Gå til innhold

Måtte endre kontonr på Altinn tar det lengre tid før jeg får skatte pengene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kommet feil kontonummer på Altinn så måtte bytte så skattepengene kommer på riktig konto. Noen som vet om de kommer senere når man gjør Det? Blir litt stresset da jeg håpte å få brukt pengene til noen turer i sommer

Anonymkode: 0bca6...039

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skattepengene kommer når skattemeldingen er gjennomgått og saksbehandlet av skatteetaten. 

Tidspunktet for utbetaling er fra slutten av juni til ut i oktober. 

Anonymkode: 883c3...69b

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan aldri tenke meg at skifte av kontonummer er utslagsgivende for om du får tidlig eller senere utbetaling. Det må jo være den enkleste endringen i verden. Jeg har store endringer hvert år pga overføring av renter fra samboer, og jeg får som regel utbetalingen tidlig uansett. Pengene kommer når de kommer, men det er ingen automatikk i at man får dem som ekstra lommepenger til sommerferien. Hvis det er veldig viktig for deg, får du heller nedjustere skattetrekket ditt og spare pengene selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ullvott skrev:

Jeg kan aldri tenke meg at skifte av kontonummer er utslagsgivende for om du får tidlig eller senere utbetaling. Det må jo være den enkleste endringen i verden. Jeg har store endringer hvert år pga overføring av renter fra samboer, og jeg får som regel utbetalingen tidlig uansett. Pengene kommer når de kommer, men det er ingen automatikk i at man får dem som ekstra lommepenger til sommerferien. Hvis det er veldig viktig for deg, får du heller nedjustere skattetrekket ditt og spare pengene selv. 

Har jo selvfølgelig spart litt selv men er godt å ha ekstra 😊 ja er jo ikke store endringen så får håpe på det beste 

Anonymkode: 0bca6...039

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har ordnet kontonr før 15 mai, har du de på rett konto i slutten av juni.

Anonymkode: 353fc...0da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...