AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Vi har akkurat solgt leiligheten vår og kjøpt hus. Hva trenger man sommar ikke trengte i leilighet? Gressklipper, snøfreser? Hva mer? Anonymkode: d02a6...6f7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #3 Skrevet 9. mai 2018 Snøfres trenger dere igrunnen ikke med det første. Ja, kommer vel an på hvor i landet det er selvfølgelig. Anonymkode: 90261...fe7 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 Når man kjøper hus trenger man penger. Når man har kjøpt hus trenger man div verktøy, deriblant høytrykksspyler og malesaker Anonymkode: eb023...45e
Mis(s)Understood Skrevet 9. mai 2018 #5 Skrevet 9. mai 2018 Kommer litt an på hva som følger med huset. Følger det med hage med gressplen så trenger man en gressklipper. Og med gressklipper følger fort for et behov for en kantklipper. Er det hekk i hagen så er ikke veien lang til hekksaks/-klipper. Er det frukttrær så vil neste vår medføre en beskjæring, og da må man ha en god klipper til å beskjære frukttrærne. Rive til å rake løv med, er det singelgang så vil man gjerne ha en singelrive også, for løvriven er ikke egnet til å rake singel med. Så var det tilstanden på huset. Må det byttet noen kledningsbord? Ønsker du å spikre eller vil du ha pistol? Ønsker du pistol så trenger du også kompressor. Men, håper jo ikke du/dere er på det nivået riktig ennå da. Verktøy vil før eller siden trenges.
Saunet Skrevet 10. mai 2018 #7 Skrevet 10. mai 2018 Har du flyttet inn nå eller gjør det i løpet av sommeren trenger du: vannslange, gressklipper(varierer stort i utvalg etter behov), kantklipper og basic hageredskaper som hekkesaks, rive, spade osv. Alt dette ut i fra hvordan hagen din er. Ville ventet med snøfreser. Ta det på sensommeren om du har behov for freser. Snøskuffe er også noe jeg anbefaler, men igjen på sensommeren da det er mye kampanje på vintervarer da. Hagemøbler, grill og lysthus for å nyte sommeren utendørs. Nå vet ikke jeg hvordan det er innendørs hos deg, men ville ha tatt det etter behov og hva som trengs nå på denne tiden av året.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #8 Skrevet 10. mai 2018 Trillebår, rake, spade, hageredskaper (til planting), vannslange (og slangevogn), gressklipper, snøskuffe, hagemøbler, grill. Snøfreser ville jeg ventet med. Det er ikke sikkert dere trenger. Anonymkode: 988c5...4ad
Trolltunge Skrevet 10. mai 2018 #9 Skrevet 10. mai 2018 Man trenger pågangsmot og utholdenhet. Alt annet kan lånes eller skaffes på sikt. 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #10 Skrevet 10. mai 2018 Nytt toalettsete!! Anonymkode: b23f6...88e 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #11 Skrevet 10. mai 2018 Ville flyttet inn og tatt det det derfra. Det er godt mulig forrige eier tilbyr seg å sette igjen noen essensielle ting dere kan starte med hvis dere vil ha dem ol. Ikke sikkert de trenger gressklipper neste sted f.eks. Vent heller, å ta ting etter behov. Anonymkode: b2399...fe7 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #12 Skrevet 11. mai 2018 Penger, som andre sa. Utrolig dyrt med hus. Hageredskaper, det kjøper du etterkvart når behovet melder seg. Men her kan jeg nevne gressklipper, kantklipper og hekksag av de dyrere ting, men også hekksaks, hagesaks, hansker, gressgjødsel, løvetann-trekker, rake, et par spader (en skuff - for snø). Om du ikke vil kjøre bort hageavfall, må du også kjøpe kompostkvern og kompostbinge. Hageslange, sprinkeltupp. Også trenger du hagemøbler, parasoll kanskje, og grill. Inne, kommer det an på hva som må gjøres. Vi måtte bytte både vegger, gulv og alt egentlig, så her kjøpte vi uendelig med utstyr, alt fra dykksag til arbeidslampe, slipemaskin osv. det er dyrt ned hus men samtidig veldig fint med egen hage og litt avstand fra andre, og generelt, med plass å utfolde seg. Anonymkode: 0dc52...784
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. mai 2018 #13 Skrevet 11. mai 2018 Trenger da ikke gressklipper fordi man har hus! Har to mål tomt og et gedigent hus, men har aldri eid en gressklipper. Først når man har plen, trenger man klipper. Hageredskap trenger man om man har hage, ikke ellers. Men høytrykksspyler trengs
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #14 Skrevet 12. mai 2018 Takk for tips folkens, høytrykkspyler og hageslange hadde jeg ikke tenkt på.... Vi trenger snøfreser tror jeg, lang innkjørsel og i Oslo blir det jo gjerne en del snø.... TS Anonymkode: d02a6...6f7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #15 Skrevet 12. mai 2018 Vi måtte også kjøpe en ny postkasse, for den som var der fra før av, var helt rusten. Anonymkode: 0dc52...784
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå