AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 Neste uke får vi besøk av noen som aldri har vært i Norge. Vi bor i en liten by og kunne fint ha feiret dagen her, men mannen min synes det er viktig å vise besøket Oslo og kombinere det med med 17.mai-feiringen. Vi er i sparemodus for tiden så jeg synes det blir dyrt med transport, overnatting etc. Men dere som bor i Oslo/feirer dagen der, er dette en flott dag i hovedstaden (m.t.p atmosfære)? Lett å finne bord på barer/restauranter? Er taxi, mat, øl osv dyrere enn ellers? Anonymkode: 7cdd7...631
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #2 Skrevet 10. mai 2018 Jeg har vært i Oslo på 17. mai et par ganger og det er MYE folk i sentrum, særlig om været er bra. Er så heldig å ha en bekjent som jobber på Slottet, så de to gangene vi var i Oslo på nasjonaldagen hadde vi billett til å stå foran Slottet i eget inngjerdet område (de ansatte får billetter), hvor det er god utsikt til barnetoget og langt fra så mye som trengsel enn ellers. Hadde nok ikke giddet å reise til Oslo den dagen uten de billettene. Atmosfæren i Oslo sentrum på 17. mai synes jeg er veldig god og jeg tror det vil være en flott opplevelse for utenlandsbesøket. Min søster bor i Danmark og er sammen med en danske og de var med til Oslo det ene året vi hadde billetter foran Slottet. Han syntes 17. mai feiring i Oslo var mye mer stas og en større opplevelse enn i det lille kommunesentrumet vi kommer fra. Om det er en spesiell restaurant dere ønsker å spise på bør dere bestille bord på forhånd. Det er uansett lurt å finne seg et bord før barnetoget er ferdig. De aller fleste restaurantene har egen 17. mai meny, utvalget er snevrere enn til vanlig og prisene høyere. Drikkeprisene er jeg usikker på om økes på 17. mai, men at maten er dyrere er ikke uvanlig i det hele tatt. Anonymkode: ba8e4...bae 1
Drakan Skrevet 10. mai 2018 #3 Skrevet 10. mai 2018 Anbefaler å ungå Oslo. Er umulig å gå ut døren og klare å bevege seg. Er så mange folk at det er lett å miste folk og ikke finne dem igjen. Folk kommer fra hele Norge for å se kongen 17 mai. Jeg bor i Oslo og ungår sentrum den dagen. Kaoset fører til full metro, buss, tog... kaos. Om du er villig til å gå hele dagen uten muligheten til å slappe av å kose deg (med mindre dere er ekstremt tidlig ute og finner noe svært tidlig), så er dere dømt til å vandre mellom masse svette folk med knappe cm mellom hver person om du er heldig. Aldri igjen igjennom Oslo for min del på 17 mai. O_o I alle fall ikke når det er sol. Er som å bli kvelt. 1
SesameStreet Skrevet 10. mai 2018 #4 Skrevet 10. mai 2018 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Neste uke får vi besøk av noen som aldri har vært i Norge. Vi bor i en liten by og kunne fint ha feiret dagen her, men mannen min synes det er viktig å vise besøket Oslo og kombinere det med med 17.mai-feiringen. Vi er i sparemodus for tiden så jeg synes det blir dyrt med transport, overnatting etc. Men dere som bor i Oslo/feirer dagen der, er dette en flott dag i hovedstaden (m.t.p atmosfære)? Lett å finne bord på barer/restauranter? Er taxi, mat, øl osv dyrere enn ellers? Anonymkode: 7cdd7...631 Siden dere er utenbys fra så regner jeg med at tanken er å feire i sentrum og det vil jeg på det sterkeste fraråde. Det er stillestående trafikk på fortauene og du kan ende opp med å bli "låst" i folkemengdene uten å komme deg noen vei i flere timer. Taxi har problemer med å komme seg frem på grunn av barnetoget, og du kan oppleve å få den regningen. Restauranter og barer er stappfulle. Du må bestille bord på forhånd ellers så kan du bare glemme det, på de fleste stedene så vil du allerede oppleve at det kan være problematisk å få tak i et ledig bord. Atmosfæren er fantastisk, men ikke verdt det for min del. Jeg, som ovennevnte, bor i Oslo og skyr sentrum på 17. mai. Endret 10. mai 2018 av SesameStreet 2
Stoltskeiv Skrevet 11. mai 2018 #5 Skrevet 11. mai 2018 Jeg er mye i Oslo, men aldri 17. Mai. Det er for mye folk, man må lete etter noe ledige spiseplasser, mye er forhåndsbestilt så vanskelig og finne noe plass å spise, du ser lite av toget om du ikke kommer flere timer før toget starter. Tipper dere får med dere mye mer om dere er der dere bor og eller besøke Oslo en annen dag. Jeg trives ikke i Oslo 17. Mai, men det er meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå