Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått underkjent 1 av 4 arbeidskrav i et emne hvor eksamen skal skje 16.mai. Ganske enkelt fordi jeg klarte å blande innleveringsdato med annet emne. 

Det er lagt inn i Studweb at arbeidskrav ikke er godkjent. Men det står fortsatt at jeg er oppmeldt til eksamen. Har ikke fått kandidatnummer enda. Betyr dette at det er en mulighet for at jeg kan gå opp til eksamen likevel? Synes det er rart at de ikke har meldt meg av eksamen. 

Anonymkode: 34f6a...a09

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: ea7e0...8c1

Skrevet

Du må kontakte dem så fort som mulig og prøve å få avtale om å levere arbeidskrav. du kan ikke ta eksamen uten å ha fått arbeidskravene godkjent.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Men en liten spesifisering: Du får ikke tatt eksamen dersom alle fire arbeidskravene må være godkjent. Nå er det imidlertid ikke slik at man alltid må ha alle godkjent. 3/4 er greit i noen emner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å svare på, da vi ikke vet hvor mange arbeidskrav som skal være godkjent. Er det slik at alle 4 arbeidskravene skulle være godkjent? Da kan du nok ikke gå opp til eksamen, men er det slik at 3 av 4 må være godkjent f.eks, da er det bare å gå opp. 

Anonymkode: 9277f...78e

AnonymBruker
Skrevet

Her kan vi i alle fall ta eksamen uten godkjente arbeidskrav, men det kreves at man tar arbeidskravene neste semester for å få eksamen godkjent. 

Anonymkode: 5b6a7...d50

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle. 4/4 må være godkjent. 

Har meldt meg opp i ekstra emner før sånn i tilfelle jeg skulle ha kapasitet til litt ekstra, men endt opp med å kun fokusere på det obligatoriske. Da har jeg blitt avmeldt eksamen i studweb.

så hadde et lite håp om at det kanskje kunne være en mulighet siden de ikke har trekt meg en uke før eksamen. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle. 4/4 må være godkjent. 

Har meldt meg opp i ekstra emner før sånn i tilfelle jeg skulle ha kapasitet til litt ekstra, men endt opp med å kun fokusere på det obligatoriske. Da har jeg blitt avmeldt eksamen i studweb.

så hadde et lite håp om at det kanskje kunne være en mulighet siden de ikke har trekt meg en uke før eksamen. 

Hvorfor har du ikke kontaktet dem med en gang du har misset ett arbeidskrav sånn at du kunne levere på en utsatt dato? Det er i grunn for sent å tenke på dette noen dager før eksamen. 

Anonymkode: 30bec...970

AnonymBruker
Skrevet

Fordi foreleser har vært tydelig på og også skrevet i infoskriv om kurset at det er ingen muligheter for utsatte frister uansett årsak. 

Grunnen til at jeg tenker på det noen dager før eksamen er at jeg ser at jeg fortsatt er oppmeldt i studweb. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi foreleser har vært tydelig på og også skrevet i infoskriv om kurset at det er ingen muligheter for utsatte frister uansett årsak. 

Grunnen til at jeg tenker på det noen dager før eksamen er at jeg ser at jeg fortsatt er oppmeldt i studweb. 

Ts

Det der er jo galskap. Tviler på at skolen har rett til å gjøre det - nekte forsinket innlevering med gyldig grunn altså.

Siden du fortsatt er oppmeldt.. Hvorfor ikke bare møte opp dersom du ikke har andre planer den dagen? Hva har du å tape?

Anonymkode: 80ac2...74b

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov å spørre hvilken skole du går på? Jeg går på NTNU, og på mitt studie kunne man levere inn på nytt om man ikke fikk godkjent første gangen.

Anonymkode: 9277f...78e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke utlevere skolen. Det er jo min egen feil at jeg har rotet med innleveringsfrist. Antar at det hadde gått bra med forsinket innlevering om man hadde hatt legeerklæring.

Men det skjer vel alt for ofte at folk roter med frister, ikke blir ferdig med innlevering i tide osv, så foreleser har sikkert bevisst skrevet at han ikke gir utsettelser for å nettopp unngå det.

Hadde jeg tatt kontakt tidligere så hadde det kanskje også ordnet seg. Ofte er det jo slik at ting fremstilles strengere enn de er. Men nå er jeg slik anlagt at jeg ikke får meg til å ta kontakt for å prøve å få levert likevel, når det helt klart er min egen feil at jeg ikke har fulgt opp slik jeg skulle, og at det har blitt presisert at utsettelser(antageligvis de på svakt grunnlag, som ikke er sykdomsrelaterte) ikke gis.

Jeg kommer til å møte på eksamen hvis jeg får utdelt kandidatnummer i studweb. Men hvis ikke så risikerer jeg vel å bli avvist på eksamensdagen.  

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke utlevere skolen. Det er jo min egen feil at jeg har rotet med innleveringsfrist. Antar at det hadde gått bra med forsinket innlevering om man hadde hatt legeerklæring.

Men det skjer vel alt for ofte at folk roter med frister, ikke blir ferdig med innlevering i tide osv, så foreleser har sikkert bevisst skrevet at han ikke gir utsettelser for å nettopp unngå det.

Hadde jeg tatt kontakt tidligere så hadde det kanskje også ordnet seg. Ofte er det jo slik at ting fremstilles strengere enn de er. Men nå er jeg slik anlagt at jeg ikke får meg til å ta kontakt for å prøve å få levert likevel, når det helt klart er min egen feil at jeg ikke har fulgt opp slik jeg skulle, og at det har blitt presisert at utsettelser(antageligvis de på svakt grunnlag, som ikke er sykdomsrelaterte) ikke gis.

Jeg kommer til å møte på eksamen hvis jeg får utdelt kandidatnummer i studweb. Men hvis ikke så risikerer jeg vel å bli avvist på eksamensdagen.  

Jeg ville ha vært litt forsiktig med dette. Det kan gå innunder forsøk på fusk. Det kan få større konsekvenser for deg. 

Kan du ikke bare ringe til administrasjonen eller emneleder? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ville ha vært litt forsiktig med dette. Det kan gå innunder forsøk på fusk. Det kan få større konsekvenser for deg. 

Kan du ikke bare ringe til administrasjonen eller emneleder? 

Kilde? Påstanden din gir overhodet ikke mening.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kilde? Påstanden din gir overhodet ikke mening.

https://innsida.ntnu.no/wiki/-/wiki/Norsk/Juks+på eksamen

"Urettmessig å ha skaffet deg adgang til vurdering" 

Jeg vil nå tro at det å forsøke å ta eksamen uten godkjente arbeidskrav som gir eksamenstilgang kan gå innunder dette. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://innsida.ntnu.no/wiki/-/wiki/Norsk/Juks+på eksamen

"Urettmessig å ha skaffet deg adgang til vurdering" 

Jeg vil nå tro at det å forsøke å ta eksamen uten godkjente arbeidskrav som gir eksamenstilgang kan gå innunder dette. 

men det er ikke TS som har skaffet seg adgang - det er noen andre som har skaffet det for henne/han: systemet. Ikke mye urettmessig her i gården da.....

Anonymkode: 290c5...444

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

men det er ikke TS som har skaffet seg adgang - det er noen andre som har skaffet det for henne/han: systemet. Ikke mye urettmessig her i gården da.....

Ja, og det er systemet som har latt en annen student ta eksamen for deg og du kan heller ikke straffes for det dersom noen rapporterer deg inn i etterkant.  

Nei, vet du hva. Fusk eller forsøk på fusk ligger helt og holdent på studenten selv. Man har selv valgt å ta eksamen selv om man vet at man ikke har hatt tilgang til eksamen. Men for all del. TS kan gjøre som hun vil. Det er ikke meg det går utover. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sendt Mail til foreleser for å få avklart situasjonen. Så da får jeg i alle fall et klart svar angående eksamen. Og gjør ikke noe ulovlig. 

Takk for engasjement :) 

gir meg i tråden her nå. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og det er systemet som har latt en annen student ta eksamen for deg og du kan heller ikke straffes for det dersom noen rapporterer deg inn i etterkant.  

Nei, vet du hva. Fusk eller forsøk på fusk ligger helt og holdent på studenten selv. Man har selv valgt å ta eksamen selv om man vet at man ikke har hatt tilgang til eksamen. Men for all del. TS kan gjøre som hun vil. Det er ikke meg det går utover. 

Det er jo to vidt forskjellige situasjoner og kan ikke sammenliknes whatsoever....?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er jo galskap. Tviler på at skolen har rett til å gjøre det - nekte forsinket innlevering med gyldig grunn altså.

Siden du fortsatt er oppmeldt.. Hvorfor ikke bare møte opp dersom du ikke har andre planer den dagen? Hva har du å tape?

Der jeg studerer må vi ha 75% deltakelse på alle de ulike arbeidskravene + at den ene innleveringen (type hjemmekesamen) MÅ være godkjent (og alt av innleveringer må være levert innen fristen). Ryker man på dette så får man ikke tatt eksamen, uansett hvilken grunn, om det så er fordi man har blitt påkjørt, fått hjerteinfarkt og havnet på sykehus eller tatt feil av en innleveringsfrist eller ordgrense. Begrunnelsen er at man ikke anses som skikket til å ta eksamen om man ikke har oppfylt disse kravene. Og de er knallharde på dette, ingen nåde, uansett.

Anonymkode: 7d13e...c4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...