AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 Hei. Vi har gradvis trent valpen til å være alene hjemme siden han var ca. 10 uker. Begynte med noen få minutter og gradvis økt tiden. Mannen min jobber borte 2 uker om gangen, og jeg må jo gå på jobb. Til nå har vi løst dette ved at noen kommer hjem til oss og følger valpen på do/tur/leker med han 30 min+ de dagene jeg har vært på jobb og mannen ikke er hjemme. Det lengste han har vært alene hjemme er litt over 5 timer. Når vi kommer hjem/de som lufter han kommer hjem til oss så ligger han alltid og sover. Han blir selvfølgelig hoppende glad når vi kommer, men det er tydelig at vi har vekket han. Han har heller ikke vist noe tegn til seperasjonsangst, aldri ødelagt noe når han er hjemme alene (er en annen sak når vi er hjemme, da skal han bite i alt) og holder seg alltid til vi kommer hjem, dvs at han ikke har tisset inne mens han er alene hjemme. Så det jeg lurte på er om det er OK å la han begynne å være alene en hel arbeidsdag? (7,5 time på jobb og ca 20 min i kjøring totalt) Jeg jobber turnus, så det er kun snakk om å være alene hjemme på dagtid. Maks 3 dager i uken. Jobber jeg kveld/helger så passer foreldrene mine på han. Og mannen min er jo hjemme 2 uker om gangen, så det er jo ikke 5 dager i uken hver uke han blir alene hjemme. Anonymkode: a7601...736
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #2 Skrevet 10. mai 2018 Vi lot vår være hjemme alene lenge før han var 5,5 mnd. En rase som det sies kan utvikle separasjonsangst, men tror det går bra såfremt man har vært tidlig ute med å la de være alene noen timer, noe dere har. Er bare å prøve en dag, går sannsynligvis fint. Anonymkode: 659ab...158 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #3 Skrevet 10. mai 2018 Nei, blæra er jo ikke ferdigvokst så da kommer han til å tisse inne. Anonymkode: d41e7...7f0
Tabris Skrevet 10. mai 2018 #4 Skrevet 10. mai 2018 Jeg ville startet med å filme ham når han er hjemme alene nå. Sjekk at han faktisk klarer å roe seg og ligger og sover/slapper av mesteparten av tiden. Gi ham gjerne godbitsøk og fryst kong når dere går (om dere ikke allerede gjør det) så han har noe å holde på med. Hvis han er rolig i fem timer, så kan dere forsøke seks timer. Hvis han er rolig da også, så kan dere prøve 7,5 timer. Og så fortsette å filme en stund for å se at han holder seg rolig og at det går bra. Men som noen nevner over her så kan det være han vil tisse inne, det er ikke sikkert han klarer å holde seg så lenge. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå