Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, der synes jeg virkelig. Men det er altså ei i min nære omkrets som planlegger Hilde for sin andre datter. «Men.. det er vel for likt storesøster?», sa jeg, og antydet at det kanskje ikke var seriøst ment. Magnhild ble oppkalt etter Magnar og Hilda, men at hun nå tenker å bruke Hilde.. jeg synes det var rart, og det sa jeg også.

Hva tenker dere, og burde jeg bare jattet med uten å i det hele tatt si noe om likheten?

Anonymkode: f321d...5d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig likt ja, men deres valg.

De kunne jo valgt Magni, Magda, Vilde, 

Anonymkode: be51e...330

AnonymBruker
Skrevet

Uttale på min dialekt er Magnill og det ligner ikke på Hilde i det hele tatt. 

Uansertt synes jeg ikke du skal legge deg opp i hva andre velger av navn til barna sine hvis de ikke har spesifikt bedt om det. 

Anonymkode: 71067...a34

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg heter Magnhild selv, og selv om H og D er stumme, synes jeg selv det blir for likt Hilde. Men det er ikke dine barn, og dermed ikke din business. Din mening (og min) har ingen betydning. Ikke kommenter det. 

Anonymkode: 14d5c...e32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt likere søskennavn :) Søstrene Ida, Ada og Oda.. Eller søstrene Leah og Bea! Eller søstrene Thea og Elea 😅 Helt opp til foreldrene 👍🏻 Har mange eksempler.. Live og Levi, som til og med er akkurat samme bokstaver! 

Anonymkode: 6bfee...822

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt likere søskennavn :) Søstrene Ida, Ada og Oda.. Eller søstrene Leah og Bea! Eller søstrene Thea og Elea 😅 Helt opp til foreldrene 👍🏻 Har mange eksempler.. Live og Levi, som til og med er akkurat samme bokstaver! 

Anonymkode: 6bfee...822

Eksemplene du nevner blir annerledes. Det jeg beskriver blir litt som om to brødre skulle hett Geir og Torgeir. Eller Birger og Leif-Birger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Eksemplene du nevner blir annerledes. Det jeg beskriver blir litt som om to brødre skulle hett Geir og Torgeir. Eller Birger og Leif-Birger.

Og problemet er? 

Anonymkode: bcca2...26e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...