Gå til innhold

Informere om ulykke i barnehage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nylig vite at det skjedde en ganske alvorlig ulykke i barnehagen til barnet mitt, som skyltes dårlig sikkerhet i barnehagen. Ingen av foreldrene er informert av barnehagen, men en far fra en annen avdeling fortalte meg det etter å ha hørt snakk om det fra andre. Er ikke dette noe det burde blitt informert om, ettersom det faktisk var noe som burde vært unngått? 

Hva mener dere?

Anonymkode: dc1a8...27b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det synes jeg. Så lenge det skyldtes dårlig sikring i barnehagen, mener jeg barnehagen også er pliktig til å informere om dette og hvilke tiltak de gjør for å unngå at dette skjer igjen. 

Anonymkode: b4139...258

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt burde barnehagen informert om dette. Nettopp for å unngå rykter og spekulasjoner

Anonymkode: 174b1...288

• Liker 3
Skrevet

Hadde forventet informasjon ja, nettopp pga faren for rykter og prat..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk nylig vite at det skjedde en ganske alvorlig ulykke i barnehagen til barnet mitt, som skyltes dårlig sikkerhet i barnehagen. Ingen av foreldrene er informert av barnehagen, men en far fra en annen avdeling fortalte meg det etter å ha hørt snakk om det fra andre. Er ikke dette noe det burde blitt informert om, ettersom det faktisk var noe som burde vært unngått? 

Hva mener dere?

Anonymkode: dc1a8...27b

Spørsmålet er særdeles rundt formulert. I tillegg er situasjonen noe du har fått kjennskap til via ryktespredning. 

Kom med noe mer konkret og håndfast om du ikke vil ha like runde svar som spørsmålet du stiller.

Anonymkode: 7d839...3b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt FAU og styrer og be om at saken følges opp og at det kommer ut et skriv om forbedringer/utbedringer.

Anonymkode: 8ed33...da5

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at i utgangspunktet er det foreldrene til barnet som var involvert som skal informeres. Hvorvidt det er riktig å informere alle foreldre avhenger helt av hva som skjedde.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Arkana said:

Jeg tenker at i utgangspunktet er det foreldrene til barnet som var involvert som skal informeres. Hvorvidt det er riktig å informere alle foreldre avhenger helt av hva som skjedde.

Enig. Det kommer helt an på situasjonen. Hva var det som skjedde Ts?

Anonymkode: dd935...967

AnonymBruker
Skrevet

Avhengig av avlorlighetsgraden/hva som skjedde så forventer jeg ikke at barnehagen forteller oss om ulykker som ikke angår mitt barn nei.

Anonymkode: 63fcc...3f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som ts skriver, dette handlet om dårlig sikkerhet i bhg. Dette ville jeg hatt informasjon om, fordi jeg ville forventet at det nå var tatt hånd om. 

Anonymkode: 8ed33...da5

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Hadde forventet at barnehagen hadde vært åpen om det. Nå er vår barnehage veldig flink med sånt heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...