AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Jeg er snart ferdig med min master i økonomi og søker jobb. Jeg ser at det er sannsynlig at jeg kan få meg jobb som regnskapsfører. Men vet ikke helt om jeg vil dette. Jeg har noen venninner av meg som jobber som regnskapsførere og de tjener rundt 500.000 kroner etter å jobbet mellom alt fra 150-300 timer overtid, mens jeg har en venninne som jobber i staten og tjener 450.000 uten å jobbe noe overtid. Hun har ikke overtid i det hele tatt. Jeg er veldig glad i fritid og vet derfor ikke om jeg ville tatt en jobb i det private overfor en jobb i det offentlige om jeg kunne velge mellom de to. Jeg ønsker egentlig en fin balanse mellom jobb og fritid. Er det noen regnskapsførere eller personer med økonomisk utdannelse som har erfaring med å jobbe i det private/offentlige? Anonymkode: 25a25...fec 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #2 Skrevet 9. mai 2018 TS her. Glemte selvfølgelig å skrive revisor kan kanskje være aktuelt, men de som jobber for Deloite, PWC og BDO har vel gjerne flere hundre timer overtid de også. Men man kan kanskje ikke være så kresen i starten av sin karriere. Anonymkode: 25a25...fec
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 15 minutter siden, Nalla said: Jeg jobber i byrå TS her. Hvordan er det å jobbe i byrå? Behøver du å ha bil i jobben din? Jobber du mye overtid? Tør jeg spørre hvor høy lønn du startet med? Anonymkode: 25a25...fec
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #5 Skrevet 9. mai 2018 Jeg jobber i regnskapsbyrå, tjener ca 700.000,- i året, jobber ikke overtid da jeg er alenemor for 2 små barn. Jobbet der i 11 år. Da jeg startet var jeg nyutdannet og hadde 400.000 i året. Anonymkode: 257fe...aff
Nalla Skrevet 9. mai 2018 #6 Skrevet 9. mai 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Hvordan er det å jobbe i byrå? Behøver du å ha bil i jobben din? Jobber du mye overtid? Tør jeg spørre hvor høy lønn du startet med? Anonymkode: 25a25...fec Jeg trives godt med det, hektisk men veldig lærerikt, utfordrende og spennende! Ytterst sjeldent jeg har behov for bil, men det kommer jo an på kundene dine, kollektivtilbudet og hvor du bor i forhold til jobben. Når vi nærmer oss frister så blir det for litt ekstra, men vi har da mulighet til å avspasere i roligere perioder. Jeg startet på ca. 375.000,- i grunnlønn for ca 7-8 år siden med bachelor innen regnskap.
Gjest nediugennivK Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 Hei, jeg jobber og i byrå, som regnskapsmedarbeider i dag, skal ta utdanning til høsten. I denne bransjen kan du forvente deg et lass med overtid perioden januar-mai(så fort du er autorisert og tar årsoppgjør), litt i juni, og ferie i store deler av juli. Veldig typisk med en del avspasering på høsten også. Vet at nyutdannede ansatt hos oss i fjor høst ligger på ca. 400k. Dette stiger med årene og når de blir autoriserte.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #8 Skrevet 10. mai 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg jobber i regnskapsbyrå, tjener ca 700.000,- i året, jobber ikke overtid da jeg er alenemor for 2 små barn. Jobbet der i 11 år. Da jeg startet var jeg nyutdannet og hadde 400.000 i året. Anonymkode: 257fe...aff TS her. Høres bra ut. Jeg er ikke så opptatt av lønn. Jeg er mer opptatt av å finne en jobb der jeg kan ha en god balanse mellom jobb og fritid, samt at jeg ikke skal utelukke at jeg etter hvert kan stifte familie. Ønsker en jobb der jeg kan ha tid til familien også. 14 hours ago, Nalla said: Jeg trives godt med det, hektisk men veldig lærerikt, utfordrende og spennende! Ytterst sjeldent jeg har behov for bil, men det kommer jo an på kundene dine, kollektivtilbudet og hvor du bor i forhold til jobben. Når vi nærmer oss frister så blir det for litt ekstra, men vi har da mulighet til å avspasere i roligere perioder. Jeg startet på ca. 375.000,- i grunnlønn for ca 7-8 år siden med bachelor innen regnskap. Så bra. 14 hours ago, nediugennivK said: Hei, jeg jobber og i byrå, som regnskapsmedarbeider i dag, skal ta utdanning til høsten. I denne bransjen kan du forvente deg et lass med overtid perioden januar-mai(så fort du er autorisert og tar årsoppgjør), litt i juni, og ferie i store deler av juli. Veldig typisk med en del avspasering på høsten også. Vet at nyutdannede ansatt hos oss i fjor høst ligger på ca. 400k. Dette stiger med årene og når de blir autoriserte. Om man kan forvente mye overtid er det vel sikkert mange som slutter der når de får familie? Anonymkode: 25a25...fec
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #9 Skrevet 10. mai 2018 Veldig fleksibel jobb, men mye å gjøre fra januar til juni. Du kan lette dette ved å følge opp kunder godt gjennom året. Jeg jobber ikke mye overtid, men i denne perioden blir det litt. Har muligheter for hjemmekontor eller så svipper jeg innom jobben for 2-3 timer på en lørdag. Vi kan velge å ta ut timene i penger eller avspasering. Jobber med flere småbarnsmødre. Anonymkode: 05b52...d15
Leifern Skrevet 10. mai 2018 #10 Skrevet 10. mai 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er snart ferdig med min master i økonomi og søker jobb. Jeg ser at det er sannsynlig at jeg kan få meg jobb som regnskapsfører. Men vet ikke helt om jeg vil dette. Jeg har noen venninner av meg som jobber som regnskapsførere og de tjener rundt 500.000 kroner etter å jobbet mellom alt fra 150-300 timer overtid, mens jeg har en venninne som jobber i staten og tjener 450.000 uten å jobbe noe overtid. Hun har ikke overtid i det hele tatt. Jeg er veldig glad i fritid og vet derfor ikke om jeg ville tatt en jobb i det private overfor en jobb i det offentlige om jeg kunne velge mellom de to. Jeg ønsker egentlig en fin balanse mellom jobb og fritid. Er det noen regnskapsførere eller personer med økonomisk utdannelse som har erfaring med å jobbe i det private/offentlige? Anonymkode: 25a25...fec Høres lavt ut. Om man jobber 300 timer overtid må man ligge på rundt 400.000 i grunnlønn, for å kun komme opp i 500.000. Det finnes nok arbeidsgivere som er villige til å betale mer for dyktige regnskapsførere. Kommer selvsagt an på hva man gjør, om det er mye manuelle rutineoppgaver, eller om det er noe som krever høy kompetanse og tankekraft. Der jeg jobber er det mange innen regnskap som ikke har så mye overtid, men noen med mer ansvar som har det, men som da tjener vesentlg mer enn det du skisserer her også.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #11 Skrevet 10. mai 2018 Jeg er nyutdannet og har 440.000 i grunnlønn. I det offentlige er det vel mindre overtid. Men også mindre flexibelt tror jeg Anonymkode: ab0f4...315
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #12 Skrevet 10. mai 2018 Dette er med bachelor i regnskap Anonymkode: ab0f4...315
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #13 Skrevet 21. mai 2018 On 5/9/2018 at 10:48 PM, nediugennivK said: Hei, jeg jobber og i byrå, som regnskapsmedarbeider i dag, skal ta utdanning til høsten. I denne bransjen kan du forvente deg et lass med overtid perioden januar-mai(så fort du er autorisert og tar årsoppgjør), litt i juni, og ferie i store deler av juli. Veldig typisk med en del avspasering på høsten også. Vet at nyutdannede ansatt hos oss i fjor høst ligger på ca. 400k. Dette stiger med årene og når de blir autoriserte. Ikke meningen å hijacke tråden, men du som jobber som regnskapsmedarbeider, ca hva gjør du på jobb? Jeg er ferdig regnskapsmedarbeider nå om en mnds tid og føler studiet har gått helt ok, men usikker på om jeg "er god nok" til å jobbe med det.. Anonymkode: 41228...9e8
Gjest nediugennivK Skrevet 22. mai 2018 #14 Skrevet 22. mai 2018 På 21.5.2018 den 17.45, AnonymBruker skrev: Ikke meningen å hijacke tråden, men du som jobber som regnskapsmedarbeider, ca hva gjør du på jobb? Jeg er ferdig regnskapsmedarbeider nå om en mnds tid og føler studiet har gått helt ok, men usikker på om jeg "er god nok" til å jobbe med det.. Anonymkode: 41228...9e8 Har jo totalansvaret for kunden. Fra bilagene er mottatt til MVA meldingen er levert hver 2. mnd og årsoppgjøret er avstemt på slutten av året. Er det noe jeg lurer på tar jeg det med kundeansvarlig, en kollega som er autorisert regnskapsfører. Tar skole så jeg kan bli autorisert selv, evt bli revisor. Lurer du på noe mer i detalj kan du sende en PM
exlybris Skrevet 2. februar 2019 #15 Skrevet 2. februar 2019 Hva er muligheten for å få en praksis i en regnskapskontor, når man har studier i regnskap fra utlandet ? både på videregående skole, og økonomi på høyskole. Er selv på en regnskapsmedarbeiderkurs i en fagskole her i Norge, og er ikke sikkert om jeg kan få en praksis eller jobb, særlig fordi min Norskspråk er ikke perfekt, og man må snakker mye med kunder? snakker 3 språken til, men er det noen fordeler med det i regnskap? Arrr livet er så vanskelig :))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå