AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Jeg jobber i offentlig sektor og har en variert arbeidsdag med interessante oppgaver og styrer dagen min selv. Men, organisasjonen er i endring og i løpet av et par år kan arbeidsoppgavene være helt forandret. Jeg har lyst til å starte min egen bedrift og jobbe mot offentlig sektor som konsulent. Ønsker ikke si som hva, men innenfor et område hvor jeg vet at det er mangelfull kompetanse og kvalitet på den offentlige tjenesten. Utfordringen min er at jeg har utrolig gode betingelser i min nåværende jobb. Fri alle røde dager og helger og stort sett ferdig kl. 15.00 hver dag. I tillegg er jeg usikker på om jeg ønsker å arbeide innenfor dette området på heltid. Har det i dag som en del av mine arbeidsoppgaver. Det vil ikke være de store kostnadene ved å starte opp eget selskap. Det er kostnaden for ENK, pc og telefon i all hovedsak, så risikoen for tap er minimal. Jeg tenker også at selv om jeg skal spesialisere meg innenfor ett felt, så har jeg jo mye kompetanse og kan leies inn til andre oppgaver i perioder. Hadde du gått for dette om du hadde en god ide? Anonymkode: 07e44...d87
Shinee Skrevet 9. mai 2018 #2 Skrevet 9. mai 2018 Bare og kjøre på !! en veit ikke før en har satset !!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #3 Skrevet 10. mai 2018 Du kommer jo til å styre arbeidsdagen selv om du skal leies inn også. Og er du sikker på at det virkelig er et marked for dette vil du ikke gå arbeidsledig. Hva med å jobbe 50% der du er nå og ellers leie deg ut? Anonymkode: 17e9b...b0f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #4 Skrevet 10. mai 2018 Jeg kommer i begynnelsen til å ha dette på siden av min ordinære jobb, bruke en del av fritiden på dette og sånn sett opparbeide meg mer kompetanse, erfaring og få en kundemasse. Jeg må jo selvfølgelig få tillatelse fra min nåværende arbeidsplass til å gjøre dette. Men så er jo spørsmålet hva man kan ta i timen for dette. Vet vi har hatt andre typer konsulenter inne til 650kr + mva per time, og en bør nok ligge på dette i hvertfall. Jeg tror jeg må undersøke litt rundt dette og være sikker før jeg starter opp. Men det hadde vært fantastisk å kunne styre alt selv og samtidig tjene gode penger... Anonymkode: 07e44...d87
Zienna Skrevet 10. mai 2018 #5 Skrevet 10. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer i begynnelsen til å ha dette på siden av min ordinære jobb, bruke en del av fritiden på dette og sånn sett opparbeide meg mer kompetanse, erfaring og få en kundemasse. Jeg må jo selvfølgelig få tillatelse fra min nåværende arbeidsplass til å gjøre dette. Men så er jo spørsmålet hva man kan ta i timen for dette. Vet vi har hatt andre typer konsulenter inne til 650kr + mva per time, og en bør nok ligge på dette i hvertfall. Jeg tror jeg må undersøke litt rundt dette og være sikker før jeg starter opp. Men det hadde vært fantastisk å kunne styre alt selv og samtidig tjene gode penger... Anonymkode: 07e44...d87 Du bør i hvert fall sjekke ut arbeidsreglementet. Det er ikke slik at man kan gå fra offentlig stilling, for så å ta med seg " kunder" derfra og via ens tidligere jobb. Der jeg jobber (offentlig) ville ingen tidligere ansatte fått konsulentoppdrag uten anbud/konkurranse fra andre. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #6 Skrevet 10. mai 2018 1 time siden, Zienna skrev: Du bør i hvert fall sjekke ut arbeidsreglementet. Det er ikke slik at man kan gå fra offentlig stilling, for så å ta med seg " kunder" derfra og via ens tidligere jobb. Der jeg jobber (offentlig) ville ingen tidligere ansatte fått konsulentoppdrag uten anbud/konkurranse fra andre. Tenker ikke ta kunder med meg, men tilby denne tjenesten til andre offentlige organisasjoner da mange ikke har noen til å utføre tjenesten på en god nok måte. I de fleste tilfeller vil det være timesbasert og ikke i et sånt omfang at det må konkurranseutsettes. Anonymkode: 07e44...d87
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #7 Skrevet 11. mai 2018 På 10.5.2018 den 1.25, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i offentlig sektor og har en variert arbeidsdag med interessante oppgaver og styrer dagen min selv. Men, organisasjonen er i endring og i løpet av et par år kan arbeidsoppgavene være helt forandret. Jeg har lyst til å starte min egen bedrift og jobbe mot offentlig sektor som konsulent. Ønsker ikke si som hva, men innenfor et område hvor jeg vet at det er mangelfull kompetanse og kvalitet på den offentlige tjenesten. Utfordringen min er at jeg har utrolig gode betingelser i min nåværende jobb. Fri alle røde dager og helger og stort sett ferdig kl. 15.00 hver dag. I tillegg er jeg usikker på om jeg ønsker å arbeide innenfor dette området på heltid. Har det i dag som en del av mine arbeidsoppgaver. Det vil ikke være de store kostnadene ved å starte opp eget selskap. Det er kostnaden for ENK, pc og telefon i all hovedsak, så risikoen for tap er minimal. Jeg tenker også at selv om jeg skal spesialisere meg innenfor ett felt, så har jeg jo mye kompetanse og kan leies inn til andre oppgaver i perioder. Hadde du gått for dette om du hadde en god ide? Anonymkode: 07e44...d87 Så lenge du er klar for å være på jobb 24/7 og har pågangsmot så kan det gå bra. Viktig å sette seg inn i hva du gjør med regnskap og utgifter ift dette samt fakturering også. Satset selv en gang, mot alle odds. Kan jeg klare det så kan alle klare det 😊 Anonymkode: 17864...2d4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #8 Skrevet 11. mai 2018 På 10.5.2018 den 9.22, AnonymBruker skrev: Du kommer jo til å styre arbeidsdagen selv om du skal leies inn også. Og er du sikker på at det virkelig er et marked for dette vil du ikke gå arbeidsledig. Hva med å jobbe 50% der du er nå og ellers leie deg ut? Anonymkode: 17e9b...b0f Det er ikke alle steder som godtar å ha konkurranse ansatt hos seg. Anonymkode: 17864...2d4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå