Gå til innhold

Er dette vanlig? Tattoo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har booket en time neste uke. Fikk melding av tattooverings-studioet i dag om jeg var på vei. Jeg sier at jeg ikke har booket noen time i dag, og de beklager seg og sier at det er en missforståelse. De spør deretter om jeg kan overføre 500 kr for depositum på kontonr *****. Er dette vanlig?

Anonymkode: 4860b...59e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid betalt depositum når jeg har tatt tattovering. 

Anonymkode: 2539c...808

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri betalt depositum om jeg har mange tattoveringer.

Anonymkode: e0e57...ed3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig med depositum når man skal ta tatovering.

Anonymkode: a2ae7...f38

Skrevet

Har aldri betalt depositum..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt at jeg ikke har mulighet til å betale det i dag. Og så ville jeg spurt hvirfor jeg ikke ble bedt om depositum ved booking av time.

For meg virker det useriøst.

Er også fridag i dag de fleste steder og på sånne dager er det ikke normalt å bli kontaktet ang slikt. 

Anonymkode: fe3d8...edf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er unormalt at de ber om depositum, men måten det blir gjort på her er så uproft at jeg ville vært skeptisk. Ta en telefon til sjappa og hør. 

Anonymkode: f1437...40d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir opplyst om når du booker timen, ikke randomly på en helligdag. 

Har bare opplevd å måttet betale depositum om det er en stor tatovering der det er satt av mye tid.

Anonymkode: b0f7b...fb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helligdag i dag, hvorfor spør de om du kommer på timen i dag? Er det ikke stengt? 

Anonymkode: e0e57...ed3

Gjest Chicchi
Skrevet

Jeg har masse tatoveringer, men har aldri betalt depositum. Jeg pleier alltid å måtte møte opp med tatovøren, diskutere motiv, pris og så finne ut hvor lang tid det til ta. Han/hun sier en pris, men det kan endre seg hvis det viser seg at tatoveringen tok lenger tid enn man trodde eller mer blekk måtte brukes. 

Jeg har alltid god kommunikasjon fra start til slutt og har lært at man må stille spørsmål for å få klart svar. 

IKKE BETAL PÅ FORHÅND!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Det står at de har åpent i dag. Fikk beskjed om at tattooveringen kom til å koste meg rundt 1000 kr. Det er bare en liten en på foten. Kjenner jeg ble litt skeptisk til hele greien, når jeg får en sånn melding. Burde kanskje ringt de.

Anonymkode: 4860b...59e

• Liker 1
Gjest Whiskey hangover
Skrevet

Har aldri betalt dep. og aldri betalt før tatoveringen var ferdig. Det har også alltid blitt avtalt pris på forhånd. 

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt det som useriøst. Javel så tabbet dem seg ut og noterte feil dato og siden det tydeligvis var en slik dag glemte dem å be om depositum også. 

om du ikke møter til time så taper dem penger. 500kr dekker bare den utgiften dem allerede har hatt og minstepris er ofte 1000kr for en tatovering. Jeg har tatt mange over hele landet og er vant til å måtte betale depositum. 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om før? Har tatt flere tatoveringer, men da bestilte jeg ikke time, jeg bare kom inn å spurte om de var ledige nå? Og sa "jeg skal ha dette, og kan bruke maks 1500". Fikk en fin stor tatovering ut av de pengene :D 

Anonymkode: 5937e...57e

Skrevet

På drop-in er det så klart ikke depositum..

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om før? Har tatt flere tatoveringer, men da bestilte jeg ikke time, jeg bare kom inn å spurte om de var ledige nå? Og sa "jeg skal ha dette, og kan bruke maks 1500". Fikk en fin stor tatovering ut av de pengene :D 

Anonymkode: 5937e...57e

Ikke akkurat det beste stedet å tatovere seg når de har ledig timer til drop in. De beste tatovørene har jo fullt opp flere mnd. frem i tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri betalt depositum før. Høres ut som en dårlig deal. Det kan hende det er vanlig (og det er det vel siden flere har betalt depositum før), men å bli kontaktet på en helligdag og bli bedt om å betale inn høres ikke bra ut. Veldig useriøst. Ring i morgen og spør hva som har skjedd. Hvis du må betale depositum burde du blitt informert om dette ved booking av time.

Anonymkode: f4c5f...97b

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke akkurat det beste stedet å tatovere seg når de har ledig timer til drop in. De beste tatovørene har jo fullt opp flere mnd. frem i tid.

Tull. Tatovører har i perioder (gjerne om sommeren) mer fullbooking enn ellers i året. "Min" tatovør har ofte drop-in på tatoveringer, men dette er nok også fordi det ligger én time kjøretur mellom to småbyer, så studioet ligger på landet. Hun er fortsatt en vanvittig flink tatovør selv om hun har timer ledig til drop-in.

Angående depositum, ja, dette er helt vanlig når du booker time. Tatovøren bruker mye tid på å designe din tatovering og da skal de være sikker på at du dukker opp på timen som er bestilt. Så selv om du ikke dukker opp til time, så får de betalt for tiden de bruker på tegningen til din tatovering. Tatovøren jeg har gått til har noen ganger ikke tatt depositum og det gjør at når kundene ikke møter opp, får hun ikke penger, for da har hun booket god tid på å tatovere. Da mister hun penger både på tiden hun har brukt på tegningen, men også på grunn av kunden som da ikke dukket opp.

Skrevet

Jeg har mange tatoveringer som jeg har tatt på ulike tatoveringssjapper, jeg har aldri betalt depositum. 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...