Gå til innhold

Hva bruker dere mot oljete hud?

julie08

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har noen tips til oljete hud? Sliter med dette i pannen, og kommer utover dagen når jeg har på sminke. Ser ikke så pent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bytt sminke og bytt fuktighetskrem. Velg en som det står "no sebum" eller "oil free" på.

Anonymkode: 646d2...77d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruk en mattende primer under sminken.

Anonymkode: d636a...4da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker settingpudder og settingspray for oljete hud. Ellers anbefaler jeg hudpleie anbefalt til fet/oljete hud. Jeg bruker koreansk hudpleie, og kjøper produktene på skinsecret.no. Der kan du lese hvilke produkter som passer din hudtype. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Peak skrev:

Bruker settingpudder og settingspray for oljete hud. Ellers anbefaler jeg hudpleie anbefalt til fet/oljete hud. Jeg bruker koreansk hudpleie, og kjøper produktene på skinsecret.no. Der kan du lese hvilke produkter som passer din hudtype. 

Hvilket settingpudder og settingspray og basemakeup bruker du?
Og hvilken koreansk hudpleie produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker denne et par ganger I uka, hadde så utrolig oljete hud, men denne fiksa alt, alle porer ble mindre og huden ble fin og ikke oljete. 

.https://no.iherb.com/pr/Queen-Helene-Mint-Julep-Masque-Oily-and-Acne-Prone-Skin-8-oz-227-g/5796?gclid=Cj0KCQjw28_XBRDhARIsAEk21FjcY4eKEVHAUHm8UWLhI2v7QWRRSuMVFYb-HQJVTrTYyLK7ruyxozIaAopmEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: 06b55...adb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket settingpudder og settingspray og basemakeup bruker du?
Og hvilken koreansk hudpleie produkter?

Pudderet jeg bruker er sensai. Settingsprayen jeg bruker er fra urban decay, den for de med oljete hud. 

Jeg følger en koreansk hudpleie rutine med fem forskjellige steg. Vil anbefale denne https://www.skinsecret.no/produkter/hudpleiesett/5-stegs-hudpleiesett-fet-hud/ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med olje skal olje fordrives.

- det skjer dog ikke over natten.

Anonymkode: 28cc5...874

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men....den 5-stegsrutinen som er beskrevet oppforbi her....den ville jeg aldri brukt på oljete hud! Huden min (som er oljete og hormonell) hadde skrumpet inn som en rosin om jeg kun hadde brukt det der. Det er sterke produkter, med kun én fuktighetsgiver...som attpåtil er basert på tetreolje...som også er med på å tørke ut huden...

Mitt motto er fukt. Fukt, fukt atter fukt. Som AB over meg her skriver, oljer er faktisk bra å bruke. Nyperoseolje (rosehip) har mange gode erfaringer med. 

For å matte ned i løpet av dagen bruker jeg mattende primer fra The Ordinary, og mattende tranparent pudder; Skinfood Buckwheat pudder, under foundation.  Av og til en mattende settingspray (fra NYX), men helt ærlig så merker jeg liten forskjell med og uten den der.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Litt OT, men....den 5-stegsrutinen som er beskrevet oppforbi her....den ville jeg aldri brukt på oljete hud! Huden min (som er oljete og hormonell) hadde skrumpet inn som en rosin om jeg kun hadde brukt det der. Det er sterke produkter, med kun én fuktighetsgiver...som attpåtil er basert på tetreolje...som også er med på å tørke ut huden...

Mitt motto er fukt. Fukt, fukt atter fukt. Som AB over meg her skriver, oljer er faktisk bra å bruke. Nyperoseolje (rosehip) har mange gode erfaringer med. 

For å matte ned i løpet av dagen bruker jeg mattende primer fra The Ordinary, og mattende tranparent pudder; Skinfood Buckwheat pudder, under foundation.  Av og til en mattende settingspray (fra NYX), men helt ærlig så merker jeg liten forskjell med og uten den der.

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2018 den 22.35, AnonymBruker skrev:

Bruker denne et par ganger I uka, hadde så utrolig oljete hud, men denne fiksa alt, alle porer ble mindre og huden ble fin og ikke oljete. 

.https://no.iherb.com/pr/Queen-Helene-Mint-Julep-Masque-Oily-and-Acne-Prone-Skin-8-oz-227-g/5796?gclid=Cj0KCQjw28_XBRDhARIsAEk21FjcY4eKEVHAUHm8UWLhI2v7QWRRSuMVFYb-HQJVTrTYyLK7ruyxozIaAopmEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: 06b55...adb

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Først og fremst, hvordan ser hudpleien din ut. Pass på at du bruker produkter tilpasset deg og din hud. Selv er jeg ekstremt dehydrert, så selv om jeg har en fet hud, som blir blank, trenger huden min mye fukt. Så jeg har funnet produkter som passer for min hud. En dagkrem som er mattende og gir OK med fukt er Matis purete shine control purifying care, gjerne sammen med serumet i samme serie. På kveldene pøser jeg på med oljer, serum og nattkrem, alt ettersom hvordan huden min er. 

Bruker du primer, setting powder og setting spray? Selv synes jeg primeren til Benefit, porefessional er god. Bruker forskjellige setting powde’s etter hvordan huden min er den dagen, og bruker Urban Decay de-slick setting spray (synes denne er bedre enn All Nighter for oljete hud) 

Anonymkode: 96d06...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 10.5.2018 at 12:40 PM, julie08 said:

Hei!

Er det noen som har noen tips til oljete hud? Sliter med dette i pannen, og kommer utover dagen når jeg har på sminke. Ser ikke så pent ut.

Hva med en foundation og primer som matter ned huden?

Anonymkode: 134ad...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...