Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går det greit å gå over til å spise fra bryst/ flaske når de blir friskere? 

Anonymkode: 1cadf...e1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste klarer fint overgangen til bryst/flaske. 

Jeg har premature tvillinger, født 3,5 mnd før termin som hadde sonde lenge. Han ene klarte å spise alt på flaske like før termin og fjernet da sonden. Han andre var 6 mnd ( 3 mnd korrigert ) da han endelig klarte å spise alt på flaske. De var begge veldig sugesvake så jeg gikk for pumpet melk på flaske istede for å prøve å lære de å ta bryst, men de fleste vil klare å ta brystet om du jobber for det. 

Nå er de 1 år og spiser selv og har ingen problemer matmessig. 

Anonymkode: 0a2a7...c48

AnonymBruker
Skrevet

Min gutt hadde sonde i 6 uker. Fullammet etter det og til han var 6 mnd. Det krevde mye trening, men det var helt uproblematisk etter hvert som han utviklet seg. Han fikk ligge ved brystet og smake melk enten på sprøyte eller fra bryst, mens han ble sondet. 

Anonymkode: 111bc...afd

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn hadde sonde bare i et par dager. Men han skulle så absolutt ha hatt det lenger, for han klarte ikke å suge. Han sov hele tiden, klarte ikke å vekke han nok til å suge mer enn to sug før han sovnet igjen. Det var en kamp. Han ble matet med sprøyte og kopp i starten og flaske etterhvert. Tok en mnd før han spiste som normalt, i normal fart og ikke sovnet hele tiden. 

Han var 4 uker prematur. 

Anonymkode: def22...0bf

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn hadde sonde bare i et par dager. Men han skulle så absolutt ha hatt det lenger, for han klarte ikke å suge. Han sov hele tiden, klarte ikke å vekke han nok til å suge mer enn to sug før han sovnet igjen. Det var en kamp. Han ble matet med sprøyte og kopp i starten og flaske etterhvert. Tok en mnd før han spiste som normalt, i normal fart og ikke sovnet hele tiden. 

Han var 4 uker prematur. 

Anonymkode: def22...0bf

Denne erfaringen hadde vi også. Babyen vår var også 4 uker prematur, hadde sonde i en ukes tid. Gikk mye ned i vekt før dette og brukte lang tid på å komme seg opp til fødselsvekt. Hun måtte få melk på flaske og sovnet ofte, fikk ikke i seg alt og måtte bruke alle triks i boka på å få i henne melk. 

Anonymkode: beac9...5c9

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Vi brukte en måneds tid på overgangen fra sonde til amming, men etter det fullammet vi i mange måneder.

Skrevet

Minstemann kom 5 uker før tida og hadde sonde i 3 uker. Han klarte å amme litt med sonden men ble fort trøtt og sleit med å få godt grep. Brystskjold ble redning for oss! Litt styr å slutte med skjoldet men det gikk seg til og nå er han 8 mnd og ammes fremdeles. 

AnonymBruker
Skrevet

Sonde og deretter flaske. Vi prøvde pupp, men det gikk ikke. Helt greit. Barnet mitt ble mett og har det bra. 

Anonymkode: feb51...850

Skrevet

Pga operasjon hadde lille sonde fra fødselen frem til han var 5 uker. Han tar flaske helt fint, men brukte litt tid på å «gidde» å spise hele måltidet selv😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...