MorTil2 Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 Jeg har en fin gammel tine etter mine besteforeldre. Den bærer preg av å ha stått i et varmt og tørk inneklima, treverket sprekker og har noen "hull". Jeg har derfor lyst å behandle den med noe som tilfører treverket "fukt" uten å ødelegge tinen og rosemalingen. Har noen prøvd Liberon møbelrens på gamle rosemalte gjenstander ? Fungerte det greit ? Etterpå, om alt går bra, tenkte jeg å smøre på med Liberon voks.
vafle Skrevet 10. mai 2018 #2 Skrevet 10. mai 2018 Har lest at møbelrens skal være ok, ikke prøvd. Har brukt tilsvarende på en malt kiste (ikke rosemalt), brukte fint stålull. Tok ikke malingen, er som olje
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #3 Skrevet 11. mai 2018 På 10.5.2018 den 17.17, MorTil2 skrev: Jeg har en fin gammel tine etter mine besteforeldre. Den bærer preg av å ha stått i et varmt og tørk inneklima, treverket sprekker og har noen "hull". Jeg har derfor lyst å behandle den med noe som tilfører treverket "fukt" uten å ødelegge tinen og rosemalingen. Har noen prøvd Liberon møbelrens på gamle rosemalte gjenstander ? Fungerte det greit ? Etterpå, om alt går bra, tenkte jeg å smøre på med Liberon voks. Har treverket "mithull"? Da bør du få den gasset. Forhør deg med noen som driver med treverk om hva du bør gjøre for ikke å skade den. Anonymkode: 5628e...0f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå