AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 I barselgruppen er det ei som har en toåring fra før, og hun fortalte at han ble fødd 29. februar. Og så bare nevnte hun kjapt at han da feirer bursdag 28. februar til vanlig. Jeg påpekte da, at han har jo bursdag dagen etter 28. februar, og det ville være mer korrekt å feire 1. mars, ellers blir det strengt tatt en dag for tidlig. Så ble det en liten sur diskusjon omkring dette. Jeg argumenterte blant annet for at når barnet fyller 18 år, så vil jo det ikke være skuddår da, men barnet kan da ikke kjøpe alkohol den 28. februar. Den 1. mars derimot, da er det greit. Det er dermed logisk å bruke 1. mars som dag. Hva mener dere? 28. februar eller 1. mars for de som er født 29. februar? Anonymkode: 4ff22...c92
Ulrikke Skrevet 10. mai 2018 #2 Skrevet 10. mai 2018 Noen feirer 28.februar fordi det er måneden de har bursdag. Andre feirer 1.mars fordi det er, som du sier, dagen etter 28.februar... Folk får avgjøre selv hva de synes blir riktigst for dem, det er vel ikke noen grunn til å diskutere noe som helst? Kunne du ikke bare sagt "å ja" og latt være å diskutere selv om du tenkte ditt? SÅ gøy er det sikkert ikke å ha eller å være skuddårsbarn heller 22
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #4 Skrevet 10. mai 2018 Kjenner to skuddårsbarn og begge feirer 28.februar Uansett: Spesielt av deg å kverulere med mor. La de nå feire når de vil. Er det godt nok for Dronning Elizabeth å feire bursdag en annen dag er det godt nok for oss andre🎉😀 Anonymkode: 2f31f...50d 19
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #5 Skrevet 10. mai 2018 Jeg fikk bare feire bursdagen min hvert 4 år. Fikk ikke noe ekstra god mat, kake eller gaver de årene jeg ikke hadde bursdag. Anonymkode: 4a58a...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #6 Skrevet 10. mai 2018 Jeg ville sagt 28.februar. Fordi det er den måneden barnet er født. Anonymkode: 2aee6...fbe 1
Daria Skrevet 10. mai 2018 #7 Skrevet 10. mai 2018 (endret) Først og fremst mener jeg at du er virkelig unødvendig ufin og kranglete som faktisk finner det nødvendig å lage en sur diskusjon med en mor om når hun velger å feire sitt barns bursdag? Dette er da virkelig ikke noe du har noe med å krangle på? Hvorvidt skuddårsbarn feirer dagen sin 28.02 eller 01.03 - eller bytter ut fra hva som passer best fra år til år, for den saks skyld - får være opp til den enkelte familie, det har ingen betydning for noen andre, Når ungen fyller 18 er hen uansett gammel nok til å skjønne hvordan kalenderen fungerer og når øl-kjøp er lovlig. Endret 10. mai 2018 av Daria 23
SesameStreet Skrevet 10. mai 2018 #8 Skrevet 10. mai 2018 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: I barselgruppen er det ei som har en toåring fra før, og hun fortalte at han ble fødd 29. februar. Og så bare nevnte hun kjapt at han da feirer bursdag 28. februar til vanlig. Jeg påpekte da, at han har jo bursdag dagen etter 28. februar, og det ville være mer korrekt å feire 1. mars, ellers blir det strengt tatt en dag for tidlig. Så ble det en liten sur diskusjon omkring dette. Jeg argumenterte blant annet for at når barnet fyller 18 år, så vil jo det ikke være skuddår da, men barnet kan da ikke kjøpe alkohol den 28. februar. Den 1. mars derimot, da er det greit. Det er dermed logisk å bruke 1. mars som dag. Hva mener dere? 28. februar eller 1. mars for de som er født 29. februar? Anonymkode: 4ff22...c92 Jeg mener at du er en skikkelig dritt som har laget en diskusjon ut av dette. Hvorfor bryr deg så intenst om de feirer 28. februar eller 1. mars? Barnet er to år. Han vet ikke hva alkohol er for noe. Og jeg er enig med den over, når han er 18 år så er han faktisk stor nok til å forstå hvordan kalenderen fungerer. Han er også stor nok til å forstå at når du skal feire bursdag med alkohol så gjør du det i helgene, ikke før en skoledag. Endret 10. mai 2018 av SesameStreet 9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #9 Skrevet 10. mai 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner to skuddårsbarn og begge feirer 28.februar Uansett: Spesielt av deg å kverulere med mor. La de nå feire når de vil. Er det godt nok for Dronning Elizabeth å feire bursdag en annen dag er det godt nok for oss andre🎉😀 Anonymkode: 2f31f...50d Feiring må jo ikke skje på dagen, men tenker hvilken dag man skal tenke at man har bursdag. Dronning Elizabeth har bursdag 21. april, verken før eller etter, uansett når det feires. Anonymkode: 4ff22...c92 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #10 Skrevet 10. mai 2018 Det vanlige er vel å feire dagen nærmeste helg. Men om de velger å ha en bursdagen 28.02 eller 01.03 får da være opp til dem. Synes det var veldig spesielt å legge seg oppi dette. Anonymkode: 8829f...c7f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #11 Skrevet 10. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville sagt 28.februar. Fordi det er den måneden barnet er født. Anonymkode: 2aee6...fbe Man kan sikkert feire dagen da, men hvilken dag regne for sin bursdag? 28. februar er unaturlig, fordi man ikke har oppnådd alderen, men er en dag eller på sett og vis deler av en dag unna. Om jeg hadde stått i døra 28. februar og en født 29. februar for snart 18 år siden hadde poppet opp, så ville vedkommende blitt avvist. Måtte ventet til 1. mars. Anonymkode: 4ff22...c92
Gjest Catalina Culès Skrevet 10. mai 2018 #12 Skrevet 10. mai 2018 (endret) Det har ingen betydning, det er opp til foreldrene å bestemme, hadde heller ikke vært krise å feire, 27.2 eller 2.3. Endret 10. mai 2018 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #13 Skrevet 10. mai 2018 Jeg tenker vel også at 1. mars er mest naturlig, men hadde aldri i verden ofret en kalori på å argumentere for eller imot det ene eller det andre overfor en med et skuddårsbarn som feiret 28. februar i stedet. Det høres helt vanvittig sært, og veldig frekt, ut. Anonymkode: dea88...a99 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #14 Skrevet 10. mai 2018 Jeg ville tenkt 1. mars. Men jeg synes det er noe spesielt å diskutere om når hun burde feire bursdagen til sønnen sin, når hun tydelig ikke har bedt om andres synspunkt. Man kan feire dagen 28 selv om man ikke teknisk sett er 18 enda. Anonymkode: b90b4...238 1
mimmis25 Skrevet 10. mai 2018 #15 Skrevet 10. mai 2018 Jeg er enig med deg og hadde nok tenkt 1.mars, men synes det er helt opp til foreldrene å velge, og egentlig ikke noe andre har noe med. Hadde nok ikke tatt en diskusjon på dette, da det helt ærlig ikke er din sak. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #16 Skrevet 10. mai 2018 Jeg ville nok feiret 1. mars siden det er dagen etter 28. februar i tre av fire år, men jeg skjønner de som feirer 28. februar også. Det er vel opp til foreldrene å avgjøre, og eventuelt barnet når han/hun blir stor nok. Hvorfor du følte at du skulle fortelle en mor at hun feiret barnets bursdag på feil dag var veldig frekt. Skjerp deg Anonymkode: 2777a...30b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #17 Skrevet 10. mai 2018 17 minutter siden, Catalina Culès skrev: Det har ingen betydning, det er opp til foreldrene å bestemme, hadde heller ikke vært krise å feire, 27.2 eller 2.3. Som sagt kan man feire når man vil, de som ikke er skuddårsbarn feirer ofte heller ikke på selve dagen. Men hvilken dag man skal tenke "i dag har jeg bursdag", da mener jeg 28. februar blir helt unaturlig, av mange grunner. Bør være fast opplegg. Hva om man har tvillinger, skal det være opp til barna og si "jeg mener 28. februar" og den andre "jeg mener 1. mars". Hva om den som kom først ut, den eldste, mener 1. mars er det rette og den yngste mener 28. februar? Da blir jo alt snudd på hodet. Anonymkode: 4ff22...c92 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 10. mai 2018 #18 Skrevet 10. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt kan man feire når man vil, de som ikke er skuddårsbarn feirer ofte heller ikke på selve dagen. Men hvilken dag man skal tenke "i dag har jeg bursdag", da mener jeg 28. februar blir helt unaturlig, av mange grunner. Bør være fast opplegg. Hva om man har tvillinger, skal det være opp til barna og si "jeg mener 28. februar" og den andre "jeg mener 1. mars". Hva om den som kom først ut, den eldste, mener 1. mars er det rette og den yngste mener 28. februar? Da blir jo alt snudd på hodet. Anonymkode: 4ff22...c92 Men da sier de at de er skuddårsbarn, og er født 29.2, snakk om å lage problemer ut av ingenting.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #19 Skrevet 10. mai 2018 15 minutter siden, SesameStreet said: Han er også stor nok til å forstå at når du skal feire bursdag med alkohol så gjør du det i helgene, ikke før en skoledag. Hvis han har vært så heldig å bli oppdratt av normale foreldre, så vet han også at det er ingenting i veien for å feire bursdag med alkohol på hvilken som helst dag. Det nemlig mulig å begrense seg, selv om du kanskje ikke er klar over det. For øvrig har han sannsynligvis, og helt lovlig, nytt alkohol i flere år før han ble 18. Det nye da, var at han kunne kjøpe alkoholen selv. Anonymkode: 78f8b...ac4
SesameStreet Skrevet 10. mai 2018 #20 Skrevet 10. mai 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feiring må jo ikke skje på dagen, men tenker hvilken dag man skal tenke at man har bursdag. Dronning Elizabeth har bursdag 21. april, verken før eller etter, uansett når det feires. Anonymkode: 4ff22...c92 Nettopp. Han har bursdag den 29. februar, så hvorfor spiller det en rolle om hvilken dag de feirer den på? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå