Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må visst dit, pga jobb. Vet det ikke er så trygt som kvinne i Egypt, men er det noe moro jeg kan finne på mens jeg er der? Shopping, f.eks eller severdigheter. Pyramidene, er det i nærheten? Burde jeg leie meg en bodyguard? 

Anonymkode: 635ed...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pyramidene bør du se. De er absolutt verdt det. De er større enn du tror. 

Men det er mange år siden jeg var der, og jeg reiste med en gruppe, hvor alt var ordnet. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, stan skrev:

Pyramidene bør du se. De er absolutt verdt det. De er større enn du tror. 

Men det er mange år siden jeg var der, og jeg reiste med en gruppe, hvor alt var ordnet. 

Ok, det er i nærheten eller? Jeg vil også reise med en gruppe. Er redd for å bli voldtatt, skjedde nesten med ei venninne av meg. Kan høre med jobben der nede om de vet om noe, vet det bor flere nordmenn der :) 

Anonymkode: 635ed...369

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri reist til Egypt, og iallefall ikle alene som kvinne, dessverre. Hvis du har mulighet til å leie en livvakt, gjør det, om ikke annet for å slippe alle påtrengende mennene der. 

Anonymkode: 1e61f...e9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Museet!!! Det Egyptiske museet i Kairo. Der slipper du unna alle selgerne og de som skal ha deg til å ri på kamel og ta bilde av deg også. Museet er enormt, og det er umulig å få noe bilde av det med det jeg googler opp, men her er noen gjenstander:

Image result for tutankhamun egyptian museum cairo

Related image

Image result for tutankhamun shrine

Anonymkode: 8f4ee...88b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener, umulig å danne seg noe bilde av hva det faktisk inneholder.

AnonymBruker
Skrevet

Her er en video også verdt å få med seg om du vil se museet. Han snakker om tapt eldgammel teknologi som man kan finne indikasjoner på på gjenstandene. Når han sier "pre-dynastic" mener han de som kom før de faraoene vi kjenner til som Tutankhamon, Akhnaton, Kheops etc. De største pyramidene og de mest slående statuene kommer nok fra en æra før det. Om du går rundt i museet vil du legge merke til at noe er utrolig forseggjort og nesten umulig å forklare hvordan de har fått det til, mens andre ting er "grovere" og ikke fullt så fantastisk. Det er det førstnevnte som antagelig er elsdst og definitivt mest mystisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri dra alene kvinne ut på egen hånd. Skal du til pyramidene, så sørg for å delta på en organisert tur i et reisefølge. Egyptiske museum: absolutt verdt et besøk!

Anonymkode: 8795c...a3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre har noe dramatisk skjedd med Egypt. Folkene der er ikke så hyggelige lenger før uroen endret landet. De er mer desperate og fiendeinnstillt. En venninne (som kan arabisk) og jeg tenkte vi skulle bare gå gjennom en handlegate i Kairo og da fikk vi slengt kommentarer som horer, om vi var kåte osv. Ikke noe hyggelig. Aldri opplevd noe liknende noen steder. 

Anonymkode: 02736...3ac

• Liker 3
Skrevet

Har kun vært å sett pyramidene. Har vært fra Alexandria i Nord, gjennom Kairo og ned Til Hurghada. Var der i 2 mnd, og var aldri utrygg. 

Man blir mast på ja, men farlig? Tviler.. 

Gå ikke ut alene sent på kvelden, ved mørke smug, men det er common sense. God tur! 

Kairo er en ENORM by :)

Skrevet

Dersom du reiser må du se museet, pyramidene, og gamlebyen! 

• Liker 1
Skrevet
On 10.5.2018 at 4:03 AM, AnonymBruker said:

Museet!!! Det Egyptiske museet i Kairo. Der slipper du unna alle selgerne og de som skal ha deg til å ri på kamel og ta bilde av deg også. Museet er enormt, og det er umulig å få noe bilde av det med det jeg googler opp, men her er noen gjenstander:

Related image

Image result for tutankhamun shrine

Det Egyptiske Museumet var helt fantastisk.  Kan anbefales på det sterkeste. Jeg brukte en hel dag der i mars. Mange gjenstander som en har sett på bilde er enda mer imponerende når en ser de i virkeligheten.  Noe av det som imponerte mest var mange tusen år gamle hverdagsgjenstander som er forbausende like de vi bruker i våre dager.

Siden du reiser på jobbreise bør du undersøke hvilke policy dere har for å reise rundt på egenhånd. Jeg var også på jobbreise og kunne f.eks. ikke bevege meg utenfor hotellområdet uten godkjenning fra sikkerhetsavdelingen. Skulle jeg noen plass måtte jeg ha lokalt ansatte med meg. Hadde heldigvis en fantastisk kollega som fulgte meg til museumet og viste meg rundt i byen. Var innom de aller fleste halv bydelene i Kairo. Pyramidene så jeg bare på avstand.

Kairo var en opplevelse på mange plan. Sikkerhetssjekker over alt, kaos, søppel, mennesker og ikke minst trafikken. 

AnonymBruker
Skrevet
On 5/10/2018 at 8:14 AM, AnonymBruker said:

Dessverre har noe dramatisk skjedd med Egypt. Folkene der er ikke så hyggelige lenger før uroen endret landet. De er mer desperate og fiendeinnstillt. En venninne (som kan arabisk) og jeg tenkte vi skulle bare gå gjennom en handlegate i Kairo og da fikk vi slengt kommentarer som horer, om vi var kåte osv. Ikke noe hyggelig. Aldri opplevd noe liknende noen steder. 

Anonymkode: 02736...3ac

Ikke for å mistro deg, men med den mengden av troll der er her inne som vil sverte steder som Egypt har jeg vanskelig for å tro på dette. At det kunne skje på kvelden ja, men ser ikke for meg at noe sånt skjer på dagtid i en handlegate i Kairo.

AnonymBruker
Skrevet
På 9.5.2018 den 16.00, AnonymBruker skrev:

Jeg ville aldri reist til Egypt, og iallefall ikle alene som kvinne, dessverre. Hvis du har mulighet til å leie en livvakt, gjør det, om ikke annet for å slippe alle påtrengende mennene der. 

Anonymkode: 1e61f...e9a

Ikke ts, men Egypt virker magisk for meg, en drømm:hjerte: dessverre så tør jeg ikke reise dit ( dame ) men visste ikke det var mulig å leie en livvakt?

Anonymkode: 82e2c...d61

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å mistro deg, men med den mengden av troll der er her inne som vil sverte steder som Egypt har jeg vanskelig for å tro på dette. At det kunne skje på kvelden ja, men ser ikke for meg at noe sånt skjer på dagtid i en handlegate i Kairo.

Har lest om en vestlig dame fra England som regelrett ble drept..men tror hun hadde feile type klær, viste skuldre&skjørt ( selv om det ikke skal være noe drapsgrunn...men de gikk hvertfall amokk.

Anonymkode: 82e2c...d61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...