Gjest BethD Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Hvor lenge kan man "surfe" på den bølgen..? Jeg satte Cytotec piller for 4 uker siden idag,fikk mensen igjen forrige uke,blør litt enda..venter på at EL skal komme slik at vi kan starte igjen..har ingen hCG igjen,ingen rester... Er det litt større sjangs for at det skal klaffe for oss nå,eller er det om man ikke har en mens mellom..?
Kaiaermeg Skrevet 15. mai 2018 #2 Skrevet 15. mai 2018 Jeg er dessverre overbevist om at dette er helt tilfeldig, men det er kanskje fordi jeg hadde negativ erfaring med det. Internett overbeviste meg om at kroppen har graviditetsbevarende hormon i kroppen etter SA/MA/BO og at det derfor ville være kjempeenkelt å bli gravid igjen - rett etterpå. Ingenting skjedde for min del, og jeg er i PP6 nå. Jeg sjekket slimhinnene like etter SA'en, de var tipptopp, og syklusen var regelmessig igjen rett etterpå. Gynekologen sa til meg at det ikke finnes noen sammenheng, og at det er ren tilfeldighet - evt. avhengig av den "grunnleggende fertiliteten" hos vedkommende. Det med å vente en syklus til man starter å prøve på nytt er slik jeg har forstått det for å forsikre seg om at slimhinnene er ok.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #3 Skrevet 15. mai 2018 Jeg fikk nettopp mensen 😫 og er på 4 pp etter en MA. Min gynekolog sa at det kunne ta tid før jeg ble gravid igjen Anonymkode: bd903...600
Gjest BethD Skrevet 15. mai 2018 #4 Skrevet 15. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk nettopp mensen 😫 og er på 4 pp etter en MA. Min gynekolog sa at det kunne ta tid før jeg ble gravid igjen Anonymkode: bd903...600 10 timer siden, Kaiaermeg skrev: Jeg er dessverre overbevist om at dette er helt tilfeldig, men det er kanskje fordi jeg hadde negativ erfaring med det. Internett overbeviste meg om at kroppen har graviditetsbevarende hormon i kroppen etter SA/MA/BO og at det derfor ville være kjempeenkelt å bli gravid igjen - rett etterpå. Ingenting skjedde for min del, og jeg er i PP6 nå. Jeg sjekket slimhinnene like etter SA'en, de var tipptopp, og syklusen var regelmessig igjen rett etterpå. Gynekologen sa til meg at det ikke finnes noen sammenheng, og at det er ren tilfeldighet - evt. avhengig av den "grunnleggende fertiliteten" hos vedkommende. Det med å vente en syklus til man starter å prøve på nytt er slik jeg har forstått det for å forsikre seg om at slimhinnene er ok. Det jeg tenkte også
Cati Skrevet 15. mai 2018 #5 Skrevet 15. mai 2018 Jeg har opplevd begge deler. Hatt to SA, etter første ble jeg gravid to uker etter. Nå er jeg snart i gang med 3. pp etter forrige SA. Hadde et håp om å bli gravid med en gang nå også, men sånn ble det ikke..
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #6 Skrevet 15. mai 2018 Jeg tenker kanskje sammenhengen er at kvinner som ønsker barn oftere blir gravide. Om de da har en SA i mellom så er det bare en forsinkelse.. Når både vellykket graviditet og SA er vanlig begge deler, så vil de nødvendigvis sammenfalle en del. Anonymkode: e2dc5...c49
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #7 Skrevet 15. mai 2018 Jeg hadde en SA i uke 5, så kanskje det kalles en kjemisk?? men jeg ble ikke gravid før 2 år etterpå... Anonymkode: 5e264...301
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #8 Skrevet 15. mai 2018 Tror det er i syklusen rett etter før mensen det skal være lett da man nettopp har vært gravid og er mottakelig pga hormoner. Og de forsvinner vel etter en stund. Anonymkode: e65c3...39f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå