Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt dumt spørsmål, men veilederen min sa jeg kunne komme når som helst denne uken. Jeg var på vei ut døren til universitet da foreldrene mine ringte meg, de hadde fri fra jobb, så jeg hadde helt glemt at idag var helligdag! Da er vel han ikke der da? :( Det er ikke krise om jeg ikke får møtt han idag, men jeg sa jo at jeg skulle komme denne uken. Faren min sa at mange velger å være hjemme fredag også.

Anonymkode: 7c037...486

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, folk er vanligvis ikke på jobb på universitetet i dag. Han hadde sikkert bare glemt at det var fridag idag da han sa det. 

Anonymkode: 91284...56c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, folk er vanligvis ikke på jobb på universitetet i dag. Han hadde sikkert bare glemt at det var fridag idag da han sa det. 

Ja, det kan være. Han er irsk, så jeg vet ikke om de pleier å ha fri fra jobben i Irland. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke i dag, men forsøk i morgen. Selv om det er inneklemt dag i morgen er ikke alle borte fra jobb. Hvis han ikke er der da heller sender du bare en e-post der du skriver at du glemte at det var fridag i dag og at du kommer i starten av neste uke. 

De aller fleste studentene jeg har snakket med har også helt glemt at det er fridag i dag. De skjønte ikke hvorfor alle forelesningene som var satt opp i dag var flyttet til fredagen. Så det er ikke bare deg. :) 

Anonymkode: 27cf7...8e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som student i eksamensmodus er det lett å glemme fridager. Veilederen er neppe på jobb i dag, men det er godt mulig han er der i morgen, bare å gå innom og se. Universitetet er muligens åpent i dag likevel, hos oss er det i alle fall det i eksamenstid.

Anonymkode: cccd9...0e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som student i eksamensmodus er det lett å glemme fridager. Veilederen er neppe på jobb i dag, men det er godt mulig han er der i morgen, bare å gå innom og se. Universitetet er muligens åpent i dag likevel, hos oss er det i alle fall det i eksamenstid.

Anonymkode: cccd9...0e8

Ja, jeg har hjemmeeksamen. :( I tillegg har jeg greid å snu døgnet mitt, så hodet mitt er definitivt ikke hvor det burde være. :P Jeg tror jeg drar dit i morgen, men jeg kan også prate med han på mandag eller noe. Jeg skal egentlig bare prate med han om masteren jeg skal skrive etter sommeren. 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste studentene jeg har snakket med har også helt glemt at det er fridag i dag. De skjønte ikke hvorfor alle forelesningene som var satt opp i dag var flyttet til fredagen. Så det er ikke bare deg. :) 

Anonymkode: 27cf7...8e2

Jeg har aldri oversikt over slike fridager. Det er bare når de kommer på en dag du skal jobbe at du får det med deg! ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Gubben stod tidlig opp idag for å dra på jobb. Først da han gikk ut og så hvor folketomt det var at han skjønte at det var en helligdag😊

Anonymkode: f021c...7a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis ikke. Jeg er ikke der ihvertfall! En del jobber likevel, men du kommer nok uansett ikke inn. Til og med i morgen er det mange som har fri. Du kan ringe i morgen tidlig og høre om det er noen der. 

Anonymkode: e7154...e02

Gjest Linaria
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det kan være. Han er irsk, så jeg vet ikke om de pleier å ha fri fra jobben i Irland. 

Er ikke fridag i Irland i dag i hvert fall. Det var fridag der på mandag denne uka. 

Min irske kjæreste ante ikke det var Krist Himmelfart i dag :P

AnonymBruker
Skrevet

Det pleier vel gjerne å være slik at dersom han har barn, så er han ikke på jobb, og dersom han ikke har barn, er det gode sjanser for at han er der. (Da snakker jeg om akademia og ikke arbeidslivet generelt naturligvis.) Du kan ringe kontoret hans? Hvis han tar telefonen, er han på jobb. ;) 

Anonymkode: 48416...8dd

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis ikke. Jeg er ikke der ihvertfall! En del jobber likevel, men du kommer nok uansett ikke inn. Til og med i morgen er det mange som har fri. Du kan ringe i morgen tidlig og høre om det er noen der. 

Anonymkode: e7154...e02

På mitt universitet kommer man inn med studentkortet sitt, som virker som nøkkelkort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

På mitt universitet kommer man inn med studentkortet sitt, som virker som nøkkelkort.

Vi kommer ikke inn i alle bygg, men jeg har nøkkelkort til det bygget siden jeg er masterstudent og har lesesalen min der. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kommer ikke inn i alle bygg, men jeg har nøkkelkort til det bygget siden jeg er masterstudent og har lesesalen min der. 

Vi heller kommer ikke inn inngangsdøren til alle bygg, men omtrent hele stedet er mulig å gå til innendørs, så så lenge man har kommet seg inn kommer man seg de fleste steder. Vet om flere som har det slik. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...