AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 I nabohuset bor det ei som er ufør og har synlige tegn på brystkreften hun er behandlet for. Jeg ser det fordi hun er helt flat på brystpartiet. Selv tenker jeg at hun er en av de som er ufør med god grunn og som kanskje slipper all denne mistenkeliggjøringen mange uføre med mindre synlige sykdommer og skader utsettes for? Hva tenker du når du ser ei som henne? Er du fortsatt like kritisk til uføre? Anonymkode: cd82c...367
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #2 Skrevet 10. mai 2018 Det ble veldig interessant at ingen hadde noe de ville si til dette. ts Anonymkode: cd82c...367
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #3 Skrevet 10. mai 2018 Du er rapportert. Anonymkode: 166bc...ac1 6
Pipaluk Skrevet 10. mai 2018 #4 Skrevet 10. mai 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: I nabohuset bor det ei som er ufør og har synlige tegn på brystkreften hun er behandlet for. Jeg ser det fordi hun er helt flat på brystpartiet. Selv tenker jeg at hun er en av de som er ufør med god grunn og som kanskje slipper all denne mistenkeliggjøringen mange uføre med mindre synlige sykdommer og skader utsettes for? Hva tenker du når du ser ei som henne? Er du fortsatt like kritisk til uføre? Anonymkode: cd82c...367 Jeg er fortsatt like åpen og innser at jeg uansett ikke vet nok om årsaken til at de er uføre. Diagnosen er én ting og arbeidsevnevurderingen og restarbeidsevnen kan være noe helt annet. Så strengt som det er blitt så tenker jeg ikke på om folk utnytter systemet. Jeg synes det er tristere med analfabeter som kommer til Norge og ender på trygd fordi de har for dårlige grunnleggende ferdigheter til å kunne forsørge seg selv 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #5 Skrevet 10. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er rapportert. Anonymkode: 166bc...ac1 Hvorfor det? Denne tråden er ikke hetsing av uføre, mer et forsøk på å se hva folk kan få seg til å si. At ingen skriver her viser så tydelig at dersom noen er synlig ufør får de mindre hets enn de som er usynlig ufør. En pekepinn mot de som hetser uføre. Du har tydeligvis misforstått hele HI. Anonymkode: cd82c...367 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #6 Skrevet 10. mai 2018 4 minutter siden, Pipaluk skrev: Jeg er fortsatt like åpen og innser at jeg uansett ikke vet nok om årsaken til at de er uføre. Diagnosen er én ting og arbeidsevnevurderingen og restarbeidsevnen kan være noe helt annet. Så strengt som det er blitt så tenker jeg ikke på om folk utnytter systemet. Jeg synes det er tristere med analfabeter som kommer til Norge og ender på trygd fordi de har for dårlige grunnleggende ferdigheter til å kunne forsørge seg selv Eller de har en manglende vilje til å innrette seg. Mange av dem nekter å lære norsk, å bruke norsk, nekter å lære seg å leve etter norsk målestokk. Anonymkode: cd82c...367
Pipaluk Skrevet 10. mai 2018 #7 Skrevet 10. mai 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller de har en manglende vilje til å innrette seg. Mange av dem nekter å lære norsk, å bruke norsk, nekter å lære seg å leve etter norsk målestokk. Anonymkode: cd82c...367 Nå vil myndighetene at de skal oppnå b2 i norsk for å få jobb. Det er uansett et for høyt mål å sette. Når de er analfabeter fra før så tror jeg ikke tilpasningsevnen har så stor betydning. Ingen arbeidsgivere vil ansette noen som bare kan lese og skrive på andreklasse nivå.
Carrot Skrevet 10. mai 2018 #8 Skrevet 10. mai 2018 Jeg tenker at det nok er lettere å bli akseptert som ufør om man sitter i rullestol og mangler ett ben enn om man har begge bena og ser frisk ut av de som ikke klarer se forbi det ytre og tenke før de mener. 2
Pipaluk Skrevet 10. mai 2018 #9 Skrevet 10. mai 2018 29 minutter siden, Carrot skrev: Jeg tenker at det nok er lettere å bli akseptert som ufør om man sitter i rullestol og mangler ett ben enn om man har begge bena og ser frisk ut av de som ikke klarer se forbi det ytre og tenke før de mener. Akseptert av hvem? Er det KG-folk en har i bakhodet? Eller folk på sosiale medier?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #10 Skrevet 10. mai 2018 Jeg går ikke og studerer andre på den måten. Synes du er ufin som stirrer og gjør deg tanker om andres skavanker. Ufør eller ikke. Selv har du en veldig lei skavank Ts. Den kalles trangsynthet, og er en av de verste man kan ha. Håper det var en oppvekker til deg, og med det trekker jeg meg ut av tråden din. Anonymkode: 0018d...496 1
Tøytigern Skrevet 10. mai 2018 #11 Skrevet 10. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det ble veldig interessant at ingen hadde noe de ville si til dette. ts Anonymkode: cd82c...367 Vi er lei av deg nå og du er rapportert for hetsing. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #12 Skrevet 10. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går ikke og studerer andre på den måten. Synes du er ufin som stirrer og gjør deg tanker om andres skavanker. Ufør eller ikke. Selv har du en veldig lei skavank Ts. Den kalles trangsynthet, og er en av de verste man kan ha. Håper det var en oppvekker til deg, og med det trekker jeg meg ut av tråden din. Anonymkode: 0018d...496 Du. Jeg skriver om meg selv i HI. Det er jeg som har brystkreft og er synlig ufør. Og denne tråden var en test på hvor villige de som hetser uføre på kg var til å hetse synlige uføre sammenlignet med usynlige uføre. At du ble så negativ og ikke klarte å vurdere hi mer positivt sier veldig mye om deg. Anonymkode: cd82c...367
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #13 Skrevet 10. mai 2018 5 minutter siden, Tøytigern skrev: Vi er lei av deg nå og du er rapportert for hetsing. Det er ikke jeg som står bak de andre trådene på kg. Men det er interessant å se hvor korttenkte mange av dere er. Uansett hviljen tråd dere svarer på. Anonymkode: cd82c...367
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #14 Skrevet 10. mai 2018 Hvorfor er det så viktig for deg å vite hva andre tenker om uføre? Anonymkode: 6f0f8...c3c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #15 Skrevet 10. mai 2018 Tenker at hun nesten er litt heldig. Jeg er usynlig syk, dvs. de dagene jeg orker å gå til postkassen eller møte venner så kan man ikke se på meg at jeg er syk, mens de 95% resten av dagene ligger jeg hjemme og må ha hjelp til å gå på do og spise mat men da ser jo ingen meg. Det har hendt at jeg halter eller går rart rundt andre bare for at de ikke skal tro at jeg ikke er syk bare fordi jeg er usynlig syk. Anonymkode: b9730...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #16 Skrevet 10. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke jeg som står bak de andre trådene på kg. Men det er interessant å se hvor korttenkte mange av dere er. Uansett hviljen tråd dere svarer på. Anonymkode: cd82c...367 Prøv å ikke ta det personlig. Det har vært mye hetsing her i det siste, så folk ser litt rødt. De som har missforstått deg er på din side. De er lei hetsing av uføre. Anonymkode: 89eb1...470 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #17 Skrevet 10. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så viktig for deg å vite hva andre tenker om uføre? Anonymkode: 6f0f8...c3c Er ikke det logisk med tanke på at jeg selv befinner meg i gruppen med uføre? Jeg har ikke alltid hatt kreft heller da. Det er litt interessant faktisk når man stadig vekk leser rene hetsetråder inne på forbruker og økonomi. Men å håpe på at noen av de som hetser stopper opp og tenker seg om er vel forfengt.. Anonymkode: cd82c...367
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #18 Skrevet 10. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at hun nesten er litt heldig. Jeg er usynlig syk, dvs. de dagene jeg orker å gå til postkassen eller møte venner så kan man ikke se på meg at jeg er syk, mens de 95% resten av dagene ligger jeg hjemme og må ha hjelp til å gå på do og spise mat men da ser jo ingen meg. Det har hendt at jeg halter eller går rart rundt andre bare for at de ikke skal tro at jeg ikke er syk bare fordi jeg er usynlig syk. Anonymkode: b9730...1f3 Jeg skjønner godt hvordan du har det. Før jeg fikk kreft hadde jeg ingen synlige tegn på sykdom og møtte mye uforstandighet. Anonymkode: cd82c...367
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #19 Skrevet 10. mai 2018 Jeg hadde ikke tenkt at noen var ufør pga flatt brystparti. Ei heller en synlig manglende pupp. Man jobber sjelden med puppene. Og selv om en dame mangler en pupp så vet man ikke om hun ikke jobber pga aktiv behandling, rekonvalens, depresjon i etterkant, fatigue... Eller kanskje hun taklet kreften helt fint, men har prolaps i ryggen eller leddgikt eller hva som helst. At noen mangler en fot og er ufør betyr ikke at de er ufør fordi de mangler en fot. Å anta dette er like fjernt som å anta at folk uten synlige skader er friske. Anonymkode: 6a285...b1b 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #20 Skrevet 10. mai 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det logisk med tanke på at jeg selv befinner meg i gruppen med uføre? Jeg har ikke alltid hatt kreft heller da. Det er litt interessant faktisk når man stadig vekk leser rene hetsetråder inne på forbruker og økonomi. Men å håpe på at noen av de som hetser stopper opp og tenker seg om er vel forfengt.. Anonymkode: cd82c...367 Jeg synes ikke det er logisk. Det viser bare at du har veldig dårlig selvtillit. Det er ingen som har noe med hvorfor du er ufør. Du må ikke fortelle dem hvorfor. Hvis noen har noen veldig sterke meninger om det får ikke du gjort noe med hva de mener om deg/dine privatsaker uansett. Slutt å bry deg om hva andre tenker og bruk heller energi på hvordan du kan ha det bra. Anonymkode: 6f0f8...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå