Gå til innhold

Er helt desperat sulten i dag, hva kan være grunnen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger på ca 1600 kcal i ukedagene, men i dag så er jeg helt desperat etter mat og blir ikke mett. Er det bare noen ganger man blir sånn, eller hva kan være grunnen? Måtte ta meg en sjokolade på vei hjem fra jobb, var helt skjelven i kroppen. Har spist mellom-måltider og drukket masse vann også. 

Har ikke trent i dag heller. 

Anonymkode: 1d77d...105

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

PMS? Drukket for lite vann? Kanskje 1600 er for lite for deg over tid?

ps. bruker også bli sånn når det har gått noen dager der jeg har holdt meg til kaloriene, slitsomt! 

Endret av BlendaSensitive
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, BlendaSensitive skrev:

PMS? Drukket for lite vann? Kanskje 1600 er for lite for deg over tid?

Ikke PMS. Muligens drukket for lite.. men 3 måltider + 1 liten smoothie pleier være nok ellers. Jaja, får bare spise mer. 

Skrevet

Min erfaring er at denne ukontrollerbare sulten kommer hvis jeg over en lang periode har ligget i underskudd. Når en holder på å gå ned i vekt så kan det være at det er lurt å ta en pause innimellom. Ikke slik at man går i overskudd, men at man er i balanse i forhold til kcal inn og ut. 

Å spise mer (og sunt) er det eneste som funker for meg når jeg får slik ulvehunger. Hvis jeg prøver å undertrykke det så går jeg på en smell og spiser alt for mye. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får også det innimellom når jeg ligger i underskudd. Spesielt når jeg trener. Ikke spis sjokolade, men lag deg en real porsjon middag med godt balansert næringsinnhold og litt sunt fett, og spis deg god og mett. Da blir kroppen glad og du havner sannsynligvis ikke i overskudd uansett. Jeg liker å spise laks med tilbehor i sånne tilfeller. 

Anonymkode: 63ecf...982

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også sånn av og til. Enkelte dager er jeg bunnløs., og har lyst å spise hele tiden. Andre dager har jeg nesten ikke appetitt. Derfor spiser jeg etter dagsform og holder meg på en stabil vekt. Orker ikke begrense meg når jeg er sulten eller trykke i meg mat når jeg ikke er det. 

Hvorfor appetitten varierer fra dag til dag, fra uke til uke? Aner ikke. "sånn er det bare" 

Anonymkode: 8158f...aa4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenderer til å spise litt lite noen dager, da streiker kroppen etter noen dager og setter inn full sykdomsfølelse og matkraving. Så jeg har helt klart dager der jeg spiser mer enn andre og spiser meg opp igjen. Jeg tenker bare at kroppen ivaretar seg selv og prøver å unngå at jeg mister vekt og tærer på reserver. 

Anonymkode: 9172b...91e

AnonymBruker
Skrevet

Spiser du mye karbohydrater? 

Det kan også være kroppens måte å fortelle deg at du trenger en spesifikk type mat, at du er lav på noe. For eks om du ahr spist for lite proteiner og kroppen din har behov for mer proteiner. Eller at du trenger mer jern. 

Hvorfor spiste du en sjokolade av alle ting, på vei hjem fra jobb? Hvorfor ikke kjøpe noe nøtter eller annet som har næring i seg? Kroppen din skriker etter næring og du spiser næringsløs sjokolade som ikke gir kroppen din det den trenger for å fungere. Når du ligger lavt på kalorier er det enda viktigere å fylle måltidene dine med næringsrik mat slik at du får alle vitaminene og mineralene du trenger

Anonymkode: aa4c6...07a

Gjest Chicchi
Skrevet

Jeg har sånne dager iblant. Jeg kaller dem "bunnløse dager", for det er som om ingenting fester seg i magen min. Jeg vet at de varer bare én, maks to, dager, så jeg gir etter for suget og stapper i meg. For det meste fyller jeg på med brødskiver (grovt brød) med ost, det pleier å hjelpe :) 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser du mye karbohydrater? 

Det kan også være kroppens måte å fortelle deg at du trenger en spesifikk type mat, at du er lav på noe. For eks om du ahr spist for lite proteiner og kroppen din har behov for mer proteiner. Eller at du trenger mer jern. 

Hvorfor spiste du en sjokolade av alle ting, på vei hjem fra jobb? Hvorfor ikke kjøpe noe nøtter eller annet som har næring i seg? Kroppen din skriker etter næring og du spiser næringsløs sjokolade som ikke gir kroppen din det den trenger for å fungere. Når du ligger lavt på kalorier er det enda viktigere å fylle måltidene dine med næringsrik mat slik at du får alle vitaminene og mineralene du trenger

Anonymkode: aa4c6...07a

Nei veldig lite karbohydrater.. går mest i havregryn, frukt, grønnsaker og kylling/fisk. Det var bare sjokolade jeg fikk behov for i går, vet ikke hvorfor. Spiste pastasalat og, men var like sulten. Nå har jeg spist et egg da, det hjalp :) 

AnonymBruker
Skrevet

Gravid ?

Anonymkode: d6df6...97f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også ha det sånn når jeg har levd på lite kcal over noen dager (etter noen uker så går det seg til), men også hvis jeg har fått i meg for lite proteiner og fett. Om jeg har spist mye karbohydrater, så er jeg sulten hele tiden. Så etter en middag med lite karbo, mer proteiner og sunt fett så roer deg seg. 

Uka før mensen er jeg konstant sulten. Og noen medisiner kan gi en skikkelig ulvehunger. 

Anonymkode: 8fad0...fe5

Skrevet

trent hard? Til dømes kan styrketrening øke appetitten

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei veldig lite karbohydrater.. går mest i havregryn, frukt, grønnsaker og kylling/fisk. Det var bare sjokolade jeg fikk behov for i går, vet ikke hvorfor. Spiste pastasalat og, men var like sulten. Nå har jeg spist et egg da, det hjalp :) 

Nå er havregryn, frukt, grønnsaker og pasta karbohydrater. 

Det er antagelig bare kroppen din som sier fra at den trenger litt ekstra. Det har ofte med hvor i syklusen du er, du er mer sulten fra eggløsning til mens enn fra 1 dag av mens til eggløsning. Når man ligger i underskudd vil alltid de bunnløse dagene komme innimellom, gi etter (men spis sunt) det hender man får en fin boost i vektnedgangen av det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bendelorm eller andre parasitter?

Anonymkode: c4582...199

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...