Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å bruke kamfertkisten jeg har arvet som stuebord, er det noe sted det er mulig å kjøpe bare glassplater til korrekte mål som er avrundet? Må ha noe oppå den for at den skal kunne brukes som ett bord.

AnonymBruker
Skrevet

Finn en glassmester på Gule Sider (eller tilsvarende). Der kan du bestille etter mål, og velge tykkelse/farge/avrunding. 

Anonymkode: 86398...887

• Liker 2
Skrevet

Det kan være verdt et forsøk å se om du finner et billig glassbord hos Jula, Ikea, Skeidar eller lignende.

Sist jeg trengte herdet glass var det under halv pris ved å kjøpe et Moment spisebord på Ikea sammenlignet med samme størrelse herdet glass fra glassmester. Du kan dog ikke vente å få en eksakt størrelse.

AnonymBruker
Skrevet
På 10.5.2018 den 19.44, Fireflies skrev:

Jeg vurderer å bruke kamfertkisten jeg har arvet som stuebord, er det noe sted det er mulig å kjøpe bare glassplater til korrekte mål som er avrundet? Må ha noe oppå den for at den skal kunne brukes som ett bord.

Glassmesterne lager glassplater. Her bør du ha glassplate tilpasset bruken.

Anonymkode: 011a3...8c3

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glassmesterne lager glassplater. Her bør du ha glassplate tilpasset bruken.

I fare for å virke mindre smart, hva er forskjellen på glassplater? :)

Skrevet
På 10.5.2018 den 22.06, spinner skrev:

Det kan være verdt et forsøk å se om du finner et billig glassbord hos Jula, Ikea, Skeidar eller lignende.

Sist jeg trengte herdet glass var det under halv pris ved å kjøpe et Moment spisebord på Ikea sammenlignet med samme størrelse herdet glass fra glassmester. Du kan dog ikke vente å få en eksakt størrelse.

Godt tips :) Kan jo sjekke pris, og sammenligne :)

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Fireflies skrev:

I fare for å virke mindre smart, hva er forskjellen på glassplater? :)

Glass kommer i mange varianter. Flere kvaliteter etter hva glasset skal brukes til, flere tykkelser og flere farger etter som hvilken behandling glasset får. 

Hva og hvorda glassplatrn skal ligge på er avgjørende for om en glassplate er egnet til bruken. Er platen uegnet så knekker eller eksploderer glasset. Å kjøpe et billig bord slik en anbefaler oppe i tråden for å bruke glassplaten er et eksempel på en glassplage som temmelig raskt vil gå i knas om du legger den opp på en kiste uten samme egenskaper for glasset som et er tenkt for. 

For å ta noen ytterpunkter. Det brukes helt annet glass i verandarekkverk utendørs enn i en glasshylle i et vitrineskap fra Ikea. 

Vi har billige drikkeglass i tynn kvalitet og vi har Rosendahl glass som tåler både kaldt og kokende varmt vann. De siste er herdet for å tåle varme. Herdingen gjør også at glasset får en annen farge enn det tunne billigglasset. 

Brilleglass er et annet eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...