Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg lurer på hvor høy solfaktor dere bruker? :) står så mye forskjellig på nett. Vil gjerne bli brun uten at det skal ta alt for lang tid, men samtidig beskytte huden. 

Er 24 år og pleier å få farge ganske kjapt, mye føflekker hvis det skulle ha noe å si.. :P

Anonymkode: 52fd5...2b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bestandig 30 i ansiktet og brystet:) er faktor i dagkremen min, så bruker det året rundt egentlig. Får alikevel veldig fin farge :) på kroppen smører jeg meg egentlig bare når jeg skal sole meg. Bruker som regel 15-20 da ;) 

Anonymkode: d58ab...ccd

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer jo litt om du skal ligge i sola i finnmark eller i syden, og hvor lett du har for å bli brent. 

Anonymkode: d05ee...ea4

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker bestandig 30 i ansiktet og brystet:) er faktor i dagkremen min, så bruker det året rundt egentlig. Får alikevel veldig fin farge :) på kroppen smører jeg meg egentlig bare når jeg skal sole meg. Bruker som regel 15-20 da ;) 

Anonymkode: d58ab...ccd

Det høres veldig fornuftig ut med 30 i ansikt og ca 20 på kropp, takk for svar! :) lett å bli lost i jungelen av artikler der ute, noen sier man trenger minst 30 hvis man ikke vil dø av kreft omtrent haha :P

Gjest Carressa
Skrevet

Jeg sverger til 40 og 50 i utlandet. Blir fortsatt like brun, fargen blir penere og varer lenger, og jeg blir ikke brent så da slipper jeg å ta solfrie dager. Går litt ned i faktor etter hvert på de stedene jeg vet at jeg sjelden blir brent. I Norge bruker jeg litt lavere, men fortsatt 20-30, 40 i fjeset.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Carressa skrev:

Jeg sverger til 40 og 50 i utlandet. Blir fortsatt like brun, fargen blir penere og varer lenger, og jeg blir ikke brent så da slipper jeg å ta solfrie dager. Går litt ned i faktor etter hvert på de stedene jeg vet at jeg sjelden blir brent. I Norge bruker jeg litt lavere, men fortsatt 20-30, 40 i fjeset.

Har egentlig faktoren noe å si for hvor fort man blir brun? Er jo en greie at man tenker jo høyere faktor jo mindre brun, men det er kanskje bare en myte? 🤔 uansett tusen takk! Skal til Italia midt i juli og er nok lurt å ha høyere faktor der🤗

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har egentlig faktoren noe å si for hvor fort man blir brun? Er jo en greie at man tenker jo høyere faktor jo mindre brun, men det er kanskje bare en myte? 🤔 uansett tusen takk! Skal til Italia midt i juli og er nok lurt å ha høyere faktor der🤗

Selvsagt har det mye å si, høyere solfaktor blokkerer flere lysstråler, og det er lysstrålene som gjør deg brun:)

Jeg bruker 15 her i Norge.

Anonymkode: f5f14...e01

Gjest Carressa
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt. Mulig det går litt treigere, men til gjengjeld så blir man jo ikke brent og fargen sitter lenger, sies det. Jeg blir hvert fall knallbrun på en uke med solfaktor 50 i Italia.:) Og så har jeg sett huden til de som solte seg med vaselin på 70-tallet, og den huden vil jeg gjerne unngå. 😅 God tur til vakre Italia, da. ☺️

Skrevet

Alltid 50 i ansiktet og 30 på kroppen :)

Skrevet

Jeg bruker alltid 30 på hele kroppen. Hater å være solbrent, er så vondt. Blir fort brun selv om jeg bruker 30, blir bare ikke brent.

Gjest Peanut
Skrevet

Peanut bruker spf 50 i ansiktet og helst spf 50 på kroppen. Peanut får masse fregner (ugh! >_< ) hvis sole seg uten eller med lavere spf. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke solfaktor, blir ganske fort brun.

Litt faktor er greit men nå har hysteriet tatt av fullstendig. Det er veldig få som trenger faktor 50, med mindre du ønsker å forbli hvit og er mye ute i sola. 

Anonymkode: a8aef...a82

• Liker 2
Gjest Senil
Skrevet

bruker alltid 30 i ansikt og begynner med 30 alle andre steder, avslutter sommeren med 15 på kropp. Har hud som aldri blir solbrent.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Carressa skrev:

Jeg vet ikke helt. Mulig det går litt treigere, men til gjengjeld så blir man jo ikke brent og fargen sitter lenger, sies det. Jeg blir hvert fall knallbrun på en uke med solfaktor 50 i Italia.:) Og så har jeg sett huden til de som solte seg med vaselin på 70-tallet, og den huden vil jeg gjerne unngå. 😅 God tur til vakre Italia, da. ☺️

Er netopp det, vil helst slippe å se ut som en gammel krokodilleskinnsveske når jeg er 40:laugh: tusen takk! 😚

AnonymBruker
Skrevet

Solfaktor 50.

Anonymkode: de190...b01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...