AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Del Skrevet 10. mai 2018 Hei, jeg har tenkt å søke på en stilling som innebærer nattevakt på institusjon, her frivillig innleggelse i forhold til psykiske plager. Er det noen som vet hva denne typen jobb innebærer? Jeg regner med at det er våken nattevakt, hva kan en da gjøre om natten utenom praktiske ting og hjelpe de som eventuelt vil trenge dette? Hva gjør man resten av tiden? Anonymkode: f1c9a...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #2 Del Skrevet 10. mai 2018 Det er mye dødtid, er ikke så mye å gjøre. Av og til blir nattevakten satt til å vaske osv. Anonymkode: 5bffd...228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #3 Del Skrevet 10. mai 2018 Det er som vanlig helt innenfor å ta med seg noe man kan gjøre. For studenter er det jo bare å ta med seg en pensumbok for eksempel. Anonymkode: 45e56...f43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #4 Del Skrevet 10. mai 2018 Mye dødtid. Ta med en bok Anonymkode: 3405e...377 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 10. mai 2018 #5 Del Skrevet 10. mai 2018 Det er mye dødtid som nattevakt. Som de over meg sier; ta med deg noe å bruke tiden til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #6 Del Skrevet 10. mai 2018 Strikketøy. Hva ellers, liksom...? Anonymkode: 9f387...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresia Skrevet 10. mai 2018 #7 Del Skrevet 10. mai 2018 Jeg pleier å se på film eller serier. Har med meg noe godt å knaske på 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 10. mai 2018 #8 Del Skrevet 10. mai 2018 Jeg håper du er faglært. Med tanke på at du skal jobbe med mennesker med utfordringer. Jeg sier ikke at du mulig vil takle det, men det er en synd og en skam at man ikke setter kompetanse og fagligheten høyt i det norske helsevesenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #9 Del Skrevet 10. mai 2018 Er det vanligvis mulighete for bruk av laptop og sånne ting? Jeg blir utrolig trøtt av å sitte stille og se på noe, være passiv. Er det lov med en pc så er det lettere å ha noe å gjøre. 35 minutter siden, Citronella said: Jeg håper du er faglært. Med tanke på at du skal jobbe med mennesker med utfordringer. Jeg sier ikke at du mulig vil takle det, men det er en synd og en skam at man ikke setter kompetanse og fagligheten høyt i det norske helsevesenet. Jeg har studert psykologi i fem år, så det skulle man tro. Det er opp til arbeidsgiver. Det er uansett snakk om sommerarbeid. Anonymkode: f1c9a...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #10 Del Skrevet 10. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det vanligvis mulighete for bruk av laptop og sånne ting? Jeg blir utrolig trøtt av å sitte stille og se på noe, være passiv. Er det lov med en pc så er det lettere å ha noe å gjøre. Jeg har studert psykologi i fem år, så det skulle man tro. Det er opp til arbeidsgiver. Det er uansett snakk om sommerarbeid. Anonymkode: f1c9a...983 Jeg ville ha spurt på arbeidsplassen. På min arbeidsplass er det helt innenfor. Anonymkode: 45e56...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #11 Del Skrevet 10. mai 2018 Arbeidsoppgaver og hva som kreves av deg på nattevakt vil jo variere mellom ulike arbeidssted og etter hvilke behov pasientene har. Jeg ville spurt noen som jobber/har jobbet der, evt snakket med avdelingsleder. Anonymkode: 559a0...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinee Skrevet 10. mai 2018 #12 Del Skrevet 10. mai 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har tenkt å søke på en stilling som innebærer nattevakt på institusjon, her frivillig innleggelse i forhold til psykiske plager. Er det noen som vet hva denne typen jobb innebærer? Jeg regner med at det er våken nattevakt, hva kan en da gjøre om natten utenom praktiske ting og hjelpe de som eventuelt vil trenge dette? Hva gjør man resten av tiden? Anonymkode: f1c9a...983 Jeg jobber som nattvakt i bofelleskap/omsorgsbolig . sånn uten om de faste oppgavene vi har i forhold til brukerne som bor her så er det litt "død"tid da ser jeg tv, serie, radio,leser osv. om jeg blir sigen har jeg alltids noe jeg kan gjøre ekstra for å få natta til og gå. innimellom kan det være travlere her og så natta bare flyg. Spennende og jobbe med mennesker som har psykiske plager, det virker som en givende jobb. Miljøarbeid er så spennende,og stort, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #13 Del Skrevet 10. mai 2018 4 hours ago, Citronella said: Jeg håper du er faglært. Med tanke på at du skal jobbe med mennesker med utfordringer. Jeg sier ikke at du mulig vil takle det, men det er en synd og en skam at man ikke setter kompetanse og fagligheten høyt i det norske helsevesenet. Du er virkelig naiv om du tror det er mange faglærte på disse arbeidsplassene. Jobber selv på 2 avdelinge rinnom psikiatrien, akuttmottak. ca 30% er ufaglærte... Virker som det er 50/50 på mange vakter også. Synd men sannheten Anonymkode: 1d607...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #14 Del Skrevet 10. mai 2018 4 timer siden, Citronella skrev: Jeg håper du er faglært. Med tanke på at du skal jobbe med mennesker med utfordringer. Jeg sier ikke at du mulig vil takle det, men det er en synd og en skam at man ikke setter kompetanse og fagligheten høyt i det norske helsevesenet. Er du seriøs? For en unødvendig kommentar som du kunne ha spart deg for. Det om TS er faglært eller ei, er ikke relevant... Anonymkode: b3a28...ce7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #15 Del Skrevet 10. mai 2018 Takk for svar, dere. Jeg ble litt bekymret da jeg ikke har hatt nattevakter før. Men jeg har søkt, kanskje det er noe for meg. Arbeidsplassen virker toppers, men det er jo viktig at man skal trives med vaktene også. 52 minutter siden, Shinee said: Jeg jobber som nattvakt i bofelleskap/omsorgsbolig . sånn uten om de faste oppgavene vi har i forhold til brukerne som bor her så er det litt "død"tid da ser jeg tv, serie, radio,leser osv. om jeg blir sigen har jeg alltids noe jeg kan gjøre ekstra for å få natta til og gå. innimellom kan det være travlere her og så natta bare flyg. Spennende og jobbe med mennesker som har psykiske plager, det virker som en givende jobb. Miljøarbeid er så spennende,og stort, Ja, er det mer travelt så går det nok fortere. Jeg hørte med noen som har jobbet på samme sted, jeg tror nattevakt var fra ca. 2230 til 0830, jeg syntes det hørtes lenge ut. Miljøarbeid er spennende ja, etter å ha studert i mange er jeg veldig sulten på erfaring. Sikkert veldig givende samtidig som det er krevende Anonymkode: f1c9a...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinee Skrevet 10. mai 2018 #16 Del Skrevet 10. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, dere. Jeg ble litt bekymret da jeg ikke har hatt nattevakter før. Men jeg har søkt, kanskje det er noe for meg. Arbeidsplassen virker toppers, men det er jo viktig at man skal trives med vaktene også. Ja, er det mer travelt så går det nok fortere. Jeg hørte med noen som har jobbet på samme sted, jeg tror nattevakt var fra ca. 2230 til 0830, jeg syntes det hørtes lenge ut. Miljøarbeid er spennende ja, etter å ha studert i mange er jeg veldig sulten på erfaring. Sikkert veldig givende samtidig som det er krevende Anonymkode: f1c9a...983 vi har 21.30 til 7.30 er 10 timer men blir nettene kortere blir det mer oppmøter på jobb og det er ikke noe særlig for døgn rytmen sånn ellers, hehe. Ja kjempe viktig og trives gjør man ikke det så blir det slitsomt .og da gjør man faktisk ikke jobben sin . Jeg trives godt på natt og brukergruppen her, ja er litt slitsomt innimellom sånn er det med alle jobber. Masse lykke til !!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 11. mai 2018 #17 Del Skrevet 11. mai 2018 På 10.5.2018 den 18.19, Citronella skrev: Jeg håper du er faglært. Med tanke på at du skal jobbe med mennesker med utfordringer. Jeg sier ikke at du mulig vil takle det, men det er en synd og en skam at man ikke setter kompetanse og fagligheten høyt i det norske helsevesenet. Avdelingsleder kan ha ryggdekning for at han eller hun driver faglig forsvarlig på avdelingen hvis det er en kombinasjon av en ufaglært og en faglært (f.eks. sykepleier) på en nattevakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #18 Del Skrevet 8 timer siden Shinee skrev (På 10.5.2018 den 22.43): Jeg jobber som nattvakt i bofelleskap/omsorgsbolig . sånn uten om de faste oppgavene vi har i forhold til brukerne som bor her så er det litt "død"tid da ser jeg tv, serie, radio,leser osv. om jeg blir sigen har jeg alltids noe jeg kan gjøre ekstra for å få natta til og gå. innimellom kan det være travlere her og så natta bare flyg. Spennende og jobbe med mennesker som har psykiske plager, det virker som en givende jobb. Miljøarbeid er så spennende,og stort, Hva er de faste oppgavene? Hvor mye tid brukes på dette? Anonymkode: d825b...005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er de faste oppgavene? Hvor mye tid brukes på dette? Anonymkode: d825b...005 Hos oss er det å vaske toaletter, gulv og faste tilsyn- Sjekke at brukerne puster etc.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Laraa skrev (2 timer siden): Hos oss er det å vaske toaletter, gulv og faste tilsyn- Sjekke at brukerne puster etc.... Hva slags institusjon jobber du i? Hvor mye omgås og snakker du med brukerne? Anonymkode: d825b...005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå