Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to forskjellige jobber innenfor samme kommune. Sykehjem og bolig. Hvis jeg bruker egenmelding på sykehjemmet, kan jeg ta bruke ny egenmelding på boligen uka etter? Summeres fraværet fra disse to jobbene seg sammen, eller er de separat? Litt vanskelig å forklare.. 

Og kan sjefen på boligen se hvor mye/lite fravær jeg har fra sykehjemmet og omvendt?

Hadde en samtale med en kollega om dette i dag, så lurer på hva som stemmer da vi var litt uenige :) 

Anonymkode: dd1f1...5ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er samme arbeidsgiver (kommune X) skal det egentlig ses under ett, men ser ikke bort ifra at du slipper unna med det siden det ikke er sikkert de har full kontroll på tvers. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En sykemelding(og egenmelding) gjelder per arbeidsforhold. Så da blir spørsmålet hva skiller arbeidsforholdene dine? Har du forskjellige sjefer i arbeidsforholdene? Har arbeidsgiverne ulik organisasjonsnummer?

At de begge tilhører kommunen er ikke avgjørende. Det blir det samme som om du har en jobb i statlige tolletaten og polarinstituttet, det er helt forskjellige arbeidsgivere. 

Anonymkode: 81ad1...7d5

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En sykemelding(og egenmelding) gjelder per arbeidsforhold. Så da blir spørsmålet hva skiller arbeidsforholdene dine? Har du forskjellige sjefer i arbeidsforholdene? Har arbeidsgiverne ulik organisasjonsnummer?

At de begge tilhører kommunen er ikke avgjørende. Det blir det samme som om du har en jobb i statlige tolletaten og polarinstituttet, det er helt forskjellige arbeidsgivere. 

Anonymkode: 81ad1...7d5

Kommunen er en og samme arbeidsgiver. 

Anonymkode: d4aba...0e5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i kommunen. Vi registrerer eget fravær i agresso. Jeg skulle jo tro om jeg hadde to arbeidsplasser, så hadde jeg allikevel bare en pålogging dit, altså fraværet blir samkjørt.

Men jeg vet ikke. 

Anonymkode: 3bee4...1b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...