AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Trenger råd angående en nabo som jeg bor vedsiden av i vertikaldelt tomannsbolig. Han inviterer meg stadig inn på en øl. Jeg klarer aldri og si nei, og sliter virkelig med å sette foten ned og si nei. Er en hyggelig person, men det begynner å gå ut over min mentale helse. Håper på noen gode tips. Anonymkode: 30df1...664
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #2 Skrevet 9. mai 2018 Du må nesten bare klare å si nei. "Det passer ikke i kveld, - skal se fotball, bake brød, ta en dusj er så svett, må male et bord, ..." Er det ikke noe du kan si som unnskyldning da? Si at du er bedt bort eller får besøk... Ser han at du ikke får besøk, så sier du at det kom noe i veien osv osv Anonymkode: 98058...cad 3
visp Skrevet 9. mai 2018 #3 Skrevet 9. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger råd angående en nabo som jeg bor vedsiden av i vertikaldelt tomannsbolig. Han inviterer meg stadig inn på en øl. Jeg klarer aldri og si nei, og sliter virkelig med å sette foten ned og si nei. Er en hyggelig person, men det begynner å gå ut over min mentale helse. Håper på noen gode tips. Anonymkode: 30df1...664 Jeg har vel bl.a. sagt: "Jeg må nok takke nei, er ikke så veldig sosial av meg".
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må nesten bare klare å si nei. "Det passer ikke i kveld, - skal se fotball, bake brød, ta en dusj er så svett, må male et bord, ..." Er det ikke noe du kan si som unnskyldning da? Si at du er bedt bort eller får besøk... Ser han at du ikke får besøk, så sier du at det kom noe i veien osv osv Anonymkode: 98058...cad Kan prøve dette kanskje.. Anonymkode: 30df1...664
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #5 Skrevet 9. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger råd angående en nabo som jeg bor vedsiden av i vertikaldelt tomannsbolig. Han inviterer meg stadig inn på en øl. Jeg klarer aldri og si nei, og sliter virkelig med å sette foten ned og si nei. Er en hyggelig person, men det begynner å gå ut over min mentale helse. Håper på noen gode tips. Anonymkode: 30df1...664 Neitakk, jeg er langtidsgravid, får du svare neste gang. Langtidsgravid = et "tenkt" svangerskap som kan vare til du blir gravid eller når overgangsalderen. Anonymkode: 5ed17...75c 3
nordlending Skrevet 9. mai 2018 #6 Skrevet 9. mai 2018 Du må jo bare si at det ikke passer! Naboen prøver jo sikkert bare å skaffe seg nye bekjentskaper, og ønsker et godt naboforhold. Tviler på at vedkommende tror det er slitsomt for andre at de blir invitert. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 Endel gode råd her. Takk for det ts Anonymkode: 30df1...664
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #8 Skrevet 9. mai 2018 Men når du fortsetter å si ja vil jo han fortsette å invitere. Det er bare å si at det ikke passer. Ikke verre enn det. Anonymkode: b16fc...014 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #9 Skrevet 10. mai 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Men når du fortsetter å si ja vil jo han fortsette å invitere. Det er bare å si at det ikke passer. Ikke verre enn det. Anonymkode: b16fc...014 Det er vanskelig å si nei synes jeg. Vet ikke hvorfor.. Ts Anonymkode: 30df1...664
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #10 Skrevet 10. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vanskelig å si nei synes jeg. Vet ikke hvorfor.. Ts Anonymkode: 30df1...664 Har du problemer med å sette grenser for andre mennesker i andre settinger også? Eller er dette en type personlighet som tvinner deg rundt lillefingeren? I så fall er det en personlighet du bør holde deg milevis unna. Anonymkode: 5ed17...75c 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #11 Skrevet 10. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du problemer med å sette grenser for andre mennesker i andre settinger også? Eller er dette en type personlighet som tvinner deg rundt lillefingeren? I så fall er det en personlighet du bør holde deg milevis unna. Anonymkode: 5ed17...75c Ja, jeg blir liksom dradd mot han. Men alkoholen forsterker jo alle følelser også. Håper fornuften seirer hos meg snart. Ts Anonymkode: 30df1...664
FactsOverFeelings Skrevet 10. mai 2018 #12 Skrevet 10. mai 2018 "Nei takk, jeg har ikke lyst" Har null forståelse for at disse ordene på noen som helst måte kan være vanskelige å si.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #13 Skrevet 10. mai 2018 Akkurat nå, FactsOverFeelings skrev: "Nei takk, jeg har ikke lyst" Har null forståelse for at disse ordene på noen som helst måte kan være vanskelige å si. Men ts har det, som du ser. Anonymkode: 203ef...ba5
FactsOverFeelings Skrevet 10. mai 2018 #14 Skrevet 10. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men ts har det, som du ser. Anonymkode: 203ef...ba5 Da bør man oppsøke psykolog, for da har man store problemer.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #15 Skrevet 10. mai 2018 Ja, jeg har lyst. Men det som er vanskelig er at jeg egentlig vil ha et kjærlighetsforhold tror jeg. Men så blir det liksom alltid alkoholen og praten som er i fokus. Ts Anonymkode: 30df1...664
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #16 Skrevet 10. mai 2018 1 minutt siden, FactsOverFeelings skrev: Da bør man oppsøke psykolog, for da har man store problemer. Ikke ofte jeg gir deg en like, siden du stort sett er frekk og ufin i alle tråder, men i dag fikk du en av meg Klarer man ikke si nei, så står man i fare for å bli utnyttet på det groveste. Kjenner en sånn jeg også, hun ligger med menn for hun tør ikke si nei. Selv om hun syns de er ekle. Det er jo helt sykt! Til deg ts, bare si det passer ikke. Om naboen spør når det passer, sier du vet ikke. Også går du. Anonymkode: 2ec2b...ad3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #17 Skrevet 10. mai 2018 Viktig å klare å si nei når naboen ikke klarer å sette grenser. Må bli ekspert på dette området hehe Ts Anonymkode: 30df1...664
Atea Skrevet 10. mai 2018 #18 Skrevet 10. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Viktig å klare å si nei når naboen ikke klarer å sette grenser. Må bli ekspert på dette området hehe Ts Anonymkode: 30df1...664 Men du er litt betatt av han? Synes du skrev det. Si nei noen ganger, spill litt kostbar eller for å si det sånn, det er ikke sunt å drikke øl daglig. Ikke fortell det til han. Bare si at det ville vært hyggelig, men at det passer ikke og dere kan ta det en annen dag. Du kan jo også spørre om han blir med på kino for eksempel? Da viser du at du er interessert uten å si det høyt. Han er kanskje like interessert som deg, men dette handler vel om å bli kjent fasen. Husker den gangen jeg bodde i en firemannsbolig. Den nokså nyskilte ungkaren i etasjen under meg fant seg en pen kjæreste. Det var sommer, det var fint vær. Det virket som de drakk og hadde sex hver kveld, den høye musikken var verst. Begge jobbet, men hadde ferie. De roet seg betraktelig ned med høy musikk etter noen uker. Den samme plata om og om igjen, deres yndlingslåt. Jeg var overbærende, men det hendte jeg dunket i gulvet. Det samme gjorde han de gangene jeg (vi) spilte høy musikk litt for sent. En hyggelig nabo, kunne låne talgelys og kaffe og var på hils.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #19 Skrevet 10. mai 2018 23 minutter siden, Atea skrev: Men du er litt betatt av han? Synes du skrev det. Si nei noen ganger, spill litt kostbar eller for å si det sånn, det er ikke sunt å drikke øl daglig. Ikke fortell det til han. Bare si at det ville vært hyggelig, men at det passer ikke og dere kan ta det en annen dag. Du kan jo også spørre om han blir med på kino for eksempel? Da viser du at du er interessert uten å si det høyt. Han er kanskje like interessert som deg, men dette handler vel om å bli kjent fasen. Husker den gangen jeg bodde i en firemannsbolig. Den nokså nyskilte ungkaren i etasjen under meg fant seg en pen kjæreste. Det var sommer, det var fint vær. Det virket som de drakk og hadde sex hver kveld, den høye musikken var verst. Begge jobbet, men hadde ferie. De roet seg betraktelig ned med høy musikk etter noen uker. Den samme plata om og om igjen, deres yndlingslåt. Jeg var overbærende, men det hendte jeg dunket i gulvet. Det samme gjorde han de gangene jeg (vi) spilte høy musikk litt for sent. En hyggelig nabo, kunne låne talgelys og kaffe og var på hils. Ja er vel litt forelska. Men det blir samtidig for komplisert. Han er alkoholiker og endel eldre enn meg. Pen mann. Men det blir aldri tid til oss. Alkoholen er i fokus. Et forhold kan ikke bygges i alkoholrus ts Anonymkode: 30df1...664 1
Atea Skrevet 10. mai 2018 #20 Skrevet 10. mai 2018 17 minutter siden, AnonymBruker said: Ja er vel litt forelska. Men det blir samtidig for komplisert. Han er alkoholiker og endel eldre enn meg. Pen mann. Men det blir aldri tid til oss. Alkoholen er i fokus. Et forhold kan ikke bygges i alkoholrus ts Anonymkode: 30df1...664 Det var det jeg trodde. Da bør du holde avstand til han. Men i mange tilfeller drikkes det mer i starten av et forhold. Som min nabo, som man kunne mistenke at både han og hun var alkoholikere. Men begge jobbet, hun var sykepleier, husker ikke yrket hans. De roet seg ned. Man kunne bli glad av dem, musikken, hakk i plata, sex-lydene, latteren, men også irritert. På en måte virker det som om du allerede er hekta, både på han og kanskje litt på alkoholen? Pass på deg selv nå fremover. Få han litt på avstand. Siden dere snakker om alt og det meste ville jeg kanskje bare sagt det rett ut, at dette aldri kan gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå