruker skrev: Parfyme blir mer tydelig når man er varm og svetter. Ikke blir raskere borte, nei. Det er en grunn til at sommerparfymer er friske og ''Aquatics'', fordi å ha skikkelig vinterparfyme-noter på sommeren blir for voldsomt. Men altså: isolert sett: parfyme FØR eller ETTER solkrem er spørsmålet. Du mener man ikke skal bruke parfyme generelt sett? Det var nå ikke spørsmålet. Anonymkode: f4d32...73c Nei, ikke på huden når du skal ut i sola. Det vet de fleste. Du kan få pigmenterflekker og skjolder, på grunn av alkoholen som er i duften. Anonymkode: 002c5...693
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #9 Skrevet 16. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skal ikke bruke parfyme på huden i solen. Kombinasjonen av sol og parfyme kan gi permanente pigmentflekker, noe de færreste har lyst på. (Kjønn er selvsagt irrelevant her.) Anonymkode: a9cb2...245 Ja, så ikke du postet før jeg hadde postet. Anonymkode: 002c5...693
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #10 Skrevet 16. mai 2018 Så... da skal jeg spraye klærne inn med parfyme da? Jeg har 11 flasker liggende tilpasset sommeren, så må få brukt de. Anonymkode: f4d32...73c
Ayesh Skrevet 19. mai 2018 #11 Skrevet 19. mai 2018 På 11.5.2018 den 7.44, AnonymBruker skrev: Om sommeren er det bedre å ha parfyme i håret. Dette er dels fordi man ikke skal ha parfyme på hud som utsettes for sol og delvis fordi parfymen blir borte for fort når man blir varm og svetter. Det sa ihvertfall min franske tante. Anonymkode: af7d9...45f Parfyme i håret? Blir ikke håret ødelagt?
skruf Skrevet 19. mai 2018 #12 Skrevet 19. mai 2018 Hva med å heller bruke en bodyspray uten alkohol utenpå solkremen på dagtid og heller bruke en vanlig parfyme på kveldstid når du har dusjet? Finnes sikkert bodyspray for menn også
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #13 Skrevet 19. mai 2018 Bare ikke bruk for mye, da stinker du, og er til pest og plage for oss andre. Hva skal du med 11 flasker, drukne deg selv i parfyme? Anonymkode: 845bb...3e3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #14 Skrevet 19. mai 2018 Er perfeksjonist på parfyme. Noen passer til sommer, andre til vår, noen til sommer dagtid vs. vår kveldstid, osv. Over 20 grader, da er det bare 2 flasker som fungerer, mens mellom 10-20 grader har jeg mer rom for å velge. Anonymkode: f4d32...73c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå