Gå til innhold

Det norske flagg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå nærmer detseg 17. Mai. Flagg har dukket opp overalt. 

Forøvrig merker jeg at detikke er som før. Jeg blir kvalm av det norske flagget. Når diverse grupper på Facebook bruker flagget i logoene sine(SIAN bl.a.), står det norske flagget for meg nå som symbol på fremmedfrykt, hat og fordommer. Og idioti rett og slett (HVEM går rundt og tror at landet går dukken fordi naboen ber til Allah?).

Hvorfor har det blitt sånn?

Er det en konsekvens som ekstremister a la Breivik ikke hadde sett for seg?

Anonymkode: a68a2...843

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må huske å ta medisinen din, før du poster noe, på nettet. 

Anonymkode: 9eae1...541

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forøvrig merker jeg at detikke er som før. Jeg blir kvalm av det norske flagget. Når diverse grupper på Facebook bruker flagget i logoene sine(SIAN bl.a.), står det norske flagget for meg nå som symbol på fremmedfrykt, hat og fordommer. Og idioti rett og slett (HVEM går rundt og tror at landet går dukken fordi naboen ber til Allah?).

Jeg er ikke enig med de gruppene du henviser til, men den tanken har ikke slått meg i det hele tatt.

Jeg irriterer meg mye mer over idrettsutøvere som behandler flagget respektløst, legger seg ned på bakken mens de er innsvøpt i flagget osv.
Men jeg lurer på hvorfor du lar et bittelite, men høylytt, mindretall, redefinere flaggets symbolikk?

Flagget er for meg ikke et symbol for ytterliggående organisasjoner, men et symbol for frihet.
Og her i landet har vi ytringsfrihet, tankefrihet, og frihet til å tro på ulike ting.  (Med frihet følger også ansvar, men det er en annen diskusjon) 

Anonymkode: d05d3...8ce

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg lurer på hvorfor du lar et bittelite, men høylytt, mindretall, redefinere flaggets symbolikk?

Flagget er for meg ikke et symbol for ytterliggående organisasjoner, men et symbol for frihet.
Og her i landet har vi ytringsfrihet, tankefrihet, og frihet til å tro på ulike ting.  (Med frihet følger også ansvar, men det er en annen diskusjon) 

Anonymkode: d05d3...8ce

Det er sant. Det er tross alt et mindretall. 

Føler bare at flagget er på en måte  det nye hakekorset, når SIAN bruker det til å fronte sine syn..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant. Det er tross alt et mindretall. 

Føler bare at flagget er på en måte  det nye hakekorset, når SIAN bruker det til å fronte sine syn..

Seriøst, skjerp deg!!

Anonymkode: 44da6...97f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men islam er helt greit selv om det er det IS baserer seg på? Du har mye å gå på når det gjelder å tenke objektivt.

Anonymkode: 103eb...8d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Men islam er helt greit selv om det er det IS baserer seg på? Du har mye å gå på når det gjelder å tenke objektivt.

??? Hva er relevansen her?

Anonymkode: 79fd2...2a3

Skrevet
På 10.5.2018 den 8.30, AnonymBruker skrev:

Jeg blir kvalm av hvordan det brukes. Ikke flagget i seg selv. Flagget kan ikke noe for at noen mennesker er uvitende og doemmende. Det norske flagget er vakkert. Det som er stygt er missbruk av flagg og symboler. Mener jeg

Skrevet
På 11.5.2018 den 9.04, AnonymBruker skrev:

Og så? Det kalles aa ta religionen bokstavelig. Jeg synes ikke det gjoer det noe mer greit av den grunn aa hate alle muslimer for det IS gjoer. Mange av IS sine ofre er selv muslimer. 

Skrevet

Skal vi andre slutte å bruke flagget da? 

Nei, tvert imot vi skal bruke flagget. Og la det stå for det gode landet vårt. 

• Liker 1
Skrevet
På 10.5.2018 den 8.30, AnonymBruker skrev:

I Sør Tyskland blir du oppfattet som nynazist med det samme du tar fram det norske flagget. For dem er det et symbol på "dem ariske rasen" og det er best du ikke tar det med deg ut, eller pynter med deg. 

Skrevet
På 10.5.2018 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Seriøst, skjerp deg!!

Anonymkode: 44da6...97f

Dette er faktisk alvor og ikke noe TS skal skjerpe seg på.

Det er 20 år siden første gang vi så nynazister med norske flagg i gatene i Bayern i Tyskland.

Skrevet
3 minutter siden, stan skrev:

Skal vi andre slutte å bruke flagget da? 

Nei, tvert imot vi skal bruke flagget. Og la det stå for det gode landet vårt. 

Det gode landet eller den nasjonalistiske staten det faktisk representerer? 

AnonymBruker
Skrevet
På 5/10/2018 den 8.30, AnonymBruker skrev:

(HVEM går rundt og tror at landet går dukken fordi naboen ber til Allah?).

Kommer ikke det an på hva naboen ber om da?

Anonymkode: 1242e...d3b

Skrevet
38 minutter siden, Tøytigern skrev:

Det gode landet eller den nasjonalistiske staten det faktisk representerer? 

Regnet med en kommentar som dette. 

Hva er det som representerer Norge bedre og som ikke representerer staten? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
51 minutter siden, Tøytigern skrev:

Dette er faktisk alvor og ikke noe TS skal skjerpe seg på.

Det er 20 år siden første gang vi så nynazister med norske flagg i gatene i Bayern i Tyskland.

Jeg er ikke overrasket 

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Skrevet (endret)
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke det an på hva naboen ber om da?

Anonymkode: 1242e...d3b

Om Gud i det hele tatt finnes. Hvordan skal boenn i det hele tatt vaere til hjelp sånn sett? 

Endret av Mari Y

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...