AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 Anbefaler dokumentar på nrknettv: Ugressmiddelet som splitter Europa. Viktig dokumentar! Denne tråden skulle ha ligget både her på hus og hage, men også miljø, dyr og mat da dette middelet blir sprayet på avlingene i stor skala, det ødelegger jordsmonnet, avlingen blir syk, mennesker og dyr som spiser eller oppholder seg i sprayet område, blir syke, deformerte avkom, spontanaborter, alvorlige sykdommer nyre /kreft / luftvei. Monsanto som produserer dette, ser ikke ut til å bry seg. Nå da jeg har sett dokumentaren, lurer jeg på hvor mye av glysofat bøndene i min kommune bruker på sine avlinger, GMO importert mat de forer dyrene sine med, hva jeg spiser når jeg kjøper korn og kjøtt på butikken som de har produsert. Nylig økte Mattilsynet i Norge grenseverdiene for den tillate mengden fremmedstoffer i maten ikke så lenge etter Europa hadde økt sine grenseverdier der forskere over hele verden gikk imot rapporten og EU, men ble ikke hensyntatt. Det blir mer økologisk mat på meg tenker jeg Anonymkode: ca98a...c54
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #3 Skrevet 11. mai 2018 Nei, bruker det aldri. Vi brukte det en del før, i grusen på gårdsplassen osv, men etter at jeg ble klar over hvor skadelig det er ble det slutt på det. Jeg synes det er helt krise at sånt selges i butikker til hvem som helst. Anonymkode: 49eb9...17f 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #4 Skrevet 14. mai 2018 http://www.nationen.no/faglig-snakka/glyfosat-gate-hvordan-gjore-glyfosat-farlig/ Anonymkode: 7bf76...737 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #5 Skrevet 19. mai 2018 Kjøper Edikk spray billig ferdig utblanda på europris. Supert mot gress og skvalerkål i blomsterbed. Giftfritt og billig. Anonymkode: c6a81...fb4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #6 Skrevet 19. mai 2018 Har noen u-trær som kommer som lange piler før de skyter blader. Borret 20 mm hull og fylte opp med ugress dreper. Fungerte ikke. Så satte jeg kobber stenger inn i hullene, Blomster som bare der. Tenker å prøve salt nå. Anonymkode: bdee1...d49
Zienna Skrevet 19. mai 2018 #7 Skrevet 19. mai 2018 På 14.05.2018 den 10.49, AnonymBruker skrev: http://www.nationen.no/faglig-snakka/glyfosat-gate-hvordan-gjore-glyfosat-farlig/ Anonymkode: 7bf76...737 Veldig interessant Det er det alltid når storkapitalen har økonomiske interesser. Tillater meg å sitere konklusjonen: "Så her er vi da. Norske og europeiske bønder kan komme til å miste glyfosat som har vært et uvurderlig verktøy i framveksten av pløyefrie produksjonsmetoder. Forbudet vil gi økt jordbearbeiding, økt avrenning, økt erosjon, økt bruk av giftigere og mer miljøskadelige sprøytemidler og en avlingsreduksjon på 10 til 20 prosent. Og det vil ikke redde ett eneste menneske fra kreft". 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå