Gå til innhold

få journal av lege når lege og legekontor er nedlagt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

noen som vet hvordan jeg går frem?

det nedlagte kontoret sendte ikke over komplett journal til nye lege. manger journal oversikt for 20 år

trenger hjelp 

Anonymkode: b3659...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

lege har gått av med pensjon  TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har akkurat fått tak i egen journal. Mitt legekontor fra barndommen er også nedlagt. Jeg tok kontakt med kommunen, de hadde journalen min liggende i et arkiv på rådhuset her. Prøv å ta kontakt med din kommune?

Anonymkode: 40847...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

noen som vet hvordan jeg går frem?

det nedlagte kontoret sendte ikke over komplett journal til nye lege. manger journal oversikt for 20 år

trenger hjelp 

Når en lege slutter selger han legepraksisen sin til en annen lege. Da går både driften og inventaret med journaler over til kjøperen. Noen ganger så skjer ting slik at legen går fra både kontor og journaler. Da må andre rydde opp og ofte blir da journalene enten overlatt til Fylkesmannens kontor eller et arkivverk på stedet. Uten mer info enn den beskjedne infoen du gir, så er det en mulighet å henvende deg til Helsetilsynet i fylket denne legen hadde sin praksis i. Der skal de om ikke annet ha oversiktmover hvem som overtok praksisien til denne legen og sannsynligvis hvor journalene er blitt av. 

Jeg har ryddet en del hyllemeter med papirjournaler fra ulike leger. 

Anonymkode: dbb69...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...

Annonse

Dette er jo ikke greit. Hvem som helst kan lese gamle journaler. Trodde de ble brent hvis legen slutter eller dør? Huff. 

Anonymkode: 7e581...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er regler for hvor mange år en lege skal oppbevare journaler, mener det er 10 år og etter det slettes det. Jeg fikk min journal av barnelegen min en gang jeg var på besøk hos han (jeg kjente han og familien privat).

Anonymkode: afc94...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er regler for hvor mange år en lege skal oppbevare journaler, mener det er 10 år og etter det slettes det. Jeg fikk min journal av barnelegen min en gang jeg var på besøk hos han (jeg kjente han og familien privat).

Anonymkode: afc94...287

Så hvis jeg hadde angst når jeg var 15 og legen sluttet, så er de makelert? Så ingen kan vite at jeg har hatt angst bortsett fra meg og de brente papirene? 😍 

Anonymkode: d9de7...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...