Gå til innhold

Friske opp rosemalt tine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fin gammel tine etter mine besteforeldre. Den bærer preg av å ha stått i et varmt og tørk inneklima, treverket sprekker og har noen "hull". Jeg har derfor lyst å behandle den med noe som tilfører treverket "fukt" uten å ødelegge tinen og rosemalingen. Har noen prøvd Liberon møbelrens på gamle rosemalte gjenstander ? Fungerte det greit ? Etterpå, om alt går bra, tenkte jeg å smøre på med Liberon voks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest at møbelrens skal være ok, ikke prøvd. Har brukt tilsvarende på en malt kiste (ikke rosemalt), brukte fint stålull. Tok ikke malingen, er som olje :)

AnonymBruker
Skrevet
På 10.5.2018 den 17.17, MorTil2 skrev:

Jeg har en fin gammel tine etter mine besteforeldre. Den bærer preg av å ha stått i et varmt og tørk inneklima, treverket sprekker og har noen "hull". Jeg har derfor lyst å behandle den med noe som tilfører treverket "fukt" uten å ødelegge tinen og rosemalingen. Har noen prøvd Liberon møbelrens på gamle rosemalte gjenstander ? Fungerte det greit ? Etterpå, om alt går bra, tenkte jeg å smøre på med Liberon voks.

Har treverket "mithull"? Da bør du få den gasset. 

Forhør deg med noen som driver med treverk om hva du bør gjøre for ikke å skade den. 

Anonymkode: 5628e...0f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...