Gå til innhold

boikotter du tine?

boikotter du tine?  

1 stemme

1. 1. boikotter du tine?

• ja
      5
    • nei
      47
    • delvis
      14

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Er så utrolig mange som gjør det, så jeg lurer på om det er mange av dere her inne som har gått over til synnøve og q-melk isteden?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

jeg har for lenge siden boikottet tine-melk. Nettopp fordi q-melk er mye bedre. (nå er det alltid tomt for det også)

men dessverre så er jeg altfor glad i norvegiaost så nei...jeg boikotter dem bare delvis.

Skrevet

Nei jeg boikotter ikke tine. Blandt annet har tine endel oster som er mye bedre enn konkutentene sine. Jeg har i grunn ikke endret handlevaner i det hele tatt.

Melk og youghurt har jeg kjøpt fra Q-melk jeg også. Syns disse produktene er mye bedre.

Skrevet

Nei, pga at Tine-bøndene ikke har skyld i dette.

Skrevet

Nei, jeg boikotter dem ikke.... Både melk og ost er bedre fra Tine, synes jeg... Dessuten er det bare rike investorer som tar pengene i Synnøve, mens det i Tine går tilbake til bøndene...har jeg hørt.... Kjøper de produktene jeg synes er best, jeg.... :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei.

Men jeg kjøper Q-melk. Det har jeg gjort lenge.

For den er rimligere. Den smaker det samme for meg (som i de flete tilfeller har sjokopulver i den...) og jeg foretrekker skrukork.

Skrevet

Helt siden q-melk kom har jeg kjøpt deres produkter. Jeg kjøpte også Synnøve osten, men siden mannen liker Norvegia så mye bedre kjøper vi den istedet. jeg gjør ikke dette pga sakene som er oppe i media nå, men fordi jeg synes det er sundt med konkurranse for en bedrift som nærmest har monopol i dag.

Tine har også mange produkter som ikke andre har - mange ostetyper og den beste juicen (den hvite appelsinjuicen og hardangereplejuicen - NAM!)

Jeg vil ikke si jeg boikotter dem delvis en gang - prøver bare å gi konkurrentene en sjanse.

Skrevet

Ja - konsekvent.

Det har jeg gjort lenge.

Den store monopolisten Tine trenger konkurranse. Det kommer oss forbrukere til gode.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, jeg kjøper Tine-produkter. Mest av gammel vane, tror jeg.

Men å boikotte Tine går jo bare ut over de stakkars bøndene som ikke kan noe for at sjefene i Tine ikke kan følge vanlige spilleregler!!!

Er dessuten fornøyd med Tineproduktene, jeg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, men jeg kjøper produkter fra både Tine, Synnøve og Q. For eksempel liker jeg skrukork på melken (drikker lite melk, så jeg trenger at den holder lenger) og Q-rømme er mye bedre enn Tine sin. (trodde ikke at jeg ville merke forskjell, men det gjør jeg.)

Skrevet

Jeg kjøper av og til Synnøve, men oftest Tine produkter. Tenker ikke over å evt boikotte eller noe, hvis jeg hadde kjøpt synnøve.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei jeg boikotter ikke Tine, men jeg velger gjerne også andre alternativer som f.eks Q-melk eller rømme om de har det istedenfor Tine.

Skrevet

Nei, jeg boikotter ikke Tine. Jeg kjøper de produktene jeg liker og pleier å kjøpe, uavhengig av mediaoppstyret den senere tiden.

K

Skrevet

Nei, jeg boikotter ikke TINE. Kjøpte Q-melk lenge før oppstyret i media, men Norvegia klarer jeg meg ikke uten da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor skulle jeg boikotte tine? Hvorfor straffe bøndene for noe de ikke har skyld i? Og slik som q-meieriene og Synøve Finden skor seg på dette burde vi vel snart boikotte dem og.

Skrevet

Synes Finden har bedre oster og rømme, men er svak for Tine's melk.

Skrevet

nei, jeg boikotter ikke tine. synes det blir for dumt å boikotte et selskap pga noe en person i selskapet KANSKJE har gjort(det er jo enda ikke bevist hva som virkelig har skjedd eller ikke skjedd). som noen har nevnt her går dette til slutt utover eierne som er norges melkebønder, som ikke akkurat har det lukrativt fra før. og støtter du synnøve finden, støtter du faktisk ikke masse små-bønder, slik det gis inntrykk av, men de 4-5 mangemillionærene som faktisk eier selskapet.....i tillegg til at store deler av produksjonen finner sted i baltikumsområdet, noe som i lengden vil gå ut over norske arbeidsplasser.

ja, jeg er litt forbanna over alt mediastyret rundt denne saken. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...