Gå til innhold

Har aktviteten på Kvinneguiden går kraftig ned i det siste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker sånn.

Anonymkode: 35211...141

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg også lurt på. Tror det skyldes blant annet at forumet er tregt, mye bugs og feilmeldinger. Men tror ikke det er hele forklaringen. Lurer på hvor folk er blitt av.

Anonymkode: be440...b60

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forumet er nede, i tide og utide. 

Modereringen i en rekke tråder er lik null. Selv om det blir rapportert både anonymbruker hets, trollebeskyldninger og verre ting. 

Det er en evig reprise på tråder som hva synes du om navnet...? Sikkert 15 - 20 ulike tråder. Ingen gidder bruke den store navnetråden. 

Det florerer også med tråder om kredittkrøll. I tillegg til fjortistråder, tulletråder der det lett skinner igjennom at ts ikke har snurring på hvordan ting i den virkelige verden fungerer. En laaang tråd med bare tull står umoderert og har gjort det i flere døgn. 

Hva forventer du at folk skal gidde å holde på med? Nivået hos folk her inne fremstår tidvis så lavt at de ikke kan annet enn å gjøre seg så uvitende. 

Nrukerne avgjør hvordan forumet skal leve og overleve. Så gå ut og gjør noe fremfor å klage. 

Takk for anledningen til å øse ut noen liter med frustrasjon. Enda til som ab. Slik at noen kan få mer grunn til å sukke over abfrekket og så videre.  .

Anonymkode: 1199f...6dc

• Liker 10
Skrevet

Forumet var jo borte fra kvinneguiden sin side en stund og. Måtte Google opp forum for å komme inn. Nå har de ordnet en ny måte å komme inn i forum på :) 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forumet er nede, i tide og utide. 

Modereringen i en rekke tråder er lik null. Selv om det blir rapportert både anonymbruker hets, trollebeskyldninger og verre ting. 

Det er en evig reprise på tråder som hva synes du om navnet...? Sikkert 15 - 20 ulike tråder. Ingen gidder bruke den store navnetråden. <snip>

Disse punktene føler jeg er de viktigste. Det er generelt mye reprise, mange intetsigende tråder - som telletrådene. Disse kan man jo ikke fjerne fra feeden, så det å skulle sile ut interessante tråder blir en liten konsentrasjonsprøve.

Modereringen synes jeg som regel er tafatt, og jeg spør meg stadig om det egentlig er noen vits å rapportere innlegg. På dette punktet tror jeg det er mye oppbygd frustrasjon blant de som ønsker å ha et seriøst og «skikkelig» forum. Jeg har vurdert å drøfte dette temaet, men har vel egentlig allerede gitt opp.

Driftsproblemer har det vært endel av i det siste, men jeg regner med at dette er noe forbigående.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Lord Friendzone skrev:

Disse punktene føler jeg er de viktigste. Det er generelt mye reprise, mange intetsigende tråder - som telletrådene. Disse kan man jo ikke fjerne fra feeden, så det å skulle sile ut interessante tråder blir en liten konsentrasjonsprøve.

Modereringen synes jeg som regel er tafatt, og jeg spør meg stadig om det egentlig er noen vits å rapportere innlegg. På dette punktet tror jeg det er mye oppbygd frustrasjon blant de som ønsker å ha et seriøst og «skikkelig» forum. Jeg har vurdert å drøfte dette temaet, men har vel egentlig allerede gitt opp.

Driftsproblemer har det vært endel av i det siste, men jeg regner med at dette er noe forbigående.

Telletrådene er ikke til ulempe eller skade for noen. De roet seg betraktelig ned etter at telletråder med @  bruker navn tagging? ble spamming der det var om å gjøre å få likes for å telle videre. 

I morsetning til enkelte ( noen høyst få andre) så er der betrsktelig flere som holder seg unna sosial prat delen av forumet etter at ab funksjonen forsvant der inne. Logikken med å være anonym i telletråder men ikke kunne være ab på sosisl prat den klarer ikke jeg å fatte. Det blir som når man søker etter nye moderatorer og poengterer i utlysningsteksten at man må passe sammen på privaten fordi moderatorene har sosiale sammenkomster. Er det da venner eller moderatorer forumet tidligere har søkt etter? 

Moeratorene er ikke tregere eller raskere enn lederne og den kompetansen moderatorene og lederne besitter og har. Det hsndler om hvem man ansetter.  

Endringer skjer tregt, veldig tregt. Tulletråder blir stående fordi de virker seriøse på umodne moderatorer, uten kunnskap på området trådene omhandler. Jeg går ut igjen av tråder der jeg nå ser at kart og kompass ikke stemmer. Forholdet er verken fysisk eller etter boka mulig. 

Folk leser heller ikke, får ikke med seg poeng, når neste mann kommer og svarer så skjeller de første taler ut fordi personen uttaler segmom noe hovedinnholdet ikke inneholder info om. Så fortsetter de selv å uttale seg om ting som absolutt ikke står i hi. Meste taler kommer inn i tråder. Gir den taleren som har uttalt segmom forhold dom ikke står i tråden kreditt for innhold og meninger, fortsetter med skryt av personens observante lesning (av ting som ikke står i hi i tråden). Ber alle andre om å gå og legge seg, og at ab bør pelle seg ut av tråden. 

Så har vi alle vondt i øret, penis meg her og der trådene, uføretrygd og ung uføretrygd og Husbanklån trådene i en evig runddans. 

En evig kvern med reprise. Nå får vi vel snart en ny tråd med når tid uføretrygden kommer i forhold til 17. Mai? Er det skattetid, så kommer det 20 tråder i tilknytning til skatt og skattemelding. En samletråd for peniser, uføretrygd, skattespørsmål i tilknytning til skattemeldingen, husbanklån og andre reprisetema, er det for mye å be om?

Og enda en bønn, flytt konsekvent alle navnespørsmålstråder av ny dato konsekvent inn i den store navnetråden, alle nye tesstrimmelspørsmål inn i eggløsningstesttråden m.m. Når ting er konsekvente en periode, så forstår kanskje de med daglig ørten tråden om hva synes du om Saga, Mari, Margrethe, Per og Pål at de må bruke samletrådene for den typen spørsmål. 

Lær en ting av telletrådene. Der teller de i samme tråden i årevis. Det er en positiv ting med telletråder. 

Så har du dagbøkene. Der er det fritt frem for alt og alle. En gang har jeg vært med på at en dagbok ble stengt etter omfattende moderering. Ellers så bryr ingen seg uansett hvem eller hva som skrives. 

En ting mange steder har er brukerutvalg. Å etterlyse det på forumet her blir vel å stange hodet i veggen. Fordi forumet er nesten som i en religiøs sekt der ting alltid har vært slik og da fortsetter vi slik inntil videre. Brukere i et brukerutvalg ville heller neppe kunne representere alle lag av brukerne på forumet.  

Blir vel både lyst i band, satt munnkurv på og utestengt etter denne utblåsningen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi endel er gått over til jodel for å hetse videre der.

Anonymkode: cc4ca...354

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en del har valgt å hoppe over til for eksempel Diskusjon.no eller VGD ettersom Kvinneguiden ikke fungerer ordentlig. 

Anonymkode: 4ba48...625

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk er kanskje mer ute i solen? Jeg har vært mye utendørs i det siste iallfall

Anonymkode: a65ff...b88

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

En evig kvern med reprise. Nå får vi vel snart en ny tråd med når tid uføretrygden kommer i forhold til 17. Mai? Er det skattetid, så kommer det 20 tråder i tilknytning til skatt og skattemelding. En samletråd for peniser, uføretrygd, skattespørsmål i tilknytning til skattemeldingen, husbanklån og andre reprisetema, er det for mye å be om?

Akkurat de med "får jeg trygd til dato x" er troll som forsøker gjøre et meme av. Det begynte for en stund siden der noen klagde på at uføre spurte om når pengene kom og gjorde dette til en sak der ingen uføre i hele Norge hadde kontroll på pengene sine og det ble en absurd diskusjon ut av det. Noen dager etterpå dukket den første "får jeg penger til dato x" opp, etter det har jeg sett den tråden med ulike datoer et par ganger. Ganske sikker på at det er et troll som lager dem hver gang

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange av de gamle, morsomme brukerne er forsvunnet eller så poster de en gang i halvåret. Morsomme innlegg blir moderert bort og trolleinnlegg får stå, så jeg forstår hvorfor men det er trist syns jeg. Jeg pleide å få meg minst en skikkelig god latter om dagen her på KG men nå er alt enten blodseriøst eller trolling :(

Anonymkode: f2d89...849

• Liker 7
Skrevet

Når folk flest er snowflakes og ikke tåler noen ting, sladrer til moderator og får ting slettet er det ikke rart det blir stille her. De fleste av dere hadde ikke overlevd Usenet på 90-tallet. Der gikk for for seg der. For en tid!

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, xx skrev:

Når folk flest er snowflakes og ikke tåler noen ting, sladrer til moderator og får ting slettet er det ikke rart det blir stille her.

For min del er problemet at man rapporterer opplagte tulleinnlegg og klare regelbrudd, uten at det skjer noen verdens ting...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, xx skrev:

Når folk flest er snowflakes og ikke tåler noen ting, sladrer til moderator og får ting slettet er det ikke rart det blir stille her. De fleste av dere hadde ikke overlevd Usenet på 90-tallet. Der gikk for for seg der. For en tid!

Hva betyr snowflakes? Aldri hørt det ordet før, utenom vintersesongen.. 

Anonymkode: e7fb5...fd9

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva betyr snowflakes? Aldri hørt det ordet før, utenom vintersesongen.. 

Anonymkode: e7fb5...fd9

Bilderesultat for snowflakes meme

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det er fordi folk har funnet andre medier å ytre seg i; kommentarfeltene på nettavisene, faxebook, jodel, insta osv. 

Anonymkode: fdb05...f5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, xx said:

Tuller du? har du sett miljøet på kg? Det er shitposting, stråmenn og elendig diskutering på hele linja. Om man hadde gitt en faen i å ha gode, saklige diskusjoner på kg uten shitposting hadde ikke forumet vært som det er. Problemet er ikke for hard moderering- det er for salpp moderering. Om målet er bedre kvalitet på forumet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper kvinnehaterne finner seg et annet sted å spy ut dritt. 

Jeg håper kvinner vs menn-tråder dør ut. 

Jeg håper folk kan begynne å svare Ts saklig (men gjerne uenig). Hva er denne greia med å være jævligst mulig mot ts, bare fordi det er Ts? TS er dømt til å bli karakterisert som en sur, fæl,ond, bitter person nesten uansett. Aldri sett noe lignende andre steder. 

Det går nesten ikke an å diskutere noe på aktuelt-forumet saklig. 

Anonymkode: 513be...fac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Tuller du? har du sett miljøet på kg? Det er shitposting, stråmenn og elendig diskutering på hele linja. Om man hadde gitt en faen i å ha gode, saklige diskusjoner på kg uten shitposting hadde ikke forumet vært som det er. Problemet er ikke for hard moderering- det er for salpp moderering. Om målet er bedre kvalitet på forumet. 

Det er lavt nivå på KG, men det kommer rett og slett av at det er så mange dumme brukere der. Kombinert med moderering som med vitende og vilje freder trolling og fjerner innlegg som ikke passer med moderatorenes politiske oppfatninger, får vi et forum som er helt uegnet til diskusjon. Nå ja, "diskusjon" om hva man SYNES om dette og hint personnavn,  det kan en jo ha, da.

Jeg er helt enig med signaturen xx i at det er riktig så idylliske forhold på KG sammenlignet  med Usenet på 90-tallet – politianmeldelser, forekom det ikke selvmord også? Husker ikke så nøye, var ingen helt sentral deltaker. Sikkert litt over kanten i hine hårde dage, men idag på KG – sarte persilleblad som den over her, hun husker månedsgammel fornærmelse med dato og klokkeslett. Ufrivillig humor er også humor!

Anonymkode: b6895...8b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er lavt nivå på KG, men det kommer rett og slett av at det er så mange dumme brukere der. 

Er det fordi det er et kvinneforum? Det er et mye høyere nivå på typiske manneforum som diskusjon.no og vgd.no.

Anonymkode: 35211...141

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...