AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 Fikk en melding fra en venninne i dag, som jeg så et par timer etter at hun sendte den. Hun lurte på om hun kunne komme på besøk i dag. Jeg svarte at det var bare å komme når det passer for henne i løpet av dagen. Veldig fleksibelt mao. Hun har sett meldingen men ikke svart. Det som skjer hver gang med henne er at hun enten lager en avtale der man tilpasser dagen etter det for så å droppe det i siste liten, fordi hun var for trøtt, sofaen var så god, hun har mensen, det regner, det er kaldt osv eller hun blir pottesur fordi man ikke svarte i løpet av 5 min og lager seg andre planer. Mao: det som alltid skjer er at hun tar initativ, skaper masse stress for andre, for å ikke dukke opp og i praksis ødelegge andres dag. Det er så himla irriterende. Jeg vet mer eller mindre nå hva som skjer videre i dag: det kommer til å dunke inn noen meldinger med bullshit fra hennes side sent i kveld med latterlige unnskyldninger. Jeg fatter ikke hvorfor disse menneskene må lage avtaler i det hele tatt? Ingen som tvinger dem liksom? Og er dette vanlig? Anonymkode: f1a26...998 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #3 Skrevet 10. mai 2018 Selvsagt er det ikke vanlig. Hvis hun nå sender deg melding og avlyser, så svarer du at det var dumt for du hadde satt av dagen til henne. Du føler hun gjør dette ofte og lurer på om hun synes det er kjedelig å være med deg. Anonymkode: 59584...39a 2
Drakan Skrevet 10. mai 2018 #4 Skrevet 10. mai 2018 (endret) Hun er sannsynligvis usikker, kanskje hun har angst. Prøv å vær imøtekommende, om en du føler at hun kanskje ikke liker å møte andre. Det er kanskje vanskelig for henne, og er muligens ikke bare "lathet" eller "egoisme" men rett og slett at hun er redd for å møte folk. Ikke bli sint om hun ikke møter opp. Bare si at hun alltid er velkommen eller lignende. Det er ikke alt man vet eller ser hos andre, og ikke alt folk deler. obs: Du trenger heler ikke være hjemme hele tiden. Om du drar hjemmefra, så er det bare å si at du drar ut, og om hun vil møtes på byen eller lignende er du ute og hun kan ta kontakt. Eller om du skal møte noen privat eller gjøre et ærend er det bare å si at noe kom opp så det passer ikke alikevel. Endret 10. mai 2018 av Drakan 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #5 Skrevet 10. mai 2018 Hm. Tror jeg ville sagt rett ut at heretter får hun slutte med å spørre og lage avtaler fordi hun alltid bryter avtalene selv. Og ønske henne et fint liv videre. Blokke og slette. Du må jo ikke ha henne i livet ditt akkurat som du aldri ville akseptert en slik oppførsel fra familie og kjærester. Anonymkode: 45d48...d6d 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #6 Skrevet 10. mai 2018 I stedet for å si "kom inn når som helst" så kan du si at du er hjemme mellom kl xx og kl xx og at hun gjerne må stikke innom da. Da begrenser du tiden du setter av og hun må innfinne seg der iløpet av den tiden, ellers kan du være borte. Jeg hadde ikke giddet å sette av hele dagen til en person som ikke holder avtaler. Det samme gjelder når jeg har avtalt å møte noen kl 18 et sted, og de ikke kommer innen 15 min eller gir beskjed om at de blir litt sen, da går jeg. Det er mangel på respekt for andres tid å ikke gi beskjed. Anonymkode: 10dcd...b70 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #7 Skrevet 10. mai 2018 Kan du ikke komme henne i forkjøpet og skrive en melding og si at om hun ikke kommer snart, eller setter tidspunkt for når hun kommer, så vil du vite det så du kan legge andre planer. Anonymkode: d3642...5ae
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #8 Skrevet 10. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan du ikke komme henne i forkjøpet og skrive en melding og si at om hun ikke kommer snart, eller setter tidspunkt for når hun kommer, så vil du vite det så du kan legge andre planer. Anonymkode: d3642...5ae Jeg har muligens misforstått tråden litt. Enig med den som svarte før meg. Anonymkode: d3642...5ae
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #9 Skrevet 10. mai 2018 Hun overrasker ikke nei: fikk melding nå. Jeg må bare le: hun syns været er dårlig og blir så sur når det er dårlig vær. Hun måtte se an hva hun skal gjøre..haha Ts Anonymkode: f1a26...998
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #10 Skrevet 10. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun overrasker ikke nei: fikk melding nå. Jeg må bare le: hun syns været er dårlig og blir så sur når det er dårlig vær. Hun måtte se an hva hun skal gjøre..haha Ts Anonymkode: f1a26...998 Si at hun er pyse. Anonymkode: 45d48...d6d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #11 Skrevet 10. mai 2018 Nei, dette er ikke vanlig og er veldig frekt. Samtidig legger du jo også selv opp til å sette av hele dagen til at hun skal komme på besøk når du sier at hun kan komme inn kan komme når det passer for henne. Si klart ifra når det eventuelt passer for deg og at du vil ha tilbakemelding før kl X om hun kommer eller ikke. Men ja... Jeg forstår heller ikke hvorfor slike mennesker må lage avtaler når de ikke holder de, eller i det hele tatt forsøker å holde de. Angst som noen andre foreslår er ikke en gyldig unnskyldning etter min mening. Også mennesker med angst forstår at det ikke er greit å oppføre seg på denne måten. Da må man nesten utfordre seg litt og forklare til de som får servert disse bortforklaringene støtt og stadig hva problemet er, eller legge seg flat og se om det går an å legge avtaler på et annet vis som tilrettelegger for egen problematikk. Det er ikke greit å behandle andre dårlig fordi man selv sliter med noe. Så gjelder det jo også det å ikke sykeliggjøre alle som oppfører seg dårlig. Det kan jo bare hende at hun er slik. Anonymkode: 27751...f09 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #12 Skrevet 10. mai 2018 Gjør deg mindre tilgjengelig. Gjør hun det samme igjen én gang til, kommentér det. Si at du regnet med at hun ikke skulle komme uansett. Ala "det var jo ingen bombe akkurat". Deretter spør hva vitsen er med å lage avtaler når hun stort sett aldri følger opp. Tipper hun gjør det for "å ha muligheten", mao hun føler seg mindre alene. Har en kompis som også er litt sånn. Han vil ofte henge uten avtaler, men hvis jeg først lager en event av noe slag med flere, har han alltid noe han skal gjøre. Callet han ut på det og han er blitt bedre. Anonymkode: 327da...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #13 Skrevet 10. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, dette er ikke vanlig og er veldig frekt. Samtidig legger du jo også selv opp til å sette av hele dagen til at hun skal komme på besøk når du sier at hun kan komme inn kan komme når det passer for henne. Si klart ifra når det eventuelt passer for deg og at du vil ha tilbakemelding før kl X om hun kommer eller ikke. Men ja... Jeg forstår heller ikke hvorfor slike mennesker må lage avtaler når de ikke holder de, eller i det hele tatt forsøker å holde de. Angst som noen andre foreslår er ikke en gyldig unnskyldning etter min mening. Også mennesker med angst forstår at det ikke er greit å oppføre seg på denne måten. Da må man nesten utfordre seg litt og forklare til de som får servert disse bortforklaringene støtt og stadig hva problemet er, eller legge seg flat og se om det går an å legge avtaler på et annet vis som tilrettelegger for egen problematikk. Det er ikke greit å behandle andre dårlig fordi man selv sliter med noe. Så gjelder det jo også det å ikke sykeliggjøre alle som oppfører seg dårlig. Det kan jo bare hende at hun er slik. Anonymkode: 27751...f09 Hun har ikke angst eller feiler noe psykisk nei og jeg tror hun er sånn mot alle venner. Men du har rett: burde ikke sette av så mye tid til henne. Jeg gjør det fordi jeg ikke orker bruke enda mer tid på meldinger frem og tilbake med henne hele dagen når jeg vet at sjansen for at hun holder avtalen er sånn 1 av 20. Anonymkode: f1a26...998
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #14 Skrevet 10. mai 2018 Så kjedelig! Synes du det er hyggelig å møte henne da? Itilfelle ville jeg sagt at jeg hadde gledet meg til besøk, men blir litt usikker når hun ofte melder pass. Evt spurt om det var noe grunn til at det skjer. Anonymkode: a1cce...237
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #15 Skrevet 10. mai 2018 En sånn venninne hadde jeg også. Vi kunne avtale å møtes (hun kunne aldri avtale dagen i forveien - alltid ta ting på sparket) og når jeg var på vei med bussen sender hun melding om at hun ikke kunne allikevel. Det var også alltid jeg som dro til henne. Skulle hun til meg spør hun om ikke jeg kan komme til henne istedet. Anonymkode: 9e69d...a44
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #16 Skrevet 10. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så kjedelig! Synes du det er hyggelig å møte henne da? Itilfelle ville jeg sagt at jeg hadde gledet meg til besøk, men blir litt usikker når hun ofte melder pass. Evt spurt om det var noe grunn til at det skjer. Anonymkode: a1cce...237 Egentlig ikke. Blir så mye styr at jeg ofte bare har lyst til å bli kvitt henne raskest mulig da. Begeistringen min ble liksom brukt opp i dag og i går som var samme greia (da var hun for trøtt), så det er kanskje ikke noe jeg vil mindre enn å treffe henne til uka sånn som hun vil nå.. Anonymkode: f1a26...998
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #17 Skrevet 11. mai 2018 Kjæresten min oppfører seg akkurat sånn mot meg. Jeg sliter med angst og har vært endel syk. Han tar meg for gitt har jeg etterhvert skjønt. Jeg funderer på hvordan jeg kan gjøre meg sterk og robust slik at jeg kan tørre å dra fra han. Slik det er nå blir selvtilliten min bare dårligere og dårligere mens han behandler meg som søppel. Jeg blir bare så lei meg. Han har ikke angst. Tvertimot er han på farten konstant og jeg er sisteprioritet. Onsdag kveld skulle han jobbe men ble avlyst fikk jeg vite helt tilfeldig etterpå. Det hadde blitt rånetur med kompisene isteden. Det var nok planen i utgangspunktet og at jeg ikke skulle vite. Igår lovte han å komme til meg på kvelden. Jeg aner ikke når. Han kommer diltende i 9tiden sier han vil sove her for praktisk dra på jobb like ved. Så sitter han en time og går og legger seg. Og hele resten av gårsdagen ble tilbringt med kompisene. Jeg vasker klærne hans lager mat og seng til disposisjon når han jobber turnus like ved her jeg bor og jeg er sisteprioritet. Anonymkode: 97ead...9ed
Gjest O.G. Skrevet 12. mai 2018 #18 Skrevet 12. mai 2018 Har selv ei sånn venninne, ble ikke bra før jeg begynte å sette grenser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå