Gå til innhold

Uførehets? Er det lov til å hetse enkelte grupper mennesker på KG?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 439eb...aec

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine øyne er det ikke greit å hetse noen, uansett. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tråd nr 2 er da ikke hets. Klarer du ikke å lese hva ts skrev?

Anonymkode: ae2f7...4f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er veldig mye hets av uføre i dag. Vet ikke om det er samme person som koser seg med og opprette alle disse trådene. Her inne er det dessverre mye hets mot uføre, kvinner og innvandrere, sikkert noen andre grupper og.

Men KG får vel flest klikk av alt hetset, så det blir vel ikke gjort noe med.

Anonymkode: 49537...bfc

• Liker 5
Skrevet

Når en åpner med å spørre om det er velfortjent, så sier det seg selv hva Ts er ute etter.

Den andre tråden var bare stygg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hets av uføre og muslimer er vel det som går igjen. 

Anonymkode: 2567c...391

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråd nr 2 er da ikke hets. Klarer du ikke å lese hva ts skrev?

Det handler ikke om BARE om hva h*n skrev. Det handler om dårlig skjult intensjon. Det skal ikke så veldig mye intelligens for å se det håper jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å ignorere idioter. Hvorfor skal man hindre dem fri tale? De bekrefter jo bare sin egen ignoranse og idioti.  

Anonymkode: 0b41e...cce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Når en åpner med å spørre om det er velfortjent, så sier det seg selv hva Ts er ute etter.

Den andre tråden var bare stygg.

Det er jeg som skrev den tråden i et forsøk på å se hvilke svar jeg fikk. Og gjett hva. Jeg er hun jeg skrev om. Jeg er ufør med brystkreft. Er det virkelig stygt å lage en tråd for å finne ut om mennesker hetser synlige uføre på lik linje med de som har en usynlig uførhet?

Tvert imot ble mine mistanker bekreftet. Er man synlig ufør tør ingen slenge med leppa i en tråd. Er man derimot usynlig ufør er det rene ville vesten.

Det er kanskje noe enkelte av de som hetser burde tatt inn over seg.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det handler ikke om BARE om hva h*n skrev. Det handler om dårlig skjult intensjon. Det skal ikke så veldig mye intelligens for å se det håper jeg.

Les mitt forrige svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Og hva er de skjulte intensjonene? Jeg som startet tråden om uføre som eier hus.

Anonymkode: d9093...760

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det ikke bare å ignorere idioter. Hvorfor skal man hindre dem fri tale? De bekrefter jo bare sin egen ignoranse og idioti.  

De som får prate mest og de som roper høyest er de som setter stemningen. Om vi ignorerer så lar vi de ekstreme og de bitre få seg en lekeplass i offentligheten som fører til at nye unge som kommer inn tror at diskriminering og rasisme er innafor. 

Kg følger hverken sine egne regler eller norsk lov om dagen, modereringen er på så lavt nivå nå at jeg for min del i hvertfall, gledelig er med på å reagere på dette.

Anonymkode: 89f83...c2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som får prate mest og de som roper høyest er de som setter stemningen. Om vi ignorerer så lar vi de ekstreme og de bitre få seg en lekeplass i offentligheten som fører til at nye unge som kommer inn tror at diskriminering og rasisme er innafor. 

Kg følger hverken sine egne regler eller norsk lov om dagen, modereringen er på så lavt nivå nå at jeg for min del i hvertfall, gledelig er med på å reagere på dette.

Det er ikke din jobb å definere hvordan andre skal snakke eller kommunisere. Forstår du det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes mange uføre er lett krenkbare. Særlig de som er uføre på grunn av diffuse tilstander som også er et stort spørsmålstegn i medisinen, slik som ME og fibromyalgi. Bare man retter et kritisk blikk mot disse tilstandene, diagnostiseringen, behandlingen og pasientgruppen generelt hentes høygaflene. Ingen skal visst kunne mene noe som helst om dette! 

Anonymkode: f03cf...d90

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke lov og bryter med forumreglene. Viktig å rapportere sånne tråder til moderatorene.
Desverre virker moderatorene  til å ikke alltid bry seg om reglementet eller folkeskikk her inne, tråder som ofte får stå er hets av uføre, ME-syke og kvinner. Så Kvinneguiden er ikke akuratt kvinnevennlig allikevel alltid.  Men jo fler som rapporterer jo bedre. Blir ikke en tråd fjernet så kontakt Egmont som er ansvarlig for driften av Kvinneguiden. Noen ganger må man klage høyere opp enn moderatorene her inne, når moderatorene her inne ikke gjør jobben sin.

Anonymkode: 3aeec...4c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes mange uføre er lett krenkbare. Særlig de som er uføre på grunn av diffuse tilstander som også er et stort spørsmålstegn i medisinen, slik som ME og fibromyalgi. Bare man retter et kritisk blikk mot disse tilstandene, diagnostiseringen, behandlingen og pasientgruppen generelt hentes høygaflene. Ingen skal visst kunne mene noe som helst om dette! 

Jeg tror det egentlig er svært få som har kompetanse til å mene noe saklig om ME og fibromyalgi på et saklig nivå her på formumet. Meg selv inkludert. Det jeg har lagt merke til er at "et kritisk blikk" ofte innebærer innlegg av typen "Jeg kjenner noen som har ME som tar en tur på butikken. Hvorfor skal folk med ME ha uføretrygd når de fint kan gå på butikken?"

Anonymkode: 5f7ff...844

• Liker 5
Skrevet

Ingen av eksemplene TS har dratt frem her er hets.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke din jobb å definere hvordan andre skal snakke eller kommunisere. Forstår du det? 

Nei, og det hverken kan, ønsker eller gjør jeg heller ikke. Dette er Kvinneguidens jobb -og nå har det nå en gang blitt slik at Kg's administratorer og moderatorer ikke følger opp med å moderere etter reglene de selv har satt (i tillegg til å faktisk ikke følge norsk lov) ved å la ting stå. Det er det jeg bruker taleretten min til å reagere på. 

Utdrag fra Kg's egne retningslinjer:

Du kan ikke poste innhold med:

* Oppfordring til, tilretteleggelse for eller forherligelse av brudd på norsk lov. Dette inkluderer også voldshandlinger, voldsbruk, voldtekt og lignende. Man kan diskutere eksisterende lovverk, men debatt rundt f.eks. rusmidler som er ulovlige i Norge vil bli slettet.

* Krenkende, hetsende, injurierende utsagn, samt trakassering eller trusler.

* Persondebatt. Det er tillatt å diskutere personer som velger å eksponere seg selv gjennom for eksempel sosiale medier, så lenge diskusjonen ikke bryter med våre øvrige regler. Mindreårige har en særlig beskyttelse på Kvinneguiden. Les mer herom regelen.

* Brukerdebatt eller personangrep. Personangrep er det å gå til angrep på brukere man diskuterer med. Brukerdebatt er det å diskutere en bruker eller på andre måter legge opp til debatter rundt andre brukere. 

* Spekulasjoner eller ryktespredning. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene. Spekulasjoner om trolling ryddes under denne regelen.

* Latterliggjøring. Tråder og innlegg som kun opprettes til latterliggjøring av noen tillates ikke, selv om de ellers ikke kan karakteriseres så sterkt som hets eller krenkelser.

* Diskriminerende, nedsettende eller hatefullt innhold. Med dette menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor en gruppe på grunn av deres hudfarge, kjønn, nasjonale eller etniske opprinnelse, religion eller livssyn, legning, leveform eller orientering, eller nedsatte funksjonsevne. Moderatorene tar utgangspunkt i Straffelovens § 135a, men på Kvinneguiden tillater vi heller ikke innlegg som inneholder oppfordringer til eller fyrer opp under hat.Vi forbeholder oss retten til å fjerne innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med.

* Ensidig meningspåvirkning eller propaganda. For eksempel gjennom konsekvent å sverte en folkegruppe, religion, livssyn, kjønn, legning eller rase.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull!! Hadde du fortsatt hetsingen mot kreftsyke, døve, psykisk syke, ja hva som helst egentlig.. da er jeg sikker på at de ikke hadde reagert på noen annen måte enn ME syke. 

Anonymkode: d5356...099

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er fortsatt oppgitt over hvordan moderatorene lar denne hetsingen av syke/uføre få fortsette. Har de ikke satt seg inn i sine egne regler?  Begynner å lure...

Anonymkode: d5356...099

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...