Gå til innhold

Du som har mørkblondt hår og striper det selv.....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har mørkblondt hår (fra naturens side) og striper det når det er vår. I år har jeg ikke råd til å gå til frisøren så jeg tenker prøve på dette selv.

Jeg lurer på om dette er noe jeg bør gjøre i flere omganger,eller om det holder med en pakke? Og kan noen anbefale meg et merke og hvilken striping jeg  skal gå for? Er det noe spesielt jeg bør tenke på? er det lettest med hette eller å smøre blekingen på visse striper av håret? (da blir det vel bare overhåret som får striper, for alt under blir vel kladdete?)

Ønsker gå fra mørkblond, til blond...altså ganske lys faktisk. :)

Håper noen kan hjelpe :)

Anonymkode: ffd81...8db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Gjest NuttinSpecial
Skrevet (endret)

.

Endret av NuttinSpecial
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får en venninne til å gjøre det på meg. Jeg bruker depend bleking, og pakker inn i folie :) hun bruker en stripekam av noe slag. 

Men jeg kan i alle fall anbefale depend :)

Anonymkode: 40d5d...3bf

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får en venninne til å gjøre det på meg. Jeg bruker depend bleking, og pakker inn i folie :) hun bruker en stripekam av noe slag. 

Men jeg kan i alle fall anbefale depend :)

Anonymkode: 40d5d...3bf

Aha, det tenkte jeg ikke på - å pakke inn i folie. Lurt. Og takk for tips om merke 😊

Skrevet (endret)

Jeg gjør det selv,bruker Poly Blonde og sitter virketiden ut.Da blir det helt lyse striper. Har ganske tykt langt hår men en pakke holder til meg.Depend er også bra.

Jeg synes det går lettest å bruke hette når man gjør det alene.Det krever en viss trening å klare det selv så kanskje lurt å få hjelp av en venninne første gang.Vanskeligst synes jeg det er å trekke ut striper på bakhodet. Må sjekke med speil underveis hvordan det ser ut.

Er du usikker på virketiden så ta en test på en hårlokk først. Invester gjerne i en sjampo med lilla farge som kan nøytralisere eventuelt gul/oransje nyanser.

Endret av Sandie
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Har Polyblonde og depend grader av styrke på blekingen? Hva bør jeg i såfall velge? jeg har og tykt hår, og som nevnt, mørkblond. 

kanskje hette er enklest ja, men er så redd det kan bli for mye eller for klumpete/ujevnt innerst ved hodebunn? Pleier dere ta stripene helt til hodebunnen eller  begynner dere lenger ute?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, jeg har nettopp brukt l’oreal sin hårfarge for å bleke etterveksten til resten av håret. Det ble helt gult. Har hørt at depend sin er mye bedre. Jeg lurte på om noen har en boks med depend 2-4 nyanser lysere eller lignende liggende hjemme som jeg kunne kjøpt i morgen, andre pinsedag. Har første dag i ny jobb på tirsdag og blir helt på gråten av å se meg selv i speilet akkurat nå. Butikkene er jo ikkje åpne i morgen og jeg er helt desperat. Håper på positivt svar! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...