Gå til innhold

Hvorfor er ørret billigere en laks?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg syns ørret smaker mye mer og bedre enn laks og som en fin bonus: den er også billigere enn laks. Men hvorfor? Er ørret en simplere fisk en laks? 

Anonymkode: bc965...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både laks og ørret er oppdrettsfisk, og man skulle tro at kostnaden for å produsere fisken var den samme.  Derimot er det tydelig at norsk laks markedsføres mye mer enn ørret.  Ergo velger kjøperen laks framfor ørret. Prisen kan økes. 

Jeg foretrekker ørret fordi den er mindre fet og har bedre smak.  Kjøper stykker av mindre fisk, og helst uten skinn. 

Ingen store oppdrettsfisk egner seg å steke hele, verken laks eller ørret.  De er altfor feite. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns også at ørret smaker bedre og har egentlig alltid tenkt på den som bedre, på alle måter. Er bare supert at den er billigere. Er jo blodpriser på laks for tiden. Rema 1000 har jo hatt et kjempebra tilbud på ørret i det siste, nesten halv pris av laks.

Anonymkode: fea21...e7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns også at ørret smaker bedre og har egentlig alltid tenkt på den som bedre, på alle måter. Er bare supert at den er billigere. Er jo blodpriser på laks for tiden. Rema 1000 har jo hatt et kjempebra tilbud på ørret i det siste, nesten halv pris av laks.

Hvilken ørret er det tilbud på? Fryst, fersk? Merke? Hvor mye pr kg?

Anonymkode: cee65...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken ørret er det tilbud på? Fryst, fersk? Merke? Hvor mye pr kg?

Anonymkode: cee65...40d

I det to siste ukene har de hatt fersk, 4stk i pakken. Er vel rema1000 sin egen. Vet ikke om det gjelder denne uken, har ikke vært innom, men 49 kr for en pakke. Står ikke og har heller ikke stått i mattilbuds-appen. Det er irriterende med rema, at du ofte må i butikken for å vite om tilbudene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det to siste ukene har de hatt fersk, 4stk i pakken. Er vel rema1000 sin egen. Vet ikke om det gjelder denne uken, har ikke vært innom, men 49 kr for en pakke. Står ikke og har heller ikke stått i mattilbuds-appen. Det er irriterende med rema, at du ofte må i butikken for å vite om tilbudene. 

Den ørret til rema syntes virkelig ikke jeg var god. Og vi har ørret 1-2 ganger i uken, har alltid spist det. Og alle i familien likte ikke rema sin. 

Vi kjøper enten fersk på meny eller Findus sin.

Anonymkode: c5a5a...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette er jo litt rart, har ikke tenkt over det. Jeg synes også ørret smaker så mye bedre enn laks. Slipper den ekle «fett smaken» laksen har. 

Anonymkode: 1bfce...6fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns den er god.Vi spiser ofte fisk.  Kommer vel litt an på hvordan man tilbereder fisken. Jeg har ofte blitt skuffet av dyre merker også. Og fisk i disk er ikke så fersk som man skal ha det til alltid, det har det jo vært litt skriverier om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det reklameres ofte for Rema i lokalavisen, men det er sjelden tilbudene stemmer overens med tilbudene på nettsiden. Så reklamen for fisk denne uken, men kjører ikke en halvtime for å se om det stemmer.

Men Rema har jo ikke tilbud, bare lave priser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes også at ørret er marginalt bedre enn laks, men synes i grunn ikke det er så stor forskjell. Ørret har finere farge også. En av favorittene mine er ovnsbakt ørret.

Laks synes jeg passer bedre i små slicer når den ikke er varmebehandlet, som i røkelaks eller sushi. Da gjør det ikke noe at det er litt fett. Den blir fort veldig fet og mektig som kokt eller stekt middagsmat. Men laks er vel sikkert en mer ettertraktet vare internasjonalt som gjør at den blir dyrere.

Anonymkode: e8cc2...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes laks er best, saftig og mye smak.

Bestiller man mat ute er ørret alltid dyrest, generelt på butikken også, vet ikke hvor dere handler og om dere sjekker prisene på begge.

Anonymkode: cfb59...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...