AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 (Usikker på om jeg skulle poste under Forbruker eller her på Hus og Hage: Mod kan gjerne flytte hvis det er feilpostet) Vi kjøpte en liten gulvlampe fra IKEA i slutten av november 2017. Samtidig kjøpte vi LED-lyspærer som var anbefalt til denne lampen, 3 stk. De er merket med veldig lang levetid. Den ene lyspæra tok kvelden allerede i februar. Neste tok kvelden akkurat nå. Så nå er det bare 1 igjen. Flere som har opplevelser med dårlig kvalitet på LED-lyspærene fra IKEA eller andre? Selv om de er forholdsvis dyre (sett i forhold til andre lyspærer), så er summene kanskje ikke store nok til å gå på IKEA og krangle for. Likevel blir det dyrt hvis pærene må skiftes etter 2-3-4 måneder. Lampen er kun i bruk et par små timer på kveldstid. Kjenner at det irriterer.... litt Anonymkode: c23c9...d0a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #2 Skrevet 10. mai 2018 Om du ikke har kastet pærene: Mine starter å virke igjen om jeg slår lyset av og på et par ganger. Anonymkode: 3ab23...524
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #3 Skrevet 10. mai 2018 Du trenger ikke å krangle med Ikea for å få byttet dem. Jeg tok med meg to stk som også hadde hatt veldig kort levetid, hadde ikke kvittering men fikk likevel byttet uten problemer. Anonymkode: ec635...69f 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #4 Skrevet 10. mai 2018 Ikke kastet, nei. De står fremdeles i gulvlampen. Den som "daua" i februar, har vi prøvd å tenne noen ganger. Fremdeles "dau". Men verdt et forsøk på den som "daua" nå. Takk for tips! Anonymkode: c23c9...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #5 Skrevet 10. mai 2018 Er det dimmer på lampen? Noen ledpærer kan ikke brukes i lamper med dimmer (står på emballasjen om de kan brukes eller ikke). Anonymkode: 46728...eac 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #6 Skrevet 10. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det dimmer på lampen? Noen ledpærer kan ikke brukes i lamper med dimmer (står på emballasjen om de kan brukes eller ikke). Anonymkode: 46728...eac Ikke dimmer, nei Prøvde å finne en link til lampen på Ikea.no, men ser ut som den er tatt ut fra sortimentet..... Det er en tre-armet i litt retrostil. Anonymkode: c23c9...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #7 Skrevet 10. mai 2018 Her varte ei pære fra IKEA i kun noen få uker. Men vi brukte den i en spot i taket som dimmes, og lyspæra kunne tydeligvis ikke dimmes så jeg vet ikke om det har noe å si ? Det er nesten like greit at den tok kvelden såpass raskt for det var temmelig irriterende med den ene pæra som sto på full guffe hele tiden. Anonymkode: 07367...a03
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #8 Skrevet 10. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: (Usikker på om jeg skulle poste under Forbruker eller her på Hus og Hage: Mod kan gjerne flytte hvis det er feilpostet) Vi kjøpte en liten gulvlampe fra IKEA i slutten av november 2017. Samtidig kjøpte vi LED-lyspærer som var anbefalt til denne lampen, 3 stk. De er merket med veldig lang levetid. Den ene lyspæra tok kvelden allerede i februar. Neste tok kvelden akkurat nå. Så nå er det bare 1 igjen. Flere som har opplevelser med dårlig kvalitet på LED-lyspærene fra IKEA eller andre? Selv om de er forholdsvis dyre (sett i forhold til andre lyspærer), så er summene kanskje ikke store nok til å gå på IKEA og krangle for. Likevel blir det dyrt hvis pærene må skiftes etter 2-3-4 måneder. Lampen er kun i bruk et par små timer på kveldstid. Kjenner at det irriterer.... litt Anonymkode: c23c9...d0a I alle nye lamper så er der "prøvepærer" enten de kjøpes hos Ikea, Skeidar, Lampehuset eller andre. Man kan være heldig og ha prøvepærene i lang tid selv om de er ment til å være kortvarige. Vår erfaring med Ikea er lik din. Pærene har kort holdbarhet. Derfor og fordi Ikea har hatt mange runder med tilbakekalling av elektriske ting, kjøper vi verken pærer eller elektriske ting på Ikea lenger. De pærene vi har vært mest fornøyde med er fra Jula. Utenom ledlampene vi har fra Europris og Bohus. Anonymkode: e7a70...55f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #9 Skrevet 10. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I alle nye lamper så er der "prøvepærer" enten de kjøpes hos Ikea, Skeidar, Lampehuset eller andre. Man kan være heldig og ha prøvepærene i lang tid selv om de er ment til å være kortvarige. Vår erfaring med Ikea er lik din. Pærene har kort holdbarhet. Derfor og fordi Ikea har hatt mange runder med tilbakekalling av elektriske ting, kjøper vi verken pærer eller elektriske ting på Ikea lenger. De pærene vi har vært mest fornøyde med er fra Jula. Utenom ledlampene vi har fra Europris og Bohus. Anonymkode: e7a70...55f Prøvepærer? Det har aldri fulgt med prøvepærer sammen med lamper som jeg har kjøpt. Det må man kjøpe utenom. Anonymkode: 3ab23...524 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #10 Skrevet 10. mai 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: I alle nye lamper så er der "prøvepærer" enten de kjøpes hos Ikea, Skeidar, Lampehuset eller andre. Man kan være heldig og ha prøvepærene i lang tid selv om de er ment til å være kortvarige. Vår erfaring med Ikea er lik din. Pærene har kort holdbarhet. Derfor og fordi Ikea har hatt mange runder med tilbakekalling av elektriske ting, kjøper vi verken pærer eller elektriske ting på Ikea lenger. De pærene vi har vært mest fornøyde med er fra Jula. Utenom ledlampene vi har fra Europris og Bohus. Anonymkode: e7a70...55f Vi kjøpte lyspærene separat. Altså det var ingen "prøvepærer" i lampen. Men det sto på esken hvilken type pærer som var anbefalt til denne type lampe. Anonymkode: c23c9...d0a 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #11 Skrevet 11. mai 2018 Ikea er suverene når det gjelder å få byttet varer. Tror ikke du får noe problem med å få nye lyspærer. Anonymkode: 5df38...f84 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #12 Skrevet 11. mai 2018 På 10.5.2018 den 22.20, AnonymBruker skrev: Prøvepærer? Det har aldri fulgt med prøvepærer sammen med lamper som jeg har kjøpt. Det må man kjøpe utenom. Anonymkode: 3ab23...524 Jeg kaller det prøvepærer i mangel på et bedre ord, eller det ordet utikkpersonalet bruker -for det husker jeg ikke. Med unntak av taklamper så har det vært midlertidige pærer med på alle lampene jeg har kjøpt. Men som opplyst over Ikea kjøper vi ikke fra. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikea er suverene når det gjelder å få byttet varer. Tror ikke du får noe problem med å få nye lyspærer. Anonymkode: 5df38...f84 Vel, der er det delte meninger. Anonymkode: e7a70...55f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #13 Skrevet 12. mai 2018 Jeg har ikke hatt noe problem med lamper eller LED-lyspærer fra IKEA. Har tre lamper derfra som jeg kjøpte ved innflytting i 2016, med tilhørende (anbefalt) led-pære, og jeg har enda ikke måttet skifte noen av dem. Anonymkode: 0b187...0c5
tdm900 Skrevet 12. mai 2018 #14 Skrevet 12. mai 2018 På 10.5.2018 den 21.47, AnonymBruker skrev: (Usikker på om jeg skulle poste under Forbruker eller her på Hus og Hage: Mod kan gjerne flytte hvis det er feilpostet) Vi kjøpte en liten gulvlampe fra IKEA i slutten av november 2017. Samtidig kjøpte vi LED-lyspærer som var anbefalt til denne lampen, 3 stk. De er merket med veldig lang levetid. Den ene lyspæra tok kvelden allerede i februar. Neste tok kvelden akkurat nå. Så nå er det bare 1 igjen. Flere som har opplevelser med dårlig kvalitet på LED-lyspærene fra IKEA eller andre? Selv om de er forholdsvis dyre (sett i forhold til andre lyspærer), så er summene kanskje ikke store nok til å gå på IKEA og krangle for. Likevel blir det dyrt hvis pærene må skiftes etter 2-3-4 måneder. Lampen er kun i bruk et par små timer på kveldstid. Kjenner at det irriterer.... litt Anonymkode: c23c9...d0a Kan være variasjon spenning inn som gjør at de ryker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå