AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Del Skrevet 10. mai 2018 Jeg lurer på hva som holder varmen mest ute. Jeg har store vinduer fra bunn til topp og det kjennes ut som at jeg bor i et drivhus. For å holde solen ute har jeg hengt opp mørke gardiner, men lurer på om dette kanskje gjør det enda varmere siden man vet at sola koker mer der det er mørkt? Men om jeg ikke har gardiner kommer jo solstrålene rett inn i rommet. Hva varmer mest? Hvordan kan jeg hindre varmen mest mulig å komme inn? Anonymkode: 00629...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #2 Del Skrevet 10. mai 2018 Mørke gardiner, helst svarte, er det lureste! Anonymkode: 5d97d...3ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Whiskey hangover Skrevet 10. mai 2018 #3 Del Skrevet 10. mai 2018 Jeg har hvite blendere, svarte persienner. 0 gardiner. Blenderene gjør rommet helt mørk. Men det blir ikke mindre varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 10. mai 2018 #4 Del Skrevet 10. mai 2018 Utvendige persienner. Hvis det ikke er et alternativ så vil jeg tro at lyse gardiner er best, svart holder jo på varmen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #5 Del Skrevet 10. mai 2018 Aluminiumsfolie på vinduene er det beste. Det reflekterer sollyset vekk. Anonymkode: 8195f...9b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #6 Del Skrevet 10. mai 2018 52 minutter siden, Agathe skrev: Utvendige persienner. Hvis det ikke er et alternativ så vil jeg tro at lyse gardiner er best, svart holder jo på varmen. Kan ikke henge opp utvendige persienner her... Og aluminums folie gjør jo at jeg ikke kan se ut vinduet. Det er det jeg kanskje innbiller meg også, at svarte gardiner holder mer på varmen, men med lyse gardiner får jeg jo ikke sperret lyset (og lys=varme?) ute heller. Faen altså, hva skal jeg gjøre?? Anonymkode: 00629...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #7 Del Skrevet 10. mai 2018 Vi har varmereflekterende rullegardiner på soverommene. Fungerer greit. Anonymkode: bb2ee...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bare Bea Skrevet 10. mai 2018 #8 Del Skrevet 10. mai 2018 Noe på utsiden av huset holder som hindrer varmen i å komme inn i utgangspunktet, feks sunscreens, markiser eller utvendige persienner er helt klart det beste. Hvis det er på innsiden av vinduet er det allerede for sent, da har jo bsrnen kommet inn... altså ingen forskjell på lyse ig mørke gardiner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno1 Skrevet 10. mai 2018 #9 Del Skrevet 10. mai 2018 Et år vi var så plaget med varmt soverom, hang jeg opp gardiner utvendig... det hjalp meget godt! Vinduene ble ikke varmet opp. ikke særlig flatterende.. men vi fikk sove. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bare Bea Skrevet 10. mai 2018 #10 Del Skrevet 10. mai 2018 varmen, skulle det stå 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #11 Del Skrevet 10. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Aluminiumsfolie på vinduene er det beste. Det reflekterer sollyset vekk. Anonymkode: 8195f...9b4 Ja hvis du vil ødelegge vinduene mange år før tiden så.. Overopphetingen som kommer pga aluminiumsfolien ødelegger vinduer. Hvite persienner, hvit innsynsfolie og hvite gardiner er best for å holde varmen ute uten å ødelegge termovinduene. Anonymkode: 008fb...208 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #12 Del Skrevet 14. mai 2018 Tror faktisk det er lyse gardiner ja. Har hvite, billige papirpersienner på stua, på soverommet har jeg svarte, lystette rullegardiner. På soverommet kan det bli kokvarmt om jeg ikke lufter ut, mens på stua er det mye svalere. Anonymkode: 4361e...007 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 14. mai 2018 #13 Del Skrevet 14. mai 2018 Solfilm på vinduet. Har et soverom der solen steker på fra morgen til 11-12 på dag, og når jeg tar igjen vinduene kjenner man det nesten ikke. Og de sitter på innsiden, så om du har sjans til å sette på utsiden, så tar de enda bedre av. Men det jeg har er kjempebra, altså. Fikk det gjort via en glassmester, har på soverom og kjøkken (som begge er på den siden av leiligheten). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cirkelin Skrevet 14. mai 2018 #14 Del Skrevet 14. mai 2018 Denne funker utmerket på vanlige vinduer, selv om den er beregnet på bil. Kjempelett å sette opp og ikke veldig synlig http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Interior-tilbehor/Solbeskyttere/Solfilm-2000030769/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #15 Del Skrevet 14. mai 2018 9 timer siden, Scherbatsky skrev: Solfilm på vinduet. Har et soverom der solen steker på fra morgen til 11-12 på dag, og når jeg tar igjen vinduene kjenner man det nesten ikke. Og de sitter på innsiden, så om du har sjans til å sette på utsiden, så tar de enda bedre av. Men det jeg har er kjempebra, altså. Fikk det gjort via en glassmester, har på soverom og kjøkken (som begge er på den siden av leiligheten). Hindrer de innsyn også? Anonymkode: 008fb...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #16 Del Skrevet 14. mai 2018 "så sola ikke tiltrekkes det mørke"?? Anonymkode: 9e481...b75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppi Skrevet 14. mai 2018 #17 Del Skrevet 14. mai 2018 Jeg har tapet opp papp, sånn man har på gulvet når man maler, på utsiden av soveromsvinduet.. funker fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 14. mai 2018 #18 Del Skrevet 14. mai 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Hindrer de innsyn også? Anonymkode: 008fb...208 Tja, litt i alle fall (føler jeg). Den reflekterer jo sola, så det blir vanskeligere å se inn. Men jeg har ikke innsyn fra før, for vinduet er flere etasjer høyt oppe, så det er vanskelig å se på mine ordentlig. JEG syns det ses mindre i alle fall. Det vet nok de som tar den på, så kanskje ring en glassmester som driver med det og spør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #19 Del Skrevet 14. mai 2018 Jeg har persienner og gardiner i tillegg, virker som varmen samles i persiennene og gardinene slipper ikke så mye inn i rommet, de blir jo ikke varmet opp. Vil tro det samme kan oppnås med doble gardiner eller gardiner som er foret. Anonymkode: 90596...413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #20 Del Skrevet 15. mai 2018 Jeg har solfilm på vinduene, og sort persienne med sølv bakside mot vinduet, i stua, jeg må også holde varmen ute, og dette fungerer for meg. Anonymkode: f0111...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå